Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

Ännu ett väktarrån inträffade för knappt en timma sedan! :rolleyes:

Två väktare från Securitas blev på eftermiddagen överfallna av en maskerad man inne i Åhléns i Skärholmen. Mannen slet åt sig en värdeväska från väktarna och sprang till en kumpan som väntade på honom i en bil.

🙁

...och bankerna lanserar en kampanj.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,749420,00.html

Arbetar Svenska Bankföreningen för att få bort de extra avgifterna? Kunderna betalar redan en gång för att ha korten.

  - Bankföreningen är en branschorganisation som inte sysslar med prissättning. Vi arbetar med lagstiftning och regelverk.

Har Bankföreningen någon åsikt om de extra avgifterna?

  - Det är ganska orealistiskt att ta bort avgiften, då måste den i så fall vältras över på någon.

WHAT? 🙂

Ska banken fortsätta ta ut avgifter för kortbetalning? Trots att kortbetalning TVÄRTOM är billigare än hanteringen av kontanter?? 😠😠

Och trots att de lanserar en kampanj och ber mig betala med kort pga. rånrisken med kontanter? 😠😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu ett väktarrån inträffade för knappt en timma sedan! 🙂
Två väktare från Securitas blev på eftermiddagen överfallna av en maskerad man inne i Åhléns i Skärholmen. Mannen slet åt sig en värdeväska från väktarna och sprang till en kumpan som väntade på honom i en bil.

🙁

...och bankerna lanserar en kampanj.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,749420,00.html

Arbetar Svenska Bankföreningen för att få bort de extra avgifterna? Kunderna betalar redan en gång för att ha korten.

  - Bankföreningen är en branschorganisation som inte sysslar med prissättning. Vi arbetar med lagstiftning och regelverk.

Har Bankföreningen någon åsikt om de extra avgifterna?

  - Det är ganska orealistiskt att ta bort avgiften, då måste den i så fall vältras över på någon.

WHAT? 😠

Ska banken fortsätta ta ut avgifter för kortbetalning? Trots att kortbetalning TVÄRTOM är billigare än hanteringen av kontanter?? 😠😠

Och trots att de lanserar en kampanj och ber mig betala med kort pga. rånrisken med kontanter? 😠🙁

Det verkar som de inte fick med sig väskan i alla fall...

Mannen blev efter stölden jagad av väktarna och slängde ifrån sig väskan.

Bankerna är för mysiga... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jag har min mixer nästan såld nu! Det ringde en herre imorse från Uppsalla och väckte mig. Han va tydligen intresserad. Det vore bra om han köpte den innan Fredag, så jag kan köpa julklappar :rolleyes:

Lavrell: det där inlägget är nog det mest citerade i den här tråden 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har min mixer nästan såld nu! Det ringde en herre imorse från Uppsalla och väckte mig. Han va tydligen intresserad. Det vore bra om han köpte den innan Fredag, så jag kan köpa julklappar :rolleyes:

Lavrell: det där inlägget är nog det mest citerade i den här tråden 🙂

Oj, borta hos mig 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
OJ OJ!!!

En vimmelbild på BARA mig :rolleyes:🙂

Från i fredags när vi var i Birger Jarl. MM! MM!

Var ni I Birger? Stackare!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
OJ OJ!!!

En vimmelbild på BARA mig 😆😮

Från i fredags när vi var i Birger Jarl. MM! MM!

Var ni I Birger? Stackare!

Vadå! De är ju ett bra uteställe! :rolleyes:

Pazo, PÅ Birger Jarl 😳 Då antar jag att det finns en Birger Jarl gata i Uppsala också? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ OJ!!!

En vimmelbild på BARA mig 😮😄

Från i fredags när vi var i Birger Jarl. MM! MM!

Var ni I Birger? Stackare!

Vadå! De är ju ett bra uteställe! 😳

Pazo, PÅ Birger Jarl 😱 Då antar jag att det finns en Birger Jarl gata i Uppsala också? 😆

😄

Ja det lär de väl göra då.... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...