Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

En vacker dag kommer jag bli döv... :rolleyes:

Fan, jag provocerar för hårt ibland, tror jag..

Tjuter i öronen ena dagen, och tänker att imorgon skall jag hålla mig lugn.. men så kommer

morgondagen och så sitter man där igen, med hörlurar och krämar på. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

En vacker dag kommer jag bli döv... :rolleyes:

Fan, jag provocerar för hårt ibland, tror jag..

Tjuter i öronen ena dagen, och tänker att imorgon skall jag hålla mig lugn.. men så kommer

morgondagen och så sitter man där igen, med hörlurar och krämar på. 😕

Det är inte bra! Med hörlurar bör man ju vara extra försiktig.

Link to comment
Dela på andra sajter

En vacker dag kommer jag bli döv...  :rolleyes:

Fan, jag provocerar för hårt ibland, tror jag..

Tjuter i öronen ena dagen, och tänker att imorgon skall jag hålla mig lugn.. men så kommer

morgondagen och så sitter man där igen, med hörlurar och krämar på.  😕

Det är inte bra! Med hörlurar bör man ju vara extra försiktig.

Jag vet... något som skulle kunna rädda mina öron (eller senarelägga det oundvikliga)

skulle kunna vara ett par hyfsade monitorer som klarar återge lite mer nyanser än mina uttjänta 200krs desktop-speakers...

Men fan, om man sket pengar alltså... det hade underlättat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt Oxhuve, varför ska du fasta? Jag fastade tills nyss...det fick räcka. Jag sov ju.

😕

:musik

Oxhuve - helt rätt! Jag är oxe och skall göra en datortomografi på huvudet i morgon bitti - därav fastan (utan prickar) :rolleyes::rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Det verkar som om eternals tips om SoundForge 8.0 för $300 är det billigaste man kan komma då det gäller mastringsprogram som klarar att lägga in ISRC-koder (Wavelab kostar ju 7000;-). Audacity och Audition samt Wavelab Lite verkar inte fixa detta! Det stod iaf inget om det...

😕

På gång med mycket nu//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det verkar som om eternals tips om SoundForge 8.0 för $300 är det billigaste man kan komma då det gäller mastringsprogram som klarar att lägga in ISRC-koder (Wavelab kostar ju 7000;-). Audacity och Audition samt Wavelab Lite verkar inte fixa detta! Det stod iaf inget om det...

😕

På gång med mycket nu//:musik

Alltså jag vet att jag inte borde säga det här men...

Fan, prissättningen på mjukvaror nästan pushar folk till att piratkopiera.

Det är ju helt sjukt vad det skall kosta ibland... :rolleyes:

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

OJ!! :rolleyes:

Vi får innerligt hoppas att datortomografin går lysande! Vilka har symtomen varit så att du fått en tid till en sådan?

Du, jag och Pico är ju de enda Oxarna i Forumet, enligt en annan tråd i ämnet "Vilket stjärntecken" man tillhör. The Bullox Trio. Pico på trummor? p55 på bas? och musik på gitarr?

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ!! :rolleyes:

Vi får innerligt hoppas att datortomografin går lysande! Vilka har symtomen varit så att du fått en tid till en sådan?

Du, jag och Pico är ju de enda Oxarna i Forumet, enligt en annan tråd i ämnet "Vilket stjärntecken" man tillhör. The Bullox Trio. Pico på trummor? p55 på bas? och musik på gitarr?

:rolleyes:

:musik

Daglig huvudvärk med synrubbningar gör att till och med läkarna reagerar 😕

Bas ok, men egentligen mest gitarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj... :rolleyes:

Äh, det är nog inget, själv tror jag det är stressen (gick in i väggen för fem år sedan, kanske är på väg igen 😕 ), men läkarna vill kolla för säkerhets skull. Man får inte äta något för dom skall spruta in kontrastvätska.

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ!!  :rolleyes:

Vi får innerligt hoppas att datortomografin går lysande! Vilka har symtomen varit så att du fått en tid till en sådan?

Du, jag och Pico är ju de enda Oxarna i Forumet, enligt en annan tråd i ämnet "Vilket stjärntecken" man tillhör. The Bullox Trio. Pico på trummor? p55 på bas? och musik på gitarr?

:rolleyes:

:musik

Daglig huvudvärk med synrubbningar gör att till och med läkarna reagerar 😕

Bas ok, men egentligen mest gitarr.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ!! :rolleyes:

Vi får innerligt hoppas att datortomografin går lysande! Vilka har symtomen varit så att du fått en tid till en sådan?

Du, jag och Pico är ju de enda Oxarna i Forumet, enligt en annan tråd i ämnet "Vilket stjärntecken" man tillhör. The Bullox Trio. Pico på trummor? p55 på bas? och musik på gitarr?

😕

:musik

Jag är mycket riktigt oxe, men jag har inget minne av att jag nämnt det i någon tråd?

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ!!  :rolleyes:

Vi får innerligt hoppas att datortomografin går lysande! Vilka har symtomen varit så att du fått en tid till en sådan?

Du, jag och Pico är ju de enda Oxarna i Forumet, enligt en annan tråd i ämnet "Vilket stjärntecken" man tillhör. The Bullox Trio. Pico på trummor? p55 på bas? och musik på gitarr?

:rolleyes:

:musik

Daglig huvudvärk med synrubbningar gör att till och med läkarna reagerar 😕

Bas ok, men egentligen mest gitarr.

🙂

Vadå? Vill du att jag skall spela bas du med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj... :rolleyes:

Äh, det är nog inget, själv tror jag det är stressen (gick in i väggen för fem år sedan, kanske är på väg igen 😕 ), men läkarna vill kolla för säkerhets skull. Man får inte äta något för dom skall spruta in kontrastvätska.

Ahh, men då äre ingen fara!

Gick in i väggen, nu är du bara på väg igenom den... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ!!  🙂

Vi får innerligt hoppas att datortomografin går lysande! Vilka har symtomen varit så att du fått en tid till en sådan?

Du, jag och Pico är ju de enda Oxarna i Forumet, enligt en annan tråd i ämnet "Vilket stjärntecken" man tillhör. The Bullox Trio. Pico på trummor? p55 på bas? och musik på gitarr?

:rolleyes:

:musik

Daglig huvudvärk med synrubbningar gör att till och med läkarna reagerar 😕

Bas ok, men egentligen mest gitarr.

🙂

Vadå? Vill du att jag skall spela bas du med?

Ge mig vad som helst förutom trummorna! :rolleyes:

Rädd för trumset... Förväntar mig att jag skall få stryk av pukorna eller något..

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

p55: Tunga grejer detta, men det är bra att de reagerar i tid och man inte har det i flera år innan. Hade en släkting som fick dessa symtom. Man ska bära med sig att den stora majoriteten fall är godartade. Dessutom kan det bero på sådant som felkorrigerade glasögon, migrän och diabetes. För det sistnämnda kan man dessutom kostbehandla när man får det "på äldre da'r".

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ!!  🙁

Vi får innerligt hoppas att datortomografin går lysande! Vilka har symtomen varit så att du fått en tid till en sådan?

Du, jag och Pico är ju de enda Oxarna i Forumet, enligt en annan tråd i ämnet "Vilket stjärntecken" man tillhör. The Bullox Trio. Pico på trummor? p55 på bas? och musik på gitarr?

:rolleyes:

:musik

Daglig huvudvärk med synrubbningar gör att till och med läkarna reagerar 😕

Bas ok, men egentligen mest gitarr.

🙁

Vadå? Vill du att jag skall spela bas du med?

Ge mig vad som helst förutom trummorna! 🙂

Rädd för trumset... Förväntar mig att jag skall få stryk av pukorna eller något..

Jag förstår din rädsla. JAg har själv många gånger skadat mig med trummorna.

Fast den som kunde bli farligast hände de ingenting med! 🙂 (mer än rädslan)

Det var då en sticka från trummpinnen flög rakt in i ögat :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj... :rolleyes:

Äh, det är nog inget, själv tror jag det är stressen (gick in i väggen för fem år sedan, kanske är på väg igen 😕 ), men läkarna vill kolla för säkerhets skull. Man får inte äta något för dom skall spruta in kontrastvätska.

Ahh, men då äre ingen fara!

Gick in i väggen, nu är du bara på väg igenom den... 🙂

Fast det är en plankvägg 🙂 (gips klarar jag nog :rolleyes: )

edith: äh, stavning som vanligt

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Orkesterupplägget var tydligen fel... :rolleyes:

musik på timpanis och sång

Pico på säckpipa &

p55 på xylofon

Fantastiskt!

Pico...jodå. I Stjärnteckentråden var det väl!

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

p55: Tunga grejer detta, men det är bra att de reagerar i tid och man inte har det i flera år innan. Hade en släkting som fick dessa symtom. Man ska bära med sig att den stora majoriteten fall är godartade. Dessutom kan det bero på sådant som felkorrigerade glasögon, migrän och diabetes. För det sistnämnda kan man dessutom kostbehandla när man får det "på äldre da'r".

😕

:musik

Mmm, tror på stresshuvudvärk som utlöser migränanfall. Men vafan, man får leva så länge man kan - köpte en bil till idag :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

"men det är bra att de reagerar i tid"

Vilket får mig att minnas något som hände farsan. Iofs inget alvarligt..

Han sa till sin tandläkare att han hade för många tänder, det gjorde ont så in i helskotta.

Detta var något han påpekade i flera år, tills värken inte var lika jobbig.

Efter ytterliggare några år fick han en ny tandläkare, som påpekade just det här, han sa; "Du har får många tänder!"

Farsan svarade: "Det har jag inte alls!"

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

J.Lo är fruktansvärt beauty-upphausad. Inget märkvärdigt med henne alls. För att inte tala om Julia Roberts. Rent av ful ju...

Såg förresten på TV förut att en löpsedel skulle vara sann där det stod att Julia Roberts kommer från Säffle.

Är regisören Alfredson släkt med Hasse?

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkesterupplägget var tydligen fel... :rolleyes:

musik på timpanis och sång

Pico på säckpipa &

p55 på xylofon

Fantastiskt!

Pico...jodå. I Stjärnteckentråden var det väl!

😕

:musik

Säckpipa? Alright!! Skall riva lite i bordsduken så kan jag fixa till en kilt också.

Angående Stjärntecken-tråden, du har säkert rätt... men hur fasen kan du minnas det? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

J.Lo är fruktansvärt beauty-upphausad. Inget märkvärdigt med henne alls. För att inte tala om Julia Roberts. Rent av ful ju...

Såg förresten på TV förut att en löpsedel skulle vara sann där det stod att Julia Roberts kommer från Säffle.

Är regisören Alfredson släkt med Hasse?

😕

:musik

Hans son tror jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

J.Lo är fruktansvärt beauty-upphausad. Inget märkvärdigt med henne alls. För att inte tala om Julia Roberts. Rent av ful ju...

Såg förresten på TV förut att en löpsedel skulle vara sann där det stod att Julia Roberts kommer från Säffle.

Är regisören Alfredson släkt med Hasse?

😮

:musik

Jag tycker dock inte att Julia Roberts är ful...

Det som gör henne vacker enligt mig är väl att det finns något vanligt över henne.

Alltså inte någon typisk Baywatch-bimbo.

Ful = Gwen Stefani... *ryser* Fast det kanske handlar mer om hennes "mode-medvetenhet" BLOODY HELL!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...