Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Hej!

Turkiet kunde mycket väl ha fått straff, precis som Schweiz fick förut!! Men nu har Turkiet gjort både 1-1 och 2-1!! 10 kvar av första! Eftersom Schweiz vann första hemma med 2-0, så måste ju Turkiet vinna med 4-1 nu, då bortamål räknas extra.

Australien spelade fysiskt och Uruguay var mer tekniskt skickliga, men det var ju iofs kul att Australien gick vidare till FotbollsVM på straffar, då de inte varit med sedan 1974 ju.

Bahrain var rent kassa, ända fram till övertidsminuterna i matchen mot Trinidad & Tobago, men det var försent så de åkte ut! Trinidad & Tobago vann med 1-0 och som alla vet hade de ju med sig 1-1 från första mötet på hemmaplan, 2-1 totalt!

Barhrain borde dock ha fått målet när strikern sparkade den från målvakten då han skulle göra en utspark, men observera att forwarden INTE träffade målvakten. Regelrätt enligt mitt förmenande om inte reglerna har ändrats. Men OM reglerna har ändrats, så förstår jag inte varfö en forward överhuvudtaget ställer sig framför en målvakt, om han nu ändå inte får ta bollen...

Norge ska spela mot Tjeckien borta strax. De har ju ett 0-1-underläge att ta igen från hemmamatchen, våra nordiska grannar. Blir knepigt.

Spanien bör väl avfärda Slovakien, eftersom de vann hemma med 5-1.

Å sedan ikväll är alla lag klara för FotbollsVM 2006 i Tyskland. Lottning om vilka Sverige får sker 9 december.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanelbulle? Mazarin skall det väl vara (kanelbullens dag var ju länge sedan..)

Pfft.. amatör.. kanelbullens dag är varje dag! 😮

J46 7r0dd3 477 d37 v4r 1337-d463n 1d46? 😆

Berta: Felstavning.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Turkiet kunde mycket väl ha fått straff, precis som Schweiz fick förut!! Men nu har Turkiet gjort både 1-1 och 2-1!! 10 kvar av första! Eftersom Schweiz vann första hemma med 2-0, så måste ju Turkiet vinna med 4-1 nu, då bortamål räknas extra.

Australien spelade fysiskt och Uruguay var mer tekniskt skickliga, men det var ju iofs kul att Australien gick vidare till FotbollsVM på straffar, då de inte varit med sedan 1974 ju.

Bahrain var rent kassa, ända fram till övertidsminuterna i matchen mot Trinidad & Tobago, men det var försent så de åkte ut! Trinidad & Tobago vann med 1-0 och som alla vet hade de ju med sig 1-1 från första mötet på hemmaplan, 2-1 totalt!

Barhrain borde dock ha fått målet när strikern sparkade den från målvakten då han skulle göra en utspark, men observera att forwarden INTE träffade målvakten. Regelrätt enligt mitt förmenande om inte reglerna har ändrats. Men OM reglerna har ändrats, så förstår jag inte varfö en forward överhuvudtaget ställer sig framför en målvakt, om han nu ändå inte får ta bollen...

Norge ska spela mot Tjeckien borta strax. De har ju ett 0-1-underläge att ta igen från hemmamatchen, våra nordiska grannar. Blir knepigt.

Spanien bör väl avfärda Slovakien, eftersom de vann hemma med 5-1.

Å sedan ikväll är alla lag klara för FotbollsVM 2006 i Tyskland. Lottning om vilka Sverige får sker 9 december.

😮

:musik

Oj, första halva slut redan? Hade ju tänkt se det där men jag

fastnade lite i mitt pianospelande. Det är ju så kul när fingrarna tenderar att lyda. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nu är det paus i matchen mellan Turkiet - Schweiz 2-1. Oavsett om man är intresserad av fotboll eller inte, så får man ju säga att det kan INTE vara lätt att vara domare där på den stadion. Vilka fanatiska fans...flaskor och skit regnar in. Och när Schweizarnas spelarbuss kom till stadion blev den helt nedlusad med gamla ägg. Undrar just om de hade fågelinfluensa inuti sig...

Kan egentligen bara komma på ett ännu värre ställe att spela på och det är Albanien.

Pico: Ja, det är kul när fingrarna lyder. Jag hoppas verkligen att mitt ringfinger på vänstern lyder mig till 100%, när jag nu från tisdag ska börja på sjukgymnastik för nämnda brutna finger! Det är i alla fall en bra sjukgymnastik tror jag, friidrottslandslaget går ju där t.ex.

😆

:musik

FIA: La till ett f i ringfinger

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Är det bara jag som tycker att det känns konstigt att skriva "la" och inte "lade". Att man både skriver och säger "sa" och inte "sade" numera är en helt annan sak.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas verkligen att mitt ringfinger på vänstern lyder mig till 100%, när jag nu från tisdag ska börja på sjukgymnastik för nämnda brutna finger! Det är i alla fall en bra sjukgymnastik tror jag, friidrottslandslaget går ju där t.ex.

Jag lider med dig! Må du tillfriskna omedelbums!

Samma sjukgymnaster som friidrottslandslaget använder? Låter lovande! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag tycker det är synd att administrationen av Studio Forum inte lagt in min Nya Gallup om hur mycket en biljett får kosta max! Det vore intressant att veta vad alla tycker om det. Inte minst med tanke på att jag sett att man kan köpa sex stycken matcher till fotbollsVM för 1.7 miljoner eller nåt sånt...

Och att Katie Melua tar 1800 kr för en biljett, medan Pavarotti tar 850 kr.

Jag betalar oftast runt 300 kr när jag går. Det är mycket pengar det oxå!

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att det känns konstigt att skriva "la" och inte "lade". Att man både skriver och säger "sa" och inte "sade" numera är en helt annan sak.

😆

:musik

Har inte tänkt på det förr, men nu när du tar upp det så ser det märkligt ut.

Fast det blir nog ofta som så att jag, i farten, skriver mer eller mindre som jag talar.

Dvs, he kun bli ett å anne norrländskt uttryck. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ja, jag känner Patrik Sjöberg eftersom vi gått på samma gympa! Och Kajsa har jag snackat med... 😆 Läkaren där på sjukgymnastiken är världsberömd.

Jag har lovat mig själv att köpa ett instrument, bara för att ha nåt att fokusera på för att bli frisk, vara tvungen liksom... Har dock ingen aning om vilket instrument...men nåt man använder fingrarna till i alla fall får det bli!

😮

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är synd att administrationen av Studio Forum inte lagt in min Nya Gallup om hur mycket en biljett får kosta max! Det vore intressant att veta vad alla tycker om det. Inte minst med tanke på att jag sett att man kan köpa sex stycken matcher till fotbollsVM för 1.7 miljoner eller nåt sånt...

Och att Katie Melua tar 1800 kr för en biljett, medan Pavarotti tar 850 kr.

Jag betalar oftast runt 300 kr när jag går. Det är mycket pengar det oxå!

😆

:musik

Som gammal hardcore-diggare (boende i Umeå) blev man snabbt bortskämd.

Man fick se alla de stora "världsbanden" för ett par tjugor i någon av stadens fritidsgårdar.

Umeå FC har jag aldrig sett ännu. Björklöven är ju rätt misär också.

Umeå IK, fine.. varit där en gång (gratisbiljett från Riksbyggen). 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Norrländska uttryck..de fattar man ju i alla fall... 😉 ...till skillnad från Gotländska!! Det värsta med Gotlänningar är att de inte förstår Rikssvenska! Kan vi skänka bort Gotland, till Grönland?

Nu ska jag glana vidare på sista rafflande halvtimmen och parallellt på Tjeckien - Norge, där Tjeckien har 1-0 att gå på...

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Norrländska uttryck..de fattar man ju i alla fall... 😄 ...till skillnad från Gotländska!! Det värsta med Gotlänningar är att de inte förstår Rikssvenska! Kan vi skänka bort Gotland, till Grönland?

Nu ska jag glana vidare på sista rafflande halvtimmen och parallellt på Tjeckien - Norge, där Tjeckien har 1-0 att gå på...

😄

:musik

Hmm.. bo på Grönland och jobba på Gotland, smådrygt pendlingsavstånd.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att det känns konstigt att skriva "la" och inte "lade". Att man både skriver och säger "sa" och inte "sade" numera är en helt annan sak.

😉

:musik

Jag tycker inte att det är konstigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore det inte mer intressant med den kortaste tråden!? 😲😱😎😆😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore det inte mer intressant med den kortaste tråden!? 😆  😲  😱  😆  😉

Det har gjorts ett par stycken sådana. Gör en sökning vettja!

Nja 😉 ..intresset ligger i så fall mer på att läsa några gamla Svenska MAD från 80-talet 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Underhållning till födelsedagsbarnet...

Du vet att du lever år 2005 när?

1: du av misstag knappar in PIN-koden på mikrovågsugnen...

2: du inte har lagt patiens med verkliga kort på flera år...

3: du har 15 telefonnummer till en familj på 3 personer...

4: du skickar e-post till dem som sitter bredvid dig...

5: ursäkten för att du har tappat kontakten med gamla vänner är att du inte har deras emailadresser...

6: du kommer hem från jobbet och fortfarande svarar i telefonen med "företagsrösten"...

7: du ringer hemifrån och fortfarande slår 0 för att "komma ut"...

8: du har jobbat vid samma skrivbord i 4 år men på samma tid för tre olika företag...

10: din chef klarar inte att göra ditt jobb...

11: du ringer familjen för att höra om de är hemma medan du kör in i garaget...

12: all reklam på TV har en internetadress under...

13: du lämnar huset utan mobilen, som du inte hade de första 10, 20, 40 åren av ditt liv, framkallar panik och du måste åka tillbaka för att hämta den...

14: det första du gör när du kliver upp på morgonen är att gå "online" innan du hämtar kaffet...

15: du lägget huvudet på sidan för att le 😲

16: du läser detta och nickar och ler...

17: ändå värre; du vet precis vem du ska skicka detta mail vidare till...

18: du är för upptagen för att lägga märke till att nr 9 saknades i denna lista...

19: du scrollade faktiskt upp för att kolla att den inte var där...

20: och nu sitter du och ler åt dig själv...

😎 Grattis än en gång... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore det inte mer intressant med den kortaste tråden!? 😆  😲  😱  😆  😉

Det har gjorts ett par stycken sådana. Gör en sökning vettja!

Nja 😉 ..intresset ligger i så fall mer på att läsa några gamla Svenska MAD från 80-talet 😎

Förståeligt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...