Twilight_Zound Postat 26 mars 2004 Dela Postat 26 mars 2004 (redigerat) Titel: Enjoy The Silence Artist: Twilight Zound Kompositör: Martin Gore Remix/Cover av: Twilight Zound Medverkande: M.Andersson & S.Håkansson Låtlängd: 4:51 Format: Mp3 Alla rättigheter: M.Gore LÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 26 mars 2004 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 26 mars 2004 Dela Postat 26 mars 2004 Helt Ok!! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PepeLogu Postat 27 mars 2004 Dela Postat 27 mars 2004 Eh, helt okej. Bra sång framförallt. Jag när jag lyssnar på denna låten: 😕 Bra låtval också! /P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 27 mars 2004 Dela Postat 27 mars 2004 hur kan Luskass ge 5P och Helt OK 1P 😲 vore det inte enklare och bara föra upp 1,2,3,4,5 utan tillägs text på galupen ? då får du iaf en ganska klar bild över vad folk tycker, plus att jag som vill trycka på galupen vet vad jag trycker på 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 27 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 27 mars 2004 Bara ett enkelt bus för att visa att det är viktigt att läsa det man röstar på 🙂 Ju mindre P desto bättre i denna Gallup 😲😄😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mange Postat 27 mars 2004 Dela Postat 27 mars 2004 Helt ok får man väl instämma.. men e det inte lite tråkigt med endast 2 betygsnivåer? jag skulle föredra 5 st Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 27 mars 2004 Dela Postat 27 mars 2004 Jag saknar faktiskt lite bas i låten, den blir lite tam, men den blir helt ok ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 27 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 27 mars 2004 Det är rätt att det finns lite för lite bas. Ska testa göra en nyinspelning vid ett senare tillfälle 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 27 mars 2004 Dela Postat 27 mars 2004 Bara ett enkelt bus för att visa attdet är viktigt att läsa det man röstar på 🙂 Ju mindre P desto bättre i denna Gallup 😲😄😆 Haha! Den va klurig... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coffeemidget Postat 28 mars 2004 Dela Postat 28 mars 2004 (redigerat) heh, sammanträffende! jag lira in en snabb cover igår akustiskt på den låten.. Finns på http://www.maximilian.50g.com eller http://v4.livegate.net/maximilian uppe till höger. Redigerat 28 mars 2004 av Maximiliananthony Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 28 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 28 mars 2004 Go röst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 28 mars 2004 Dela Postat 28 mars 2004 Depeche var väl inte min största favvis...men detta låter bättre än originalet.. 😉 3 saker som jag personligen skulle tycka gav låten extra poäng.. Mer kick ... den hörs nästan inte alls. Sänka brasspad'en i bakgrunden ...den dränker ljudbilden en aning och till slut torrare röst... närmickad i ett litet rum vore gottpåse...fin 80-talsstänkt röst annarsch... bra arbete overall... tjao /D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 31 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 31 mars 2004 Så då vart den borttagen. Med tanke på STIM och kommande avtal, för att lägga upp COVERS, så tar jag bort den version som ligger. Kommer innom kort att bli fler COVERS från Twilight Zound. Då i LAGLIG tappning, med STIM AVTAL. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PepeLogu Postat 1 april 2004 Dela Postat 1 april 2004 Vilket avtal? Jag skickade en frågan till Stim och fick detta till svar: "Så här brukar vi svara dem som vill göra coverskivor. Om man vill göra en skiva med covers som innefattar egna arrangemang och egna textöversättningar måste man inhämta tillstånd från det berörda musikförlaget och i vissa fall från upphovsmännen direkt. Skall man däremot spela in låtarna i originalversion behöver man inget sådant tillstånd. Sammanfattningsvis kan man säga att så fort man ändrar på någonting i låtarna så att de på något sätt avviker från originalversionen måste man inhämta ovan nämnda tillstånd. När sedan dessa tillstånd är klara gör ni en ncb-anmälan där ni deklarerar skivans innehåll och hur ni hade tänkt att sprida den, pris etc. Efter det att NCB-anmälan är inskickad och genomgången får ni en faktura skickad till er från NCB." Alltså, som jag tolkar det: Gör man inga ändringar i låten behöver man inget tillstånd. /P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 1 april 2004 Trådstartare Dela Postat 1 april 2004 Hehe. Då ska du i princip ha Exact samma ljuduppsättning oxå eller?? Om jag kör "Samma" Tonart och liknande men kör ett annat basljud, från ex Vanguard, så spelar det ingen roll då. Det du säger är att så länge man håller sig till låtens ursprungskomposition så får man lägga ut den utan tillstånd. Om man ändra hastighet och så då? Eller kör kvinnosång i stället? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 1 april 2004 Dela Postat 1 april 2004 men du får betala ivarje fall 😄 länken funkar inte... (kanske hänger ihop med dom senaste postningarna) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nadom Postat 1 april 2004 Dela Postat 1 april 2004 Twilight_Zound: LÄnken funka inte Maximiliananthony: Skaffa bättre mic och nån som KAN spela gitarr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coffeemidget Postat 2 april 2004 Dela Postat 2 april 2004 Maximiliananthony: Skaffa bättre mic och nån som KAN spela gitarr Nadom: Du kanske borde kika en del på materialet på hemsidan innan du glappar för mycket... Om du nu inte råkar vara en sån solostjärtis som sitter hemma och pluggar senaste IA eller Yngwie skalan vareviga dag så är chansen stor att jag äger dig en hel del på gura. Hade jag nu inte vart så jävla lat hade jag tillochmed spelat in något divigt just för dig, men det känns småsint och bittert. Kika istället på materialet på hemsidan, de finns en hel del skit där, men på de få låtar jag nästan ansträngt mig på så finns det väl något gitarrbögigt för dig att ojja dig över, totala ansträngningen för just den covern jag spelade in va inte stor. vad det beträffar micken så är det inget fel med den, de va bara jag som lekt lite med lite skit effekter och fas bus, och så låter ju datorfläkten ganska tydligt med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.