Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Vet nån hur många pappersblad (vanliga 80 grams) som går att få in i en spiralbindning på ett tryckeri/kopieringsföretag?

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet nån hur många pappersblad (vanliga 80 grams) som går att få in i en spiralbindning på ett tryckeri/kopieringsföretag?

:musik

Beror väl på vilken storlek det är på spiralen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice per! Ser de fint ur?

Nu ska jag uppdatera eldräv 🙂

Jättefint, Grahn har många ljus!

Svante: 😄😎😄😄

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ja just det pera... om vi föreställer oss max-spiralen. 150 blad, 300 sidor?

Jag har skrivit ut handboken till den lätta versionen av Cubase. Jag föredrar oftast pappersvarianten när jag ska läsa på något framför bildskärm. 800 sidor handlar det om, fast jag valde dubbelsidig utskrift.

Får nog räkna med minst 3 stycken...spiralbindningar.

Igår när patronen varnade för att den var nästan slut kunde jag skriva ut 120 sidor till, vilket är en tredjedel av vad den klarar totalt.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Datorn uppdaterad!!?

Idag morse körde jag diskfragmentering. Sedan gick jag in i ett cd-labelprogram och tryckte på "Search" för bilder. Blev jag förvånad eller, när jag märkte att det fanns 530 bilder i datorn, varav jag trodde att åtminstone 300 av dem var raderade. De fanns ju inga mappar kvar, hur kunde bilderna ändå finnas? Däremot hittade inte programmet 250 andra bilder, som jag verkligen behövde för att designa cd-label och som bevisligen FINNS i min pc (då de kan öppnas i andra program)...

Det verkar som om datorn sparar allt som "bilder" som innebär att man tryckt på en knapp, typ "Enter", eller "Rösta" eller dylikt. VAD LÖJLIGT!!!!

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Datorn uppdaterad!!?

Idag morse körde jag diskfragmentering. Sedan gick jag in i ett cd-labelprogram och tryckte på "Search" för bilder. Blev jag förvånad eller, när jag märkte att det fanns 530 bilder i datorn, varav jag trodde att åtminstone 300 av dem var raderade. De fanns ju inga mappar kvar, hur kunde bilderna ändå finnas? Däremot hittade inte programmet 250 andra bilder, som jag verkligen behövde för att designa cd-label och som bevisligen FINNS i min pc (då de kan öppnas i andra program)...

Det verkar som om datorn sparar allt som "bilder" som innebär att man tryckt på en knapp, typ "Enter", eller "Rösta" eller dylikt. VAD LÖJLIGT!!!!

😄

:musik

Nej. jag uppdaterade winamp och firefox.

Du har då alltid heltdumma problem med din dator å grejer. Har aldrig haft sånna problem med något 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vilket instrument brukar du oftast spela nu Pazo, om du inte alltid har tillgång till ett trumset?

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket instrument brukar du oftast spela nu Pazo, om du inte alltid har tillgång till ett trumset?

😄

:musik

Jag spelar gitarr rätt ofta. Sitter med min ackgura nu 😎

Brukar gå in hos en tjej i korridoren å sitta där och spela för henne 😄 Har blivit lite bättre på klassiska gejer iaf 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ja, det är inte undra på att hdd:n utrymme minskar i en rasande fart om det varje gång man trycker på en knapp på skärmen sparas som en BILD. Där fanns tiotals/hundratals "bilder" på Enter-knappar och sånt...

Vad kallas det?

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket instrument brukar du oftast spela nu Pazo, om du inte alltid har tillgång till ett trumset?

😄

:musik

Jag spelar gitarr rätt ofta. Sitter med min ackgura nu 😎

Brukar gå in hos en tjej i korridoren å sitta där och spela för henne 😄 Har blivit lite bättre på klassiska gejer iaf 😄

Haha, din casanova!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är inte undra på att hdd:n utrymme minskar i en rasande fart om det varje gång man trycker på en knapp på skärmen sparas som en BILD. Där fanns tiotals/hundratals "bilder" på Enter-knappar och sånt...

Vad kallas det?

😄

:musik

Det är ju sånt som t.ex. IE (eller något annat internet program) sparar för att kunna öppna sidor snabbare. Typ offlineinnehåll eller nåt sånt heter de väl?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Sitter hon i korridoren??? Har hon inte eget rum? 😄

Hoppas också kunna komma igång med mitt finger, två veckor sedan jag lossnade på ledbandaget nu...

Vad är det för gitarr? För klassiskt funderar jag på Alhambra eller Ramon Garcia. Får hålla tillgodo med lån av brorsans Yamaha annars.

😎

ingen snö ute//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket instrument brukar du oftast spela nu Pazo, om du inte alltid har tillgång till ett trumset?

😄

:musik

Jag spelar gitarr rätt ofta. Sitter med min ackgura nu 😄

Brukar gå in hos en tjej i korridoren å sitta där och spela för henne 😄 Har blivit lite bättre på klassiska gejer iaf 🙂

Haha, din casanova!

hahaha. Hon är ju skitbra kompis ju! Hon gillar när jag spelar gitarr för henne. Å jag gilar att titta på tv hos henne. Så båda tjänar något på det 🙂

Men oftast gör jag det mest för det fina sällskapet 🙂

Hennes kompisar är iaf avunsjuka på att hon ha en egen gitarrspelare 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jaha...är det sån skit som Internet Explorer har för sig? Men jag provade att trycka på några såna där Enter-knappar, men då stod det att det inte gick att öppna varje gång. Kan ha att göra med att jag har raderat alla tidigare filer under Internetalternativ kanske. Så ligger det skräp kvar sen, som såna där knappar.

Vet ni att Gibson kör en tävling nu förresten? Ingen som ska till USA. Synd, för de som bor där får tävla. Bara dom!

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter hon i korridoren??? Har hon inte eget rum? 😉

Hoppas också kunna komma igång med mitt finger, två veckor sedan jag lossnade på ledbandaget nu...

Vad är det för gitarr? För klassiskt funderar jag på Alhambra eller Ramon Garcia. Får hålla tillgodo med lån av brorsans Yamaha annars.

🙂

ingen snö ute//:musik

Jag kommer inte ihåg vilket märke det är. Det står iaf classic 36 inne i hålet 🙂

Det är inte en såndär skitdyr gitarr men den har funkat riktigt bra för mig de sen jag var 6 år 😛 Älskar den 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

mornel: sen kan du sjunga Lasse Berghagens urtöntiga låt om att han har köpt sig en akustisk gitarr...

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Pazo: Javisst, en inspelad gitarr är goa grejer!

De jag nämnde är väl inte så fasligt dyra...trots allt. Ramon Garcia:s dyraste modell kostar 1995;- hos 4Sound. Men de har för 895;- också.

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...