Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

😉🙂

det blir spagetti o köttfärssås här kvart i två.

Sedan ska jag ut och köpa bl.a. ett bananfodral tror jag.

Nån som sett skjortan på MQ förresten? Den i svart med svarta sammetsapplikationer på. Melka. 900 spänn. Wow!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

Ont i huvudet... är hungrig.... är trött... är gnällig... mer huvudvärk...

irriterad över huvudvärken... gnäller mer... tar en snus och fyller på kaffekoppen... ler.. 😉

🙂

Svart medicin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång tid ska det ta innan vatten kokar i kastrull på spisen?

En kvart?

:musik

Det beror på spis, typ av kastrull och mäng vatten. Alltifrån två minuter till en halvtimme skulle jag säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång tid ska det ta innan vatten kokar i kastrull på spisen?

En kvart?

:musik

Det beror på spis, typ av kastrull och mäng vatten. Alltifrån två minuter till en halvtimme skulle jag säga.

Starttemperaturen på vattnet spelar också roll. Samt rumstemperatur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång tid ska det ta innan vatten kokar i kastrull på spisen?

En kvart?

:musik

Det beror på spis, typ av kastrull och mäng vatten. Alltifrån två minuter till en halvtimme skulle jag säga.

Starttemperaturen på vattnet spelar också roll. Samt rumstemperatur.

Och lufttrycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Göra musik kanske?

Har en sån känsla att det inte blir något vettigt gjort, musikmässigt, om jag sätter mig

ned med Cubase...

Dessutom vill jag, utan att egentligen behöva jobba för det, bemästra EQ, reverb och kompressorer.

Så om jag spelar in något, kommer jag sitta och skruva och skruva tills jag får ont i

öronen, och i slutändan har jag lärt mig något som jag inte minns vad det var... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Göra musik kanske?

Har en sån känsla att det inte blir något vettigt gjort, musikmässigt, om jag sätter mig

ned med Cubase...

Dessutom vill jag, utan att egentligen behöva jobba för det, bemästra EQ, reverb och kompressorer.

Så om jag spelar in något, kommer jag sitta och skruva och skruva tills jag får ont i

öronen, och i slutändan har jag lärt mig något som jag inte minns vad det var... 😉

Du kanske skulle gå ner till musikaffären och köpa en julklapp?

lrg_btb400qm.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Göra musik kanske?

Har en sån känsla att det inte blir något vettigt gjort, musikmässigt, om jag sätter mig

ned med Cubase...

Dessutom vill jag, utan att egentligen behöva jobba för det, bemästra EQ, reverb och kompressorer.

Så om jag spelar in något, kommer jag sitta och skruva och skruva tills jag får ont i

öronen, och i slutändan har jag lärt mig något som jag inte minns vad det var... 😆

Du kanske skulle gå ner till musikaffären och köpa en julklapp?

lrg_btb400qm.gif

Mja... vad som började som en enkel och fullt genomförbar plan har blivit något annat.

Tänkte mig först en bas för typ 1500:-

Men så började jag tänka (att man aldrig lär sig?!) att det skulle vara juste med

en lite bättre bas, typ aktiv elektronik osv. Då hamnar man snabbt på det dubbla

i pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Göra musik kanske?

Har en sån känsla att det inte blir något vettigt gjort, musikmässigt, om jag sätter mig

ned med Cubase...

Dessutom vill jag, utan att egentligen behöva jobba för det, bemästra EQ, reverb och kompressorer.

Så om jag spelar in något, kommer jag sitta och skruva och skruva tills jag får ont i

öronen, och i slutändan har jag lärt mig något som jag inte minns vad det var... 😆

Sånt är svårt, men man lär sig ju inte utan att sitta och pilla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Göra musik kanske?

Har en sån känsla att det inte blir något vettigt gjort, musikmässigt, om jag sätter mig

ned med Cubase...

Dessutom vill jag, utan att egentligen behöva jobba för det, bemästra EQ, reverb och kompressorer.

Så om jag spelar in något, kommer jag sitta och skruva och skruva tills jag får ont i

öronen, och i slutändan har jag lärt mig något som jag inte minns vad det var... 😛

Sånt är svårt, men man lär sig ju inte utan att sitta och pilla.

Jo jag vet... det finns inte direkt några genvägar. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Göra musik kanske?

Har en sån känsla att det inte blir något vettigt gjort, musikmässigt, om jag sätter mig

ned med Cubase...

Dessutom vill jag, utan att egentligen behöva jobba för det, bemästra EQ, reverb och kompressorer.

Så om jag spelar in något, kommer jag sitta och skruva och skruva tills jag får ont i

öronen, och i slutändan har jag lärt mig något som jag inte minns vad det var... 🙂

Sånt är svårt, men man lär sig ju inte utan att sitta och pilla.

Jo jag vet... det finns inte direkt några genvägar. 😆

Jag trodde det var Viktor som var Farbror Barbro... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör ni här? Gå och köp mig en julklapp 🙂

Ok, men jag tror inte jag har sett din önskelista?

Men har han varit snäll då? 😆

Det tog jag bara förgivet... 😛

Han kanske egentligen är en terrorist i tomte-kostym och självmordsbombande renar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör ni här? Gå och köp mig en julklapp 😉

Ok, men jag tror inte jag har sett din önskelista?

Men har han varit snäll då? 😆

Det tog jag bara förgivet... 🙂

Han kanske egentligen är en terrorist i tomte-kostym och självmordsbombande renar?

Nu blev jag osäker... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...