Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Soundborn: Jo, men nu gällde det att tanden splittrades i fallet också. Det var den jag fick fixad hos tandläkaren. Jag fick en skriven specifikation på åtgärd de gjort plus kvitto. Tandläkaren sa att normalt sett så ska jag ha ersättning för hela beloppet!!

Men jag hävdar fortfarande att jag inte har olycksfallsförsäkring och att man inte genom en hemförsäkring kan få ersättning för förluster UTANFÖR bostaden.

Jag betalar 1500 kr per år för min hemförsäkring inklusive drulleförsäkring, och den täcker INTE:

* om jag blir av med cykeln på gården eller

* om jag skadar mig själv eller någon annan oavsett var det sker, eller

* om jag skadar någon annans egendom.

* om jag blir av med jackan i garderoben på konserten, på träningshallen eller hos tandläkaren ersätts jag inte heller.

😕

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Soundborn (och alla andra):

En HEMförsäkring täcker enbart sådant som händer i hemmet, vilket innebär vattenskada eller brand i första hand, följt av inbrott.

Men om du själv orsakat branden eller vattenskadan ersätts du INTE! T.ex. en cigarett sprider brand till ett täcke o.s.v. eller om du vattnat krukorna slarvigt eller gjort sönder akvariet, så det läcker på fina trägolvet. Om någon annan person åsamkar skador när du är hemma eller inte hemma, så får du INGEN ersättning. Du är själv helt ansvarig.

Om du får inbrott, så får du INTE ersättning om du har gett ifrån dig en reservnyckel till någon annan person (fastighetsägare, mamma, granne eller inneboende). Ingen ersättning nästan alls heller om du inte har säkerhetslås extramonterat! Får du inbrott från balkongen utan att ha särskilda fönsterlås, så får du INGEN ersättning!

För att få ersättning på skada på PERSON, så måste man ha en Olycksfallsförsäkring. Så var det med reglerna...

Tyvärr kan en hemförsäkring aldrig någonsin gälla någon annanstans än hemma!

Möjligen kan det finnas ett resskydd, men ja...det är försumbart.

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Soundborn: Jag kontaktade försäkringsbolaget. Tillbaka nu. Javisst, det finns s.k. Helförsäkringar. Kungen och några till har en sån.

Bl.a. kan man få en Olycksfallsförsäkring sa de som gäller dygnet runt och hemma, på arbetet, på resan och överallt annars också. Varianten som helt täcker nuvarande och kommande inkomstbortfall (om det blir aktuellt), den försäkringen kostar 4700 kr per månad!!!!

🥰

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag startade förresten en ny tråd i "Utanför ämnet" om detta med försäkringar för oss vanliga dödliga. För oss som kanske har ett par instrument hemma, eller så...

Det är nog inte så att alla tänker på vad som egentligen gäller tyvärr.

🥰

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vad är kaffe? 🙁

Igår hade Radio Spotnicks på radio88 en Jullåtsspecial, så den vanliga Topplistan lyste med sin frånvaro. Den återkommer 28/12. Så än finns det tid att rösta.

Under tiden uppmanade jag i tråden "Julfestival" här på Forumet att de som jobbat med att skapa jullåtar (10 st) mycket väl kan skicka in sina bidrag till programmet, så kanske de kommer med som utmanande "bubblare". Men intresset var svalt...

🥰

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp, då satt man här med hemuppgifter som skall lämnas in idag igen...  🥰

Varför lämnar du in uppgifterna mer än en gång? 🙁

Förattdetärcoolt!

Oj, dålig svenska.

Menade att jag har nya uppgifter som måste lämnas in, och jag jobbar med dem samma dag de skall vara inne.

"Mañana mañana"-syndromet håller i sig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...