Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Jag vill jobba med bluesrock och progresiv metall samt gubbrock. Strinphistos vill ha bra visp ljud. Och så ha vi både Dödsmetall band och Punkband som vill spela in hos oss. Får kanske göra ett och annat dansbands jobb då och då. mycket blues blir det med. Skall i och för sig (var det en särskrivning?) börja med att spela in endel hip hop (bland annat lite mera Felowdiners prylar) och ett bluegrass album som jag skrivit.

Till hiphop och punk funkar 13" K hihaten, jag snackade om, ypperligt. Skiiit snygg.

Den går nog att använda till bluesrock och bluegrass också. Det ifall man vill ha lite sånt ljud jag snackade om innan.

Till resten funkar en Sabian AAX Stage hats. Eller någon Zildjian A-/A-custom- Hihatar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

Hej!

Det är väl meningen att man ska exporta Pripps Export, men begår då dom ett fel som importerar det? *tänker så det knakar*

Har vart hos tandläkaren idag. Fick en ny - akut. Kvinnlig.

😄

:musik

Hallå musik!! 😕

Men hur importerar man Pripps Export? Klickar man File>Import? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill jobba med bluesrock och progresiv metall samt gubbrock. Strinphistos vill ha bra visp ljud. Och så ha vi både Dödsmetall band och Punkband som vill spela in hos oss. Får kanske göra ett och annat dansbands jobb då och då. mycket blues blir det med. Skall i och för sig (var det en särskrivning?) börja med att spela in endel hip hop (bland annat lite mera Felowdiners prylar) och ett bluegrass album som jag skrivit.

Finns det några prylar som är så allround? 😕

Vadå? Alla trummor är väll ganska runda? 😄

Jo det kallas mjukvara kanske! 😕

Vi har ett litet Pearl Export set med. Det måste fixas litet, är det värt att göra det ?

Vad är det som är så "fel" på det?

Ger du det bra skinn å stämmer det bra så låter ett export faktiskt helt dugligt 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nu är plötsligt tråden över 1100 sidor, med råge... Fantastiskt!!

Jag värmebehandlade min vänstra armbåge för en timme sedan, för den vaknade jag och hade jätteont i på morgonen helt oförklarligt! Nu har jag fått fula blodkärlsmärken på halva armen... av elvärmen antagligen. Det har inte gått bort ännu. Ser inte klokt ut!!

Om nån timme ska jag tvätta. Imon ska jag låta spiralinbinda handböcker i Cubase, som jag skrivit ut. Heavy!!

Ska herr Rombo deltaga i Bigg Braaadeh, eller har jag missuppfattat något?

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det är väl meningen att man ska exporta Pripps Export, men begår då dom ett fel som importerar det? *tänker så det knakar*

Har vart hos tandläkaren idag. Fick en ny - akut. Kvinnlig.

😄

:musik

Hallå musik!! 😕

Men hur importerar man Pripps Export? Klickar man File>Import? 😕

Drag and dropp? 😕

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill jobba med bluesrock och progresiv metall samt gubbrock. Strinphistos vill ha bra visp ljud. Och så ha vi både Dödsmetall band och Punkband som vill spela in hos oss. Får kanske göra ett och annat dansbands jobb då och då. mycket blues blir det med. Skall i och för sig (var det en särskrivning?) börja med att spela in endel hip hop (bland annat lite mera Felowdiners prylar) och ett bluegrass album som jag skrivit.

Finns det några prylar som är så allround? 😕

Vadå? Alla trummor är väll ganska runda? 😄

Jo det kallas mjukvara kanske! 😕

Vi har ett litet Pearl Export set med. Det måste fixas litet, är det värt att göra det ?

Vad är det som är så "fel" på det?

Ger du det bra skinn å stämmer det bra så låter ett export faktiskt helt dugligt 😆

Det råkade stå ett Pearl Export, två hemma bygda pa-lådor och en Marshall 4/12:a på vinden i huset vi köpte.

Jo det är skinnen som skall bytas bara vad jag vet.

Har du koll på vad olika stockar gör för ljudet? köpte ett par Vater med nylondruvor. Inte för att jag vet varför man vill ha det men jag tyckte att det kan vara kul att pröva.

Nylondruvir är till ifall du vill ha lite mer "kantigt" (diskantigt) ljud när du slåt på cymbaler. Själv föredrar jag trädruvorna, eftersom dessa ger ett naturligt och fint ljud. Nylon låter så plastigt helt enkelt.

EDIT: Nylondruvorna funkar fint till ProggMetall 😕

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Gote: Importera är nog när man importerar, d.v.s. köper något. Det tror jag, för jag såg på "Från A till ö" förut. Inte för att de tog upp dessa ord särskilt mycket även om de faktiskt nämndes i dagens program (det handlade mest om provocera och pantomim), men de har snackat om exportera och importera mer förut.

Grahn: Jag tror att man varken ska exportera eller importera Pripps Export om man vill ha en större kagge. Jag tror man ska dricka drycken själv då.

Jag märkte idag att inga affärer man vill gå in i öppnar förrän 11 på vardagar här! Freddans musik t.ex., som jag passerade under promenaden hem från tandläkaren. De hade en Guild halvakustisk röd i fint skick för 2800 såg jag. Är inte det rätt billigt?

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kagge är liten...kanske för liten? Ska man köpa Export då om man vill ha en större kagge?

Mvh/Vilsenipannkakan  😕

Absolut!

/Storpotäten 😕

BUUU! BUUU!! 😕😆😛

Billiga poänger är lite av mitt trademark... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det råkade stå ett Pearl Export, två hemma bygda pa-lådor och en Marshall 4/12:a på vinden i huset vi köpte.

Fan vad jag stör mig på folk som inte plockar undan efter sig!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kagge är liten...kanske för liten? Ska man köpa Export då om man vill ha en större kagge?

Mvh/Vilsenipannkakan  😄

Kom att tänka på en gemensam vän till familjen som är från USA. Han kom storögd hem till min styvfar Mike (också från USA) och sade: Shit! They got fat ber in Sweden! 😕😕😕

Fat-öl sdod det ju!

Det måste ju vara bra för kaggen Grahn!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har kommit på en sak. Det finns många människor som tror att röster varar för evigt. Jag menar då de röster som man lägger genom att välja något. T.ex. vilken låt som ska ligga kvar på en Topplista. Jag har pratat med några stycken som röstade på "Stand" på www.radio.fm, och ingen av dem fattade att de var tvungna att rösta på låten igen för att den skulle få stanna kvar på listan. Så är det ju med alla fenomen av veckomässig karaktär...

Mallets är fräcka till trummor. Speciellt timpanis.

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Det råkade stå ett Pearl Export, två hemma bygda pa-lådor och en Marshall 4/12:a på vinden i huset vi köpte.

Fan vad jag stör mig på folk som inte plockar undan efter sig!! 😄

Man får skylla sig själv om man flyttar till hus som det står Rockstugan med stora bokstäver på! 😕

Du prutade väl ordentligt för att de inte städat efter sig? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

...och vad händer då?...(när man skyllt sig själv alltså)

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...