Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

Jag har lyckats med det omöjliga! Installerade gentoo Linux på en Toshiba satellite 1755 på mindre än en dygn. Vilket system! Varför kör inte alla i hela världen Gentoo?

Ja, varför kör du det?

Det är gratis, det är smidigt (när man väl fått klart installationen), det är sjukt snabbt: under windowmaker känns det som om jag sitter vid en splajjans P4 3ghz och nördfaktorn är totalt maximerad.

Men vilka program kör du under gentoo? Open Office & GIMP? Eller WINE med Windows-applikationer?

Inga musikprogram går väl under WINE? 😎

Wine tänker jag aldrig nånsin stoppa i.. Det är absolut ingen musikdator. Det är pysseldator och tänker väl stoppa i OOffice, Firefox, gaim (håller på med det nu) och lite development tools.. Möjligen testa Ardour (eller hur det nu stavas) om lusten faller på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyckats med det omöjliga! Installerade gentoo Linux på en Toshiba satellite 1755 på mindre än en dygn. Vilket system! Varför kör inte alla i hela världen Gentoo?

Ja, varför kör du det?

Det är gratis, det är smidigt (när man väl fått klart installationen), det är sjukt snabbt: under windowmaker känns det som om jag sitter vid en splajjans P4 3ghz och nördfaktorn är totalt maximerad.

Men vilka program kör du under gentoo? Open Office & GIMP? Eller WINE med Windows-applikationer?

Inga musikprogram går väl under WINE? 😱

Gimp? Är det samma Gimp som finns till X11?

Det är rätt...hrmm...bra...eller? 😱

Jo det är klart. X11 är är ju en förutsättning för Windowmaker..

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Oj. Vilken kväll. Undrar varför jag slängde ner den där killen i trappen? Varför hade Roddan 2 olika vänster-skor på sig när vi vaknade idag? Varför somnade jag och Emma med armarna om varandra? Varför kom inte Freddie till Lina? Vad hände med Tim egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj. Vilken kväll. Undrar varför jag slängde ner den där killen i trappen? Varför hade Roddan 2 olika vänster-skor på sig när vi vaknade idag? Varför somnade jag och Emma med armarna om varandra? Varför kom inte Freddie till Lina? Vad hände med Tim egentligen?

Fortsättning nästa vecka....

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad jag är hungrig... snudd på svim-varning. Blodsockernivå: Fotknölarna!

Gröt....

Har käk på spisen... men det tar ju evigheter.

Fast då brukar jag ha svårt att vänta på en Billy's i micron när det gått så här långt.

Behöver insta-food sånna här gånger... fjorton husmans med sylt har man ju provat

i desperata lägen. Eller vad sägs om blodpudding med bearnaise-sås.. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad jag är hungrig... snudd på svim-varning. Blodsockernivå: Fotknölarna!

Gröt....

Har käk på spisen... men det tar ju evigheter.

Fast då brukar jag ha svårt att vänta på en Billy's i micron när det gått så här långt.

Behöver insta-food sånna här gånger... fjorton husmans med sylt har man ju provat

i desperata lägen. Eller vad sägs om blodpudding med bearnaise-sås.. 😲

Pico, ett litet tips som jag har lärt mig av år av erfarenhet av blodsockerfall och panikhunger: kirra mat innan du blir jätteungrig istället för efteråt 😉

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad jag är hungrig... snudd på svim-varning. Blodsockernivå: Fotknölarna!

Gröt....

Har käk på spisen... men det tar ju evigheter.

Fast då brukar jag ha svårt att vänta på en Billy's i micron när det gått så här långt.

Behöver insta-food sånna här gånger... fjorton husmans med sylt har man ju provat

i desperata lägen. Eller vad sägs om blodpudding med bearnaise-sås.. 😲

Pico, ett litet tips som jag har lärt mig av år av erfarenhet av blodsockerfall och panikhunger: kirra mat innan du blir jätteungrig istället för efteråt 😉

Jorå, det är jag fullt medveten om... det är ju dock inte alla gånger så enkelt att

leva som man lär.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad jag är hungrig... snudd på svim-varning. Blodsockernivå: Fotknölarna!

Gröt....

Har käk på spisen... men det tar ju evigheter.

Fast då brukar jag ha svårt att vänta på en Billy's i micron när det gått så här långt.

Behöver insta-food sånna här gånger... fjorton husmans med sylt har man ju provat

i desperata lägen. Eller vad sägs om blodpudding med bearnaise-sås.. 😲

Pico, ett litet tips som jag har lärt mig av år av erfarenhet av blodsockerfall och panikhunger: kirra mat innan du blir jätteungrig istället för efteråt 😉

Jorå, det är jag fullt medveten om... det är ju dock inte alla gånger så enkelt att

leva som man lär.. 😄

Nej, verkligen inte. Jag börjar bli riktigt hungrig nu men har ingen mat hemma :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...