Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

Är det göteborg du bor i?

Jag är själv från frölunda i göteborg men bor sedan snart 2 år tillbaka i falun dalarna. Jag minns att jag köpte lussekatter i november på frölunda torg! Jämt, jag älskar lussekatter!

Kan även köpa dom här uppe nu!

Så åk iväg till Frölunda Torg och skaffa dig ett par lussekatter bums!

Diggar lussekatter, men skippar gärna russinen.

Russinen i sig kan jag äta, men helst ej i bröd.

Sanning broder! 😄

Köpte förresten saffransgifflar på ICA igår. Mumsigt värre. Samma deg som lussekatter, men fyllda med mandelmassa. Jag vet inte om det är rock'n'roll, men jag gillar det. 😳

Det låter ruskigt smarrigt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det göteborg du bor i?

Jag är själv från frölunda i göteborg men bor sedan snart 2 år tillbaka i falun dalarna. Jag minns att jag köpte lussekatter i november på frölunda torg! Jämt, jag älskar lussekatter!

Kan även köpa dom här uppe nu!

Så åk iväg till Frölunda Torg och skaffa dig ett par lussekatter bums!

Diggar lussekatter, men skippar gärna russinen.

Russinen i sig kan jag äta, men helst ej i bröd.

Sanning broder! 😄

Köpte förresten saffransgifflar på ICA igår. Mumsigt värre. Samma deg som lussekatter, men fyllda med mandelmassa. Jag vet inte om det är rock'n'roll, men jag gillar det. 😳

Det låter ruskigt smarrigt!!

Jag rekommenderar dem. Om man inte är rock'n'roll-puritan. Då är ju sex och droger att föredra...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ingen kulturintresserad som skulle se matchen Doncaster-Aston Villa då nej?

Lussekatter hade jag bakat själv om fingret varit friskt! Det får bli köpta i affär. Frölunda Torg var jag senast på i förra veckan. Då hade de inga!! Varken David Bagare eller Dahls konditori. Här hemmavid hade Johnséns och Hembageriet inga heller! Jag har faktiskt kollat och de är ovanligt sena i år! Ska man behöva köpa på Steinbrenner & Nyberg vid Järntorget? Det känns nästan lite Österrike över det, även om jag gillar expediterna... 😄

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Är det bara jag i hela världen som gillar klenäter?

De tog 18 kr styck härute på konditoriet för dem förra året. Det kom bara in en enda sändning under hela vintern, kö på trottoaren och slut samma förmiddag!

En av få grejer jag inte försökt baka själv! Det är mycket med eldlågor och sånt.

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det göteborg du bor i?

Jag är själv från frölunda i göteborg men bor sedan snart 2 år tillbaka i falun dalarna. Jag minns att jag köpte lussekatter i november på frölunda torg! Jämt, jag älskar lussekatter!

Kan även köpa dom här uppe nu!

Så åk iväg till Frölunda Torg och skaffa dig ett par lussekatter bums!

Diggar lussekatter, men skippar gärna russinen.

Russinen i sig kan jag äta, men helst ej i bröd.

Sanning broder! 😄

Köpte förresten saffransgifflar på ICA igår. Mumsigt värre. Samma deg som lussekatter, men fyllda med mandelmassa. Jag vet inte om det är rock'n'roll, men jag gillar det. 😳

Det låter ruskigt smarrigt!!

Jag rekommenderar dem. Om man inte är rock'n'roll-puritan. Då är ju sex och droger att föredra...

Jag är inget fan av Rock&Roll. Mandelmassa it is.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag i hela världen som gillar klenäter?

De tog 18 kr styck härute på konditoriet för dem förra året. Det kom bara in en enda sändning under hela vintern, kö på trottoaren och slut samma förmiddag!

En av få grejer jag inte försökt baka själv! Det är mycket med eldlågor och sånt.

😳

:musik

Jag vet faktiskt inte vad klenäter är.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

OJ!

Klenäter är ju de där bruna avlånga sakerna på cirka 10 cm, som är vridna i ändarna. Man flottyrsteker dem hastigt på hög värme. De smakar inte jättemycket, men med rätt kryddning är de mums. De är ganska torra delikatesser. Kan avnjutas som de är till ett glas mjölk eller kaffe, alternativt med grädde och en klick sylt.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det göteborg du bor i?

Jag är själv från frölunda i göteborg men bor sedan snart 2 år tillbaka i falun dalarna. Jag minns att jag köpte lussekatter i november på frölunda torg! Jämt, jag älskar lussekatter!

Kan även köpa dom här uppe nu!

Så åk iväg till Frölunda Torg och skaffa dig ett par lussekatter bums!

Diggar lussekatter, men skippar gärna russinen.

Russinen i sig kan jag äta, men helst ej i bröd.

Sanning broder! 😄

Köpte förresten saffransgifflar på ICA igår. Mumsigt värre. Samma deg som lussekatter, men fyllda med mandelmassa. Jag vet inte om det är rock'n'roll, men jag gillar det. 🙂

Det låter ruskigt smarrigt!!

Jag rekommenderar dem. Om man inte är rock'n'roll-puritan. Då är ju sex och droger att föredra...

Jag är inget fan av Rock&Roll. Mandelmassa it is.

Jag befinner mig nånstans mittemellan. Jag gillar ju rock och så, men skulle inte kalla mig ett fan. Samma sak med mandelmassa egentligen. Däremot är jag ett hängivet fan av sex. Räknas det? Utan droger? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

"Klenäter? Är det dom man blir klen etter?" var ett stående skämt från min far. Detta sa han cirka 10 ggr under da'n om det vankades klenäter. Samma sak varje år och mest road var han själv av skämtet. Tårarna rann av skratt på kinderna. Det roligaste han visste.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Gote: Jag menade liksom typ att eehhh...ingen HÄR tycks vara fan av klenäter, men att de på trottoaren såklart var det. Vilket motsägelsefullt inlägg det kunde tydas som tidigare... 😄

Sex räknas! Sju också!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

"Klenäter? Är det dom man blir klen etter?" var ett stående skämt från min far. Detta sa han cirka 10 ggr under da'n om det vankades klenäter. Samma sak varje år och mest road var han själv av skämtet. Tårarna rann av skratt på kinderna. Det roligaste han visste.

😄

:musik

Min farfar hade nåt skämt om ruttna morötter som han drog väldigt ofta.

Man undrar om man själv håller på så? Det kanske finns ett skämt som jag drar tio gånger om dagen utan att vara medveten om det. Skrämmande tanke. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gote: Jag menade liksom typ att eehhh...ingen HÄR tycks vara fan av klenäter, men att de på trottoaren såklart var det. Vilket motsägelsefullt inlägg det kunde tydas som tidigare... 😄

Sex räknas! Sju också!

😄

:musik

Lätt att få för sig att forumet är hela världen.. 😆

Så det var väl inte hela världen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag när jag var på väg till Universitetet så såg jag en liten flicka och hennes mamma stövla ut ur trappuppgången i huset mittemot. När flickan kom ut på gatan såg hon på all snö som har fallit och utbrast:

Idag är en jätterolig dag!

Så skulle jag också vilja känna när jag klev upp på morgonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

En av mina favoritscener ur en svensk deckare var på TV igår, två rättare sagt: dels när Gunvald hotade Gavling i duschen med pistol mot huvet och tvål i käften och dels när Beck sköt aset med pistol så han flög ut från höghuset. Det aset!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Barn är så spontana och okonstlat rättframma! Jag gillar det! Skulle nog vilja ha barn...om jag inte har några *funderar*...

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ingen kulturintresserad som skulle se matchen Doncaster-Aston Villa då nej?

Lussekatter hade jag bakat själv om fingret varit friskt! Det får bli köpta i affär. Frölunda Torg var jag senast på i förra veckan. Då hade de inga!! Varken David Bagare eller Dahls konditori. Här hemmavid hade Johnséns och Hembageriet inga heller! Jag har faktiskt kollat och de är ovanligt sena i år! Ska man behöva köpa på Steinbrenner & Nyberg vid Järntorget? Det känns nästan lite Österrike över det, även om jag gillar expediterna... 😄

🙂

:musik

Du ska gå till Svahlströms på Frölunda Torg!

Precis vid ingången vid det lilla apoteket, där har dom garanterat!

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...