Pazo Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Haha! Jag använde sökfunktionen nyss! 😆Och hittad det jag ville klockrent 😆 :lol: Fan va bra! 😎 Hittade du Gote och Soundborn? 😆 Nje 😏
Pazo Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 (redigerat) EDITH: Inlägg # 37000 😛 Redigerat 14 december 2005 av Pazo
Pico Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Boys... jag behöver lite hjälp innan jag beställer.. Studio Projects VTB-1 kopplingar Om jag kör gura på line-in, vilken utgång skall jag använda? Och samma fråga om jag kör mik.. balanced out på båda? XLR till Tele-kabel? Jag kommer inte ha någon mixer emellan preamp och ljudkortet, utan jag skall direkt in på ljudkortets ingångar. (Sånna mono-tele 1/4).
Pazo Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Boys... jag behöver lite hjälp innan jag beställer.. Studio Projects VTB-1 kopplingar Om jag kör gura på line-in, vilken utgång skall jag använda? Och samma fråga om jag kör mik.. balanced out på båda? XLR till Tele-kabel? Jag kommer inte ha någon mixer emellan preamp och ljudkortet, utan jag skall direkt in på ljudkortets ingångar. (Sånna mono-tele 1/4). Öh,...Den du tycker är bäst 😛
Pico Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Boys... jag behöver lite hjälp innan jag beställer.. Studio Projects VTB-1 kopplingar Om jag kör gura på line-in, vilken utgång skall jag använda? Och samma fråga om jag kör mik.. balanced out på båda? XLR till Tele-kabel? Jag kommer inte ha någon mixer emellan preamp och ljudkortet, utan jag skall direkt in på ljudkortets ingångar. (Sånna mono-tele 1/4). Öh,...Den du tycker är bäst 😛 Ok, så det har ingen betydelese alls om jag kör "balanced out" eller "line out"?
Pazo Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Boys... jag behöver lite hjälp innan jag beställer.. Studio Projects VTB-1 kopplingar Om jag kör gura på line-in, vilken utgång skall jag använda? Och samma fråga om jag kör mik.. balanced out på båda? XLR till Tele-kabel? Jag kommer inte ha någon mixer emellan preamp och ljudkortet, utan jag skall direkt in på ljudkortets ingångar. (Sånna mono-tele 1/4). Öh,...Den du tycker är bäst 😛 Ok, så det har ingen betydelese alls om jag kör "balanced out" eller "line out"? De vet jag inget om 🤪
Pico Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Boys... jag behöver lite hjälp innan jag beställer.. Studio Projects VTB-1 kopplingar Om jag kör gura på line-in, vilken utgång skall jag använda? Och samma fråga om jag kör mik.. balanced out på båda? XLR till Tele-kabel? Jag kommer inte ha någon mixer emellan preamp och ljudkortet, utan jag skall direkt in på ljudkortets ingångar. (Sånna mono-tele 1/4). Öh,...Den du tycker är bäst 😛 Ok, så det har ingen betydelese alls om jag kör "balanced out" eller "line out"? De vet jag inget om 🤪 Fast, det var ju bland annat det jag ville veta... 😄
musik (oregistrerad) Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Men alltså "Balanced out" ger väl ett bättre i betydelsen STABILARE ljud? 😛 :musik
Linus Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Jag kommer inte ha någon mixer emellan preamp och ljudkortet, utan jag skall direkt in på ljudkortets ingångar. (Sånna mono-tele 1/4). Det här börjar ju nästan bli On topic! 😛 Nåja, är det obalanserad eller balanserad line-in på ditt ljudkort?
Pico Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Kör du gura så använd tele-tele. Ok, så bara "line out" till line in på ljudkortet. Sedan om du ska använda micken och vill kunna använda phantom matning så måste det vara xlr-xlr....tror jag. 🤪 Fast bilden (och vi snackar utgångar nu, inte mellan mik och preamp) illustrerar en XLR-Tele kabel. Jag har heller inga XLR-ingångar på ljudkortet. Kör du akkegura eller? Inte ännu, men det är bara en tidsfråga innan det är aktuellt. Tänkte då att "SP B1 och VTB-1"-paketet från www.emusic.se för 2papp skulle vara najs. Nåja, bara en tanke... 😛 Och det var dem jag efterlyste, tackar! Har du köpt nån bas då? Inte ännu.. velig som bara fan.
Pico Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Jag kommer inte ha någon mixer emellan preamp och ljudkortet, utan jag skall direkt in på ljudkortets ingångar. (Sånna mono-tele 1/4). Det här börjar ju nästan bli On topic! 😛 Nåja, är det obalanserad eller balanserad line-in på ditt ljudkort? Icke balanserade...
Pico Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Det här börjar ju nästan bli On topic! 😛 Filååt.. tänkte bara att det skulle bli en snabb fråga i farten.. 🤪
Pico Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Kör du gura så använd tele-tele. Ok, så bara "line out" till line in på ljudkortet. Nej jag massuppfittade dig. Där spelar det ingen roll om du kör gura eller mick. "Missuppfattade" menar jag... 😛 🤪
Pico Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Kör balanserat! Den balanserade XLR-utgången till min obalanserade 1/4" ingång på ljudkortet? Blir förvirrad... 😛
Pico Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 mm mmtvå kokta ägg två mackor 😛 Två avundsjukstankar... två hungerkramp-attacker..
Pazo Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 mm mmtvå kokta ägg två mackor 😄 Två avundsjukstankar... två hungerkramp-attacker.. 😛🤪
Pico Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Bloody hell... Pengar på marken... 😛 Fan Pico, du har kunnat bli 150.000 rikare utan att nån märker.... 🤪 Jag vet... det är därför jag svär! Jag visste ju inte om det! 😄
Recommended Posts