Neko Postat 26 mars 2004 Dela Postat 26 mars 2004 (redigerat) LÅTNAMN: Trust In Arms ARTIST/GRUPP: Saturn Division GENRE: Industrial Elektro LÅTLÄNGD: 1:49 KOMPOSITÖR: Neko PRODUCENT: Neko EV. MEDVERKANDE: Ingen INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: MP3 STORLEK: 2,09 MB LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag (Högerklicka och spara som) Tycker att det är alldeles för lite sån här musik på forumet. Vill sondera terrängen och se vad ni tycker. Detta är dock endast en rough demo, en del kommer att göras om. Men kommentera mycket gärna vad ni tycker bör ändras. Redigerat 26 mars 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 26 mars 2004 Dela Postat 26 mars 2004 DreamCore, KLART GODKÄND 5++ Lite otight sång dock Som sagt pilla mer med nivåer och frekvenser så har du en hit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 26 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 26 mars 2004 Ska definitivt göra en retake på sången. Det är den som låter värst, nästan lite full och sluddrig... Men som sagt, den fixar jag till, och sen en andra vers plus lite pill på den första. Vad är det mer som skall fixas med nivåer och frekvenser? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 26 mars 2004 Dela Postat 26 mars 2004 Tänkte mest på att kanske mjuka upp ljudbilden lite Det distar inte, men lite mjukare ljud skulle vara behaglit 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 26 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 26 mars 2004 Ska jobba ned den värsta disten. Annars tillhör den genren tycker jag... Det är lixom meningen. Men vilken dist? Allt distar ju 🙂 Sången eller? (tänkte mjuka upp den.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 26 mars 2004 Dela Postat 26 mars 2004 Ok, du menar att du skitat ner ljudet och DET är bra. Men ljudet distar inte i mitt system. 🙂 Så menade jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 26 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 26 mars 2004 Ah, du menade så 🙂 oki. Hemma hos mig distar kicken om jag vrider på volymen lite mycket, men tror det beror på min urusla sub... Skitigt ljud är väl egentligen det jag menade, men det är ju gjort med dist och bitreducers så, jag var väl lat och kallade det för dist. Tack för kommentarerna! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 26 mars 2004 Dela Postat 26 mars 2004 Ärligt talat lite småmysigt! 🙁 Det är dock två saker... 1. Sången. 🙂 Men det har ju redan nämnts... 2. Gillar inte riktigt den typen av kickar, har aldrig heller gjort kan jag nämna... Resten, inklusive all dist och speciellt synthsolot, gillar jag! Men testa att dista i lite olika frekvensband, om du fattar hur jag menar, nu låter det distat och lite noisigt högst upp. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 26 mars 2004 Dela Postat 26 mars 2004 FYFF(/&%¤....VA TUNGT...TA INTE BORT NÅGOT I MUSIKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!...ok jag ska tagga ner...introt var skitgrymt...men jag väntade mig nog minst Bruce Dickinson i Iron Maiden på sången... Jag gillar detta...låt kicken vara, den satt som en smäck i mina monitorer... vässa sången..gör den lite rappare och aggresivare... jag gav dig en 3:a p.g.a det du sa att sången lät lite drogad... vässa och du får en 5:a af moi... gott mos /D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Karin Krantz Postat 26 mars 2004 Dela Postat 26 mars 2004 😕 Jag gillar inte din musikstil men jag tror att du har potential att komma nånvart. Typiskt nåt som man hör på mtv i bland . Som den där hammar låten "Handyman" fortsätt så 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 26 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 26 mars 2004 Tackar! Insolitus - Ska jobba till sången lite, både vad gäller disten och sluddret. Kicken ska va sån 🙂 Demoniqus - Kul att höra! Jag skall göra sången snärtigare. Karin Krantz - Hör på MTV? Uh... jag tittar iofs inte på MTV, men... uh... och Handyman är jag osäker på om jag hört överhuvudtaget. 😕 Hur som helst är det en relativt smal genre och kan ju inte passa alla, men kul att du tror på min potential! Demon gjorde jag huvudsakligen för att jag saknade denna typen av musik här och visa att synth inte bara är 80tal och blippblopp. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 26 mars 2004 Dela Postat 26 mars 2004 Hoppla! Inte alls min musiksmak men det här var smittande smiskigt! Pisksnärtkomp i riktig stereo; grejt ljudbygge! Sången, vore det inte cool med typ mekanisk sång, robot-like? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 28 mars 2004 Dela Postat 28 mars 2004 jag trodde jag hade skrivit nåt, men icke... musiken helt Ok ! (fast jag skulle gilla lite mer klös/kräm och en stringpad 😉 ) men du måste öva på att få sången i samma rytm och takt som musiken. nu hackar sången mer som ett andra lager, ovanpå musiken, en knepig grej, men det är "bara" övning om och om igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 28 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 28 mars 2004 Hammagrella Tackar, men tror faktiskt jag avstår robotröst. Funderade på en ännu hårdare dist, i stil med Funker Vogt, men avstod. Rockfart Jo, sången är denna låtens stora brist. Jag har sjungit om den ett antal gånger nu, och skrivit om texten en aning. Sången är inte så släpig längre. lite snärtigare, men behöver nog sjunga in den ytterligare nån gång för att få den att sitta riktigt bra. Dock så ligger den på samma tonart och går ungefär på samma sätt som tidigare. Var det detta du menade som borde ändras? Hur får jag detta med mer klös? 😉 Tack för kommentar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 28 mars 2004 Dela Postat 28 mars 2004 (redigerat) Sången är inte så släpig längre. lite snärtigare Yes, mer i rytm med takten 😉 jag använder någon typ av (försiktig)dist och oktavsplit för att öka djupet i ljudbilden. Redigerat 28 mars 2004 av Rockfart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.