Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan man på nått sätt lägga in en sampling , där en annan varit, altså byta ut. men behålla parametrar, tex start point , attack etc etc?

tex om jag vill pitch shifta en sampling, så har jag kanske klippt upp den i 10 olika i samplern, kan jag på nått sätt byta ut orginal samplingen mot den pich shiftade(som jag pich shiftat i annat program än reason) utan att behöva göra om tex start point eller liknande.

Annons
Postat

Jag testade att ladda en sampling och grejjade med parametrar och sen laddade jag en ny på den och alla parametrar jag ändrat på är samma 😉

Högerklicka på den samplingen du vill byta ut och välj Browse sample så är alla parametrar samma som innan.

Postat

ok, för att precisera mig mer. det är just "sample start" parameterna jag vill ska va samma. 😉

Postat (redigerat)

Det var värre för dom återställs, och om du har pitch shiftat så kommer ändå inte sample start att vara samma som "orginal" samplingen, så du får ratta till det manuelt sen...

Redigerat av Trace

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.