Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

Åkej! Jag har en rejäl gryta på spisen. Nötkött, brynt, och sen en buljongtärning, lite kryddor och vatten .. Det har stått och sjudit i snart en timme och luktar otroligt gott. Tänkte käka ris till. Nu till frågan:

ska jag slänga i creme fraiche eller inte? Kommer bli väldigt tunnt utan men det känns tjatigt. Några andra tips?`Hade jag haft arrowrot hade jag stoppat i men den är slut..

Creme fraiche är så 2004... 😄

Nja. men så "varje dag hela veckan, inte en gång till".. Om man slänger i nån matsked pulvermos kanske? Så det tjockar till sig lite bara..

Eller kanske göra en toppredning på mjöl/vatten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gote är i seriöst behov av en smileyfri vecka, hehe.

I ärlighetens namn är det lite svårt att låta bli dem.

Ja, visst är det?

Det är nu man får börja ta till extraord istället. Kasta in ett "hihi" istället för glad smiley eller nåt... hihi. [/skämt]

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkej! Jag har en rejäl gryta på spisen. Nötkött, brynt, och sen en buljongtärning, lite kryddor och vatten .. Det har stått och sjudit i snart en timme och luktar otroligt gott. Tänkte käka ris till. Nu till frågan:

ska jag slänga i creme fraiche eller inte? Kommer bli väldigt tunnt utan men det känns tjatigt. Några andra tips?`Hade jag haft arrowrot hade jag stoppat i men den är slut..

Creme fraiche är så 2004... 😄

Nja. men så "varje dag hela veckan, inte en gång till".. Om man slänger i nån matsked pulvermos kanske? Så det tjockar till sig lite bara..

Eller kanske göra en toppredning på mjöl/vatten?

Är inte det meckigt? Är det bara att blanda mjöl och vatten och slänga i grytan sen? Låter den reduceras ner just nu.. riset är klart.. Var extremt nära o hälla i lite pulvermos. men provar en redning istället. Känns nästan nervöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkej! Jag har en rejäl gryta på spisen. Nötkött, brynt, och sen en buljongtärning, lite kryddor och vatten .. Det har stått och sjudit i snart en timme och luktar otroligt gott. Tänkte käka ris till. Nu till frågan:

ska jag slänga i creme fraiche eller inte? Kommer bli väldigt tunnt utan men det känns tjatigt. Några andra tips?`Hade jag haft arrowrot hade jag stoppat i men den är slut..

Creme fraiche är så 2004... 🙂

Nja. men så "varje dag hela veckan, inte en gång till".. Om man slänger i nån matsked pulvermos kanske? Så det tjockar till sig lite bara..

Eller kanske göra en toppredning på mjöl/vatten?

Är inte det meckigt? Är det bara att blanda mjöl och vatten och slänga i grytan sen? Låter den reduceras ner just nu.. riset är klart.. Var extremt nära o hälla i lite pulvermos. men provar en redning istället. Känns nästan nervöst.

Nja, skall nog inte vara så meckigt.

Man bör se till så att mjölet har fördelats i vattnet dock, sedan skickar man inte i 4 liter åt gången,

utan bara litegrann till att börja med, så det inte blir för tjockt.

Det bör dock få koka några minuter så det inte bara smakar mjöl om allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Grahn: Igår såg jag en trailer på SVT för något program som hette något. Programledaren stod med en träbit som föreställde Sverige. Sedan säger: Norrland; det är bara problem! Kostar bara pengar! Och så typ sågade han bor Norrland! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...