Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

😱

...men fatta läget. Alltså dom ringer på kvällar och helger. Fan nån jävla måtta får det väl ändå vara.

Och så fort man ska kolla på teve så är det den där förbannade jävla reklamen.

Vars man än går så är det alltid nån jävel som ska procka på en att köpa en pryl. Börjar fan bli för mycket alltså...

Är det nån som vill köpa en Honda accord förresten?

😱

😱

Du, jag hade ett jäkla problem med telefonförsäljare... tills jag reggade mig någerst där man tackar nej till sånna där.

Minns inte vart tusan det var dock..

Kan det ha vart www.nix.nu?

Jepp!

Tog väl ett par veckor tills alla försäljares listor var up-to-date och sedan dess har

jag inte hört ett ord... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

😮

...men fatta läget. Alltså dom ringer på kvällar och helger. Fan nån jävla måtta får det väl ändå vara.

Och så fort man ska kolla på teve så är det den där förbannade jävla reklamen.

Vars man än går så är det alltid nån jävel som ska procka på en att köpa en pryl. Börjar fan bli för mycket alltså...

Är det nån som vill köpa en Honda accord förresten?

😱

😱

Du, jag hade ett jäkla problem med telefonförsäljare... tills jag reggade mig någerst där man tackar nej till sånna där.

Minns inte vart tusan det var dock..

Kan det ha vart www.nix.nu?

Jepp!

Tog väl ett par veckor tills alla försäljares listor var up-to-date och sedan dess har

jag inte hört ett ord... 😮

Grejt! Då ska jag regga mig oxå när hemsidan fungerar...

Kanske är nån dum telefon försäljare som spärrat sidan? 😱😱😮😮😱

Den fungerar ju? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

...men fatta läget. Alltså dom ringer på kvällar och helger. Fan nån jävla måtta får det väl ändå vara.

Och så fort man ska kolla på teve så är det den där förbannade jävla reklamen.

Vars man än går så är det alltid nån jävel som ska procka på en att köpa en pryl. Börjar fan bli för mycket alltså...

Är det nån som vill köpa en Honda accord förresten?

😄

😆

Du, jag hade ett jäkla problem med telefonförsäljare... tills jag reggade mig någerst där man tackar nej till sånna där.

Minns inte vart tusan det var dock..

Kan det ha vart www.nix.nu?

Jepp!

Tog väl ett par veckor tills alla försäljares listor var up-to-date och sedan dess har

jag inte hört ett ord... 😄

Grejt! Då ska jag regga mig oxå när hemsidan fungerar...

Kanske är nån dum telefon försäljare som spärrat sidan? 😆😆😆😆😕

Den fungerar ju? 😄

Jasså fungerar den? 😄

hmm... 😕

Fast... detta kanske räcker:

Privatpersoner

Genom NIX-Telefon kan privatpersoner spärra sitt telefonnummer mot samtal för försäljning, marknadsföring eller insamling.

Det sker genom att numret tas in i spärregistret NIX-Telefon. Försäljare får - med vissa undantag - inte ringa till telefonnummer som finns i NIX- Telefon.

Den som vill spärra sitt telefonnummer ringer 020-27 70 00.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Telefonförsäljare?

Grahn: varför ringer de till dig för att sälja telefoner? De förstår de väl att du redan har en?

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Om man inte vill att de stackars barnen i Afrika och Sverige ska få andas frisk luft kan man anmäla sig till något som heter Nix. Det är en gratistjänst som effektivt stoppar försäljare av allehanda ting att ringa upp en via telefon, åtminstone är det dessa företags skyldighet att kontrollera om de man ringer till är med i Nix-registret!

Försäljning via telefon är det mest miljövänliga sättet att idka handel på. Men vill man att företagen istället skall vara tvungna att skicka ut flashiga reklamblad och foldrar, så att skogarna huggs ned, så visst...

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Om man inte vill att de stackars barnen i Afrika och Sverige ska få andas frisk luft kan man anmäla sig till något som heter Nix. Det är en gratistjänst som effektivt stoppar försäljare av allehanda ting att ringa upp en via telefon, åtminstone är det dessa företags skyldighet att kontrollera om de man ringer till är med i Nix-registret!

Försäljning via telefon är det mest miljövänliga sättet att idka handel på. Men vill man att företagen istället skall vara tvungna att skicka ut flashiga reklamblad och foldrar, så att skogarna huggs ned, så visst...

😕

:musik

Ptja... finns väl en poäng där. Men fan, som jag blivit terroriserad.. 😕

Heh, förövrigt har jag aldrig köpt något de säljer.. Ok om de ringde och frågade om jag

vill köpa några liter mjölk..

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Om man inte vill att de stackars barnen i Afrika och Sverige ska få andas frisk luft kan man anmäla sig till något som heter Nix. Det är en gratistjänst som effektivt stoppar försäljare av allehanda ting att ringa upp en via telefon, åtminstone är det dessa företags skyldighet att kontrollera om de man ringer till är med i Nix-registret!

Försäljning via telefon är det mest miljövänliga sättet att idka handel på. Men vill man att företagen istället skall vara tvungna att skicka ut flashiga reklamblad och foldrar, så att skogarna huggs ned, så visst...

😕

:musik

Du har inte tänkt på att telefonledningar måste grävas ner i marken/hållas uppe i kablar.

Dessa kablar kommer till plats av stooora maskiner som spenderar meassor med lite diesel. Kablarna i sig är väl nån oljaderivat. Sen strömmen till ledningarna kommer vä en stor del från kolförbränning....

För att inte tala om plasten i telefonerna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhm...Jag känner en Moore/slitz model nu...  😏

Min granne har en Volvo! 😛

Mina tre första bilar var Volvo oxå.

Tufft va? Den första var en 73:as volvo 144 halva bilen var svart och andra halvan var pippigul..

Coolt va? 😉

Den hade dessutom porrbelysning...röd.

Skithäftigt va? 😄😄

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...