Jump to content
Annons

Nå?  

12 röster

1. 1. Nå?

• 1 Jag går och kollar på ett gammalt Aktuellt-avsnitt istället
      0
    • 2 Nja, jag går och kollar på dagens Aktuellt
      0
    • 3 Bra
      3
    • 4 Jag lyssnar och njuter
      6
    • 5 Underbart (jag tittar inte på Aktuellt på ett par dagar)
      3

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN:Around your neck

ARTIST/GRUPP:First class lover

GENRE:Elektrisk pop/rock typ...

LÅTLÄNGD:4.21

KOMPOSITÖR: ML

PRODUCENT: ML

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 6mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

OK, då var det dags för ännu en bit från min lilla hörna i Lund 😆

Insåg precis att slutet har några sekunders tystnad men jag orkar inte gå in och ändra det där nu...

Alla kommentarer välkomna...jag tror att jag tål det! 😄

Annons
Postat

detta är koolt!

Jävligt sjysst låt som kan göras bättre känns det som.

Spontant känns inte kicken så rolig, känns lite plastig.

höj piano stämman eller dubba den med en gitarr eller nåt? jävligt snygg melodi på den.

Åsså är jag lite skeptisk mot uttalet..låter som om du sjunger z istället för s bland annat.

oj va gnälligt det här blev. Sjysst låt i alla fall!

Postat

Är svag för detta 🙂 mycket bra! Enda som kan klagas över är trumljuded (som sagt). Annars 5/5!

Rockypop

Postat

Eliasson Gnällig? Nä, det är ingen fara. Slänger man upp en låt så vill man ju ha kritik också 🙂

Kicken låter rätt plastigt så jag kommer nog eq:a om den. Får se om jag gör det i mixen el. om den kan bättras genom eq av allt.

Pianoslingan var mer framträdande från början men sen kom gitarrslingan som jag lät ta över lite mer. Är rädd för att det blir för mycket för öronen at hålla reda på annars. Pianot är ju också ganska repetitivt så det kanske inte ska vara för högt.

Ang. z-ljudet i sången så har jag faktiskt inte tänkt på det överhuvudtaget, man har ju ingen sångpedagog. Men jag tackar för åsikten som är bra att ha med sig i fortsättningen. (Om ingen känner till en esserplugg 😉 )

Skoj att du tyckte det var koolt! 🙂

-k9-Bowie/The Cure har man ju hört en del så det kan nog stämma. Man tackar iaf för komplimangen. Kul att någon gillar mina z även om jag nu inte vet hur jag ska sjunga mina s. Får väl använda "c" 😉

Ang.bastrumman och det diskanta ljudet ska jag som sagt eq:a om låten. Återkommer med ny version ikväll. Frugan vill nog ha lite mer ute-engagemang en solig dag som denna.

Rockypop Tack för kärleksförklaringen! 🙂

Postat

Så ja, ny version uppe med lite mer bas och sänkt diskant. Sitter med lurar så jag har svårt att avgöra om det är tillräckligt.

Kunde inte förändra bastrumljudet så mkt. Provade att ändra bastrumma men nu har jag ju vant mig vid trumsoundet så det lät mest skit... 😏

Gärna fler åsikter el. förslag på typ mer/mindre av bas/diskant

Tack på förhand! 😄

Postat
När jag lyssnar nu så ser jag inga fel... märkligt.

Får väll lyssna igen imorgon och återkomma då.

Fan vad bra det låter.  😄  😄  😄  😏  😄  😄

Puh, var ju skönt att det inte låter åt skogen. Med en ettåring som ligger och sover i rummet bredvid vågade jag inte dra igång stereon för att kontrollyssna på basnivån 😄

Tack för de vänliga orden iaf 😄

Postat

Kastas tillbaks i åttitalet och Cure och tidiga U2vibbar får jag...jag tycker om detta även om jag tror att det finns en del att styra upp så ligger mycket i uttrycket och det är naknare så här än om man polerar för mycket.... 😏😄 Bra låt,bra sång

Postat
jag tycker om detta även om jag tror att det finns en del att styra upp så ligger mycket i uttrycket och det är naknare så här än om man polerar för mycket....

Jo det är ju sant. Eg. avskyr jag att sitta och pilla med eq och grejer men sen är det så trist när man tar med cd:n till nån polare och så bara brummar det bas el. skriker diskant 😛

Särskilt när de flesta inte inser hur j-a svårt det är att få ett bra ljud. (Iaf för mig 🙂 )

Så gärna fler kommentarer om brummig bas el. skrikig diskant 😮

Postat (redigerat)

Jag lyssnar och njuter (för jag vill se aktuellt också). Jämn hög klass på dina låtar!

Gillar också flödet av ord i denna framförd med lysande sång. Sticket är lite tråkigt men förtar inte helheten.

edit: byte av preposition

Redigerat av (e)qualitymusic
Postat

Tycker trummorna är lite grötiga, diffusa, kunde gott lyftas fram och städas lite där, sen börjar du nog närma dig målet. 😛

Postat

Jävligt bra, ändra inte på nåt. Det är så jäkla lätt att tappa låtens känsla om du putsar för mycket. Trummorna ska vara lite lofi och dassiga till den här låten, sången ska vara lite oputsad osv. Sabba inte det du har. 😛

Postat

Tack för kommentarerna! Nu känner jag mig säker på att jag inte är helt snett på det i alla fall 😄

(e)qualitymusic Kul du gillar även denna. Jag försökte ge sticket lite extra genom en massa delay på rösten fast det kanske inte hjälpte så mkt 😄

NekoJo det är lite grötigt men så är där också en del reverb på trummorna. Får se hur jag gör.

Phobos Tack för den kommentaren. Hoppas du inte skrev det bara för att vara snäll.

Hade ju gärna bara låtit låten vara klar nu men så är man ju som man är 😠😆

• 4 veckor senare...
Postat

har lyssnat igenom ett antal låtar här på sidan nu, och det här är det enda jag känner att jag vill kommentera 🙂

tycker det låter väldigt bra. ett lite knasigt reverb (om skenet inte bedrar, kan vara inspelningen) på vokalerna dock, låter lite för "rummigt".

intressanta melodier och ett bra arrangemang, och en verkligt nice elektrofeel on top :rolleyes:

det bästa hittils på sidan. *bläddrar vidare*

Postat

Skönt sound! Kanske borde lägga lite ljusa körer på refrängen. bra sångare roligt sound och det bästa jag hört här. Skicka in flera låtar till forumet!!Om inte så kan ni gärna ta kontakt med mig jag driver egen studio och har producerat 10 skivor med etablerade artister vill ej nämna dom här eftersom det känns onödigt i detta läge. adress: sidelakesthlm@hotmail.com

Postat

android Känns som att vi har en hel del gemensamt 🙂 Plattan kommer när den kommer 🙂 Måste ju testa alla låtar här först.

m_ericsson Använder ett roomverb på sången så din iakttagelse är nog riktig. Sen är väl inte inspelningsförhållandena ultimata i källaren med kala gipsväggar... 🙂 Ska snart flytta, då ska det jobbas med akustik 😳

mcabe Kul du gillar min musik, kommer ev. upp en ny låt ikväll, får se om jag orkar slänga upp den.

Valdez Tackar 🙂

Jag blir så glad när ni är så snälla, särskilt när det är fredag!!!! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.