Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

Mitt sätt att göra rent mina CD-skivor skulle nog få en audiofil att sätta morgonkaffet i halsen 😳.

Fuktig bomullsduk som jag gör rent med, samma bomullsduk som jag sen torkar av fukten med fast i en torr del av den.

Inga rengöringsprylar för tusentals kronor här inte 😉

/Daniel

Det låter väl vettigt?

Ja, vi som har vett och sans kvar tycker nog att det låter vettigt; men de skulle komma dragandes med att man tar bort ytskiktet som ger det där extra klara djupet i musiken. Dessutom så skulle de nog säga att det då även blir obalans i skivan vilket stör lasern så att digitala artifekter kommer fram. 😛

/Daniel

Och sen målar de kanerna på cdskivan gröna för att lasern reflekteras bättre då 😄

Jag gillar inte idiotaudiofiler.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Tips: Försök aldrig äta soppa samtidigt som du lyssnar på en Beatnuts spelning, soppan hamnar då mycket sällan i din mun.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har flyttat två av mina ljuddämpare till bakom monitorerna nu .. men fasen vad snett och vint det blev. Svårt att komma åt där bakom utan att flytta ut hela studiokonsollen eller ta bort monitorerna, och det orkar jag inte just nu.. får bli så sålänge..

Något tips förresten på att sätta fast dem på tapeten på nåt bra sätt; utan att limma eller så. Just nu kör jag med kartnålar 😆

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt sätt att göra rent mina CD-skivor skulle nog få en audiofil att sätta morgonkaffet i halsen 😛.

Fuktig bomullsduk som jag gör rent med, samma bomullsduk som jag sen torkar av fukten med fast i en torr del av den.

Inga rengöringsprylar för tusentals kronor här inte 😄

/Daniel

Det låter väl vettigt?

Ja, vi som har vett och sans kvar tycker nog att det låter vettigt; men de skulle komma dragandes med att man tar bort ytskiktet som ger det där extra klara djupet i musiken. Dessutom så skulle de nog säga att det då även blir obalans i skivan vilket stör lasern så att digitala artifekter kommer fram. 😄

/Daniel

Och sen målar de kanerna på cdskivan gröna för att lasern reflekteras bättre då 😄

Jag gillar inte idiotaudiofiler.

Nä, de är lite småroliga faktiskt 😆..

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag tycker min avatar är rätt så bra bevis på att man inte behöver vara hög för att göra flummiga abstrakta konstverk 😛

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Tänk att mornel kunde bli frisk från sin förkylning så snabbt, det är ju fantastiskt! Själv har jag sedan jag föddes varje år fått influensan faktiskt och aldrig en enda gång varit sjuk kortare tid än 3 veckor. En förkylning ger sällan med sig under 10 dagar...

Så funkar jag.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Tänk att mornel kunde bli frisk från sin förkylning så snabbt, det är ju fantastiskt! Själv har jag sedan jag föddes varje år fått influensan faktiskt och aldrig en enda gång varit sjuk kortare tid än 3 veckor. En förkylning ger sällan med sig under 10 dagar...

Så funkar jag.

😆

:musik

Det gäller att börja vila innan sjukdomen verkligen bryter ut, tror jag. Och så hade jag nog en hel del tur 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ugh.. jag känner redan nu att det här blir en sån dag då jag aldrig kommer vakna upp riktigt.

Det håller i sig.. 😆

Iofs rätt skön känsla när jag tänker efter...

Ungefär som en "dagen efter"-känsla, då man bara orkar ligga i soffan hela dagen och kolla video, käka pizza och dricka cola.

Ändå drack jag inget annat än kaffe och vatten igår..

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...