Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Och vad menas med att programmet kan kontrollera ISO och UDF? Att man kan spåra sitt arbete med premastering cache?

Hehe...

😆😛😎

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

UPPMANING!

Kan ni ratta in FM88 lokalt Partille, Göteborg på radion ikväll 18.00? Nej, tänkte väl det...de flesta bor norrom...

MEN...sätt då på www.radio88.fm på Nätet vid samma tidpunkt. Där kommer programmet Radio Spotnicks och om brorsan har tur så ligger hans band på topplistan där, topp 5 alltså... Krävs winamp eller real player eller dylikt program på datorn.

Röstar man så kan man vinna en skiva!

OBS: Deras musik har inget med Spotnicks att göra! Inte likt det minsta!!

De heter A Pocketguide to Birds och tävlar med låten "Stand". Jag har producerat en dvd med dem...eller håller på snarare...

😆

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

UPPMANING!

Kan ni ratta in FM88 lokalt Partille, Göteborg på radion ikväll 18.00? Nej, tänkte väl det...de flesta bor norrom...

MEN...sätt då på www.radio.fm på Nätet vid samma tidpunkt. Där kommer programmet Radio Spotnicks och om brorsan har tur så ligger hans band på topplistan där, topp 5 alltså... Krävs winamp eller real player eller dylikt program på datorn.

Röstar man så kan man vinna en skiva!

OBS: Deras musik har inget med Spotnicks att göra! Inte likt det minsta!!

De heter A Pocketguide to Birds och tävlar med låten "Stand". Jag har producerat en dvd med dem...eller håller på snarare...

😆

:musik

Bara jag minns det så..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade knepiga frågor och det slutade med att alla försäljare gick och gömde sig.

Åh, vad jag känner igen det där. Det gäller de flesta av de "stora kedjorna". När man väl lyckats få tag i en säljare, den enda som inte går och gömmer sig för att prata med kollegan, så utspelar sig samma sak.

- Jag söker en DVD för musiklyssnandets skull, mer än för filmtittande.

Har ni nån som kan spela DVD audio och Super Audio CD?

- Ja, DVD har vi här borta. Här finns fina maskiner. Digitalutgång har de flesta också så det är det bästa ljud man kan hitta.

- Men ingen av de här maskinerna klarar DVD audi... <avbryts>

- Nä, det här är mindre spelare. Absolut! Men om du vill gå upp i summa kan du få inspelningsbara spelare - och de bättre maskinerna har vi här. Här har du med inbyggd hårddisk och kampanj på några utan hårddisk här. Har du videokamera har den här stöd för att plugga in DV-kameran direkt... <avbryts>

- Jo, jag redigerar film - men det gör jag i datoriserad redigeringsmiljö! Jag ville ha en maskin som har stöd för DVD audio-skivor och inte bara DVD video.

På släden står det bara DVD video, fast det brukar stå DVD audio/video på de spelare som klarar DVD audio.

- DVD audio? ........kan jag inte lova att den har. Men följ med så kan vi kika på saken. Det är ju inte alltid sånt står på maskinen allt den klarar. <tar upp butikens egna hemsida på datorn>

Få se nu.... Neee, det står inget här.

- För ni annonserar ut spelare som har Super Audio CD på kampanj. Det är ingen av dem som kan läsa DVD audio också?

- Har vi? Vet du vilken modell? <plockar fram veckans blad>

-Den där. Med SACD. <pekar>

- Ja, essa-seede!!

Du, jag ska se................ Nä, den klarar nog inte det där andra. Jag kan ringa tillverkaren och fråga.

- Tack, jag kan surfa runt på nätet efter den där modellen och se efter själv.

- Ja, välkommen åter!!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Linus: Seriöst alltså...det där låter precis som om du spelat in mitt samtal med någon försäljare i någon butik någon gång någonstans.

Har kommit fram till att jag vill ha en inspelningsbar dvd med dvd-audio. Den enda jag känner till (inom rimligt pris) är Panasonic 50 nånting för 5 tusen.

Sedan krävs en särskild cd-spelare för att klara SACD också. Undrar om det finns någon inspelningsbar CD som klarar SACD och som är BRA?

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Tyvärr lyckades ingen på hela forumet ratta in kanalen förra veckan då brorsans band var gäster i studion och fick vara med om den förmodligen roligaste intervju jag hört med något band nånsin. Jag hade ändå uppmanat i god tid under "Musiktips" bl.a. 😛

Ikväll gäller det om det fick genomslag och de lyckades nå in på topp 5.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en inspelningsbar utan audio/SACD och en spelare med audio/SACD.

Jag har haft en Pioneer DV-575 nu, och är på väg att skaffa en DV-585 (ersättningsmodellen som fått ännu bättre videokretsar)

Den har BurrBrown D/A och blivit klassad som "budgetreferensspelare". 😛

Bra ljud har aldrig varit så billigt, och den läser allt!

DVD audio, SACD, DivX/XviD, MP3 från CDR/DVDR, VCD/SVCD osv.

Dolby och DTS och optisk ut och fadderuttanlej...

Man kunde nästan tro att jag var köpt av Pioneer. Men den är så bra! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

- Jag söker en DVD för musiklyssnandets skull, mer än för filmtittande.

Har ni nån som kan spela DVD audio och Super Audio CD?

- Ja, DVD har vi här borta. Här finns fina maskiner. Digitalutgång har de flesta också så det är det bästa ljud man kan hitta.

- Men ingen av de här maskinerna klarar DVD audi... <avbryts>

- Nä, det här är mindre spelare. Absolut! Men om du vill gå upp i summa kan du få inspelningsbara spelare - och de bättre maskinerna har vi här. Här har du med inbyggd hårddisk och kampanj på några utan hårddisk här. Har du videokamera har den här stöd för att plugga in DV-kameran direkt... <avbryts>

- Jo, jag redigerar film - men det gör jag i datoriserad redigeringsmiljö! Jag ville ha en maskin som har stöd för DVD audio-skivor och inte bara DVD video.

På släden står det bara DVD video, fast det brukar stå DVD audio/video på de spelare som klarar DVD audio.

- DVD audio? ........kan jag inte lova att den har. Men följ med så kan vi kika på saken. Det är ju inte alltid sånt står på maskinen allt den klarar. <tar upp butikens egna hemsida på datorn>

Få se nu.... Neee, det står inget här.

- För ni annonserar ut spelare som har Super Audio CD på kampanj. Det är ingen av dem som kan läsa DVD audio också?

- Har vi? Vet du vilken modell? <plockar fram veckans blad>

-Den där. Med SACD. <pekar>

- Ja, essa-seede!!

Du, jag ska se................ Nä, den klarar nog inte det där andra. Jag kan ringa tillverkaren och fråga.

- Tack, jag kan surfa runt på nätet efter den där modellen och se efter själv.

- Ja, välkommen åter!!

Mmm... jag frågade lite om huruvida en viss DVD-spelare var regionsfri...

Försäljaren sa ungefär "Jo men du vet det där är ingenting man behöver, det är något som någons kompis har sagt osså tror alla helt plötsligt att det behövs."

Sedan kom väl mitt standardsvar "Ok, jag skall fundera på saken!" 😛

Kom och tänka på en till sak... tss, dessa jäkla elektronikbutiker.. 😆

Skulle handla en TV på Onoff, men jag höll tammefan inte på att få betala för mig?

Håller kortet i vädret men de tjatar på om att betala med avbetalning.

När jag frågade, efter lite tjat hit och dit, om de har det som ett alternativ att kunden får betala kontant för att sedan kunna lämna butiken, då tror jag de hajjade piken.

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jaså Gote, det blir övertid idag då? 😛

Det är inte utan att man blir lite sugen själv på att vara med nånstans, eller åtminstone få igång sin hemsida med låtklipp. Hur många av er har hemsida med låtklipp/mp3? Linus sida var under konstruktion, va?

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en inspelningsbar utan audio/SACD och en spelare med audio/SACD.

Jag har haft en Pioneer DV-575 nu, och är på väg att skaffa en DV-585 (ersättningsmodellen som fått ännu bättre videokretsar)

Den har BurrBrown D/A och blivit klassad som "budgetreferensspelare". 😆

Bra ljud har aldrig varit så billigt, och den läser allt!

DVD audio, SACD, DivX/XviD, MP3 från CDR/DVDR, VCD/SVCD osv.

Dolby och DTS och optisk ut och fadderuttanlej...

Man kunde nästan tro att jag var köpt av Pioneer. Men den är så bra! 😎

Tar den CDRW också så slår jag till!! 😛

Men seriöst Linus, hur stor provision får du? 5%? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag frågade, efter lite tjat hit och dit, om de har det som ett alternativ att kunden får betala kontant för att sedan kunna lämna butiken, då tror jag de hajjade piken.

😆

😆😛😎

* antecknar *

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...