Jump to content
Annons

Köpa ny dator


jonte_70 (oregistrerad)

Recommended Posts

jonte_70 (oregistrerad)

Hej!

Har blivit så fruktansvärt less på min gamla Packard-Bell dator. Det har nämligen det beryktade ökända chipsetet Apollo kt133 som lätt ställer till trubbel via musikinspelande. Och det här har inte varit något undantag....

Iaf nu tänkte jag införskaffa en ny dator. Kan någon komma med lite råd inför en nyanskaffning. Vad som inte ska köpas och vad som är bra.

//Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du är intresserad av att bygga lite själv kan jag rekommendera Epox EP-8KRA+ moderkort. Jag uppgraderade min gamla häck till dator med ett sådant + minne och en AMD Athlon 2800+. Det blev en jäkligt billig uppgradering. Tror det slutade på 3000 spänn. Fick köpa till en processorfläkt också för ett par hundra. Mycket prisvärt.

Mvh

/Metz

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
musik (oregistrerad)

Hej!

Funderade också på en Packard Bell ett tag, när nån sa att det var samma som Hewlett Packard eller minst lika bra. Sedan såg jag att det var samme Packard- gubbe, men vet inte om det stämmer. Till sist såg jag att Packard Bell bara var till för vanliga konsumenter och inte professionell användning. Därav det lätta beslutet till förmån av HP.

😱

Lycka till!

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jonte70:s sista inlägg var den 18:e April 2004. Grabben slutade nog med datorer och blev entomolog eller botaniker istället. 🙂

Hahahaha! Jag såg inte det. 😆🙂😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...