Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Om man har en bild på 16000 byte, kan man på nåt sätt behandla den så antalet minskar, eller leder varje behandling till att bilden ökar? Fattar nån?

😮

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

//rasse (Den som alltid skiter i stavningen)

Skiter i stavningen? Jag tänker aldrig på det, men det blir rätt ändå. Det måste vara väldigt jobbigt att skriva om man hela tiden behöver tänka på stavningen. Som det är nu rör sig mina fingrar på tangentbordet lite som munnen rör sig när jag pratar, det bara händer. knaZit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har en bild på 16000 byte, kan man på nåt sätt behandla den så antalet minskar, eller leder varje behandling till att bilden ökar? Fattar nån?

😮

:musik

Genom att konvertera den till något annat format kan den bli mindre. Jpeg, till exempel passar bra för fotografier och andra komplexa bilder, medan gif lämpar sig bättre för bilder med få färger, exempelvis bilder ritade i paintbrush.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har en bild på 16000 byte, kan man på nåt sätt behandla den så antalet minskar, eller leder varje behandling till att bilden ökar? Fattar nån?

😮

:musik

Genom att konvertera den till något annat format kan den bli mindre. Jpeg, till exempel passar bra för fotografier och andra komplexa bilder, medan gif lämpar sig bättre för bilder med få färger, exempelvis bilder ritade i paintbrush.

Man kan också variera kvaliteten, färgdjup m.m. inom varje filformat. Så nog går det att ändra filstorlek allt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det förresten nån som har en ny smiley till mig? Jag tror jag har skrivit alla redan. Känns som jag bara återvinner nu...

Varsågod: j13.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

I går sa de på TV att det knappt finns en skådis i Sverige som inte har paparazzis efter sig!!

Urkul!

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

I går sa de på TV att det knappt finns en skådis i Sverige som inte har paparazzis efter sig!!

Urkul!

😆

:musik

Undra hur det ska gå för han stackars Tore som var med i FCZ 😆

Edit: Skådis? Jaha ja, trodde det gällde kändisar också, dom alla blir ju det efter dokusåpor 😆

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Linus, jag får spel snart. Jag får det inte att funka!! 😆

Jag får spel för att musik glömt en viss bild i första inlägget på denna sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...