Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Hej Pazo!

Pratar vi om Ishockey?

Har du nåt program för att lägga in ISRC-koder. Wavelab kostar 7000;-!!!

:rolleyes:

inte ätit idag ännu - broccoligratäng i ugnen//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ja...jag har kunnat den där matten. Men när man inte använder det så...glömmer man. Derivera är väl bra om man ska mäta lutningen i en punkt har jag för mig, t.ex. hur en kurva för halvfabrikats försäljning förväntas förändras i genomsnitt.

Tog av det ledade bandaget om fingrarna nyss. Märkligt.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ja...jag har kunnat den där matten. Men när man inte använder det så...glömmer man. Derivera är väl bra om man ska mäta lutningen i en punkt har jag för mig, t.ex. hur en kurva för halvfabrikats försäljning förväntas förändras i genomsnitt.

Tog av det ledade bandaget om fingrarna nyss. Märkligt.

:rolleyes:

:musik

Skulle jag vara du skulle jag vara väldigt försiktig med detdära fingret. En i min klass bröt ledbandet eller nåt sånt i sitt en finger. Så han gick runt med en plast"skena" runt fingret i fixt position då. Han fick ju röra lite på de nån gång om dan. Nu i efterhand hade han försämrad rörelse ett tag. Men jag tror de funkar bra nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jo Pazo...ISRC talas det om i förklaringen till vad avdelningen "Ljudredigering" innehåller här på Forumet. ISRC är koder som man lägger in på en CD för att t.ex. radiostationer som spelar ens låtar ska få upp i sina apparaters displayer vem som är producent av skivan, upphovsmän etc. Finns en del trådar om detta på Forumet. Man ansöker tydligen om ISRC-kod hos organisationen ifpi.

Mer proffsigt än att "bara" ha PQ-koder på sin brända CD. PQ-koder talar ju om hur lång skivan är, hur många låtar den innehåller och tillåter en klocka att gå när låtarna spelas.

:rolleyes:

tar ut broccoligratängen snart//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jo Pazo...ISRC talas det om i förklaringen till vad avdelningen "Ljudredigering" innehåller här på Forumet. ISRC är koder som man lägger in på en CD för att t.ex. radiostationer som spelar ens låtar ska få upp i sina apparaters displayer vem som är producent av skivan, upphovsmän etc. Finns en del trådar om detta på Forumet. Man ansöker tydligen om ISRC-kod hos organisationen ifpi.

Mer proffsigt än att "bara" ha PQ-koder på sin brända CD. PQ-koder talar ju om hur lång skivan är, hur många låtar den innehåller och tillåter en klocka att gå när låtarna spelas.

:rolleyes:

tar ut broccoligratängen snart//:musik

aha! så du menar nästan som det funkar med Mp3:or i datorn då? Att man artist å såntdär kommer fram i winamp (eller annat)?

Detta fast på en cd då?....

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ja, så kan man kanske säga. De enda mp3-filer jag sysslar med det är dom jag lyssnar på här på Forumet. ISRC-koder - är det Nice eller Coolt?

När jag rört ringfingret mot handen så gör det ondare och ondare ju längre mot handflatan jag för det. Men om jag lyckas ända ed till handflatan så gör det inte alls lika ont när jag gör om det 10 sekunder senare. Vilar jag sedan i femton minuter och försöker igen går det nästan inte alls. Konstigt. Ska sätta på bandaget igen - tränar bara lite per dag, nu när det gått två veckor.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ja, så kan man kanske säga. De enda mp3-filer jag sysslar med det är dom jag lyssnar på här på Forumet. ISRC-koder - är det Nice eller Coolt?

När jag rört ringfingret mot handen så gör det ondare och ondare ju längre mot handflatan jag för det. Men om jag lyckas ända ed till handflatan så gör det inte alls lika ont när jag gör om det 10 sekunder senare. Vilar jag sedan i femton minuter och försöker igen går det nästan inte alls. Konstigt. Ska sätta på bandaget igen - tränar bara lite per dag, nu när det gått två veckor.

:rolleyes:

:musik

du vet att det är bra med uppvärmning också. Så gör inte den "stora" rörelsen på en gång. Börja med mindre rörelser, och sedan gör du röreslen "större" succesivt...

Tror de är bättre så kanske

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jepp, tack Pazo!

Broccoligratäng och Oboy - mitt första mål mat nu, 20:18. Vaknade idag 15:35, varför har jag ingen aning om.

Audacity - klarar det ISRC?

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, tack Pazo!

Broccoligratäng och Oboy - mitt första mål mat nu, 20:18. Vaknade idag 15:35, varför har jag ingen aning om.

Audacity - klarar det ISRC?

:rolleyes:

:musik

Ladda ner och kolla själv!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

BK Elektroniskt Mätinstrument: Är inte det Body-building och Kraftsport Magazines mätutrustning av muskelstyrka?

:rolleyes:

tv-låda på vinden sedan?//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Är ingen hyperduktig datortekniker. S-ATA förekom från 2002, men det kanske fungerar med PC:s dessförinnan, nän mer insatt får svara...

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Rätt mycket BaconToast Marcus...

Ska själv prova en ny glass sedan...GB Gräddglass med kola & kanel.

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

kan man köra S-ata hårddiskar på gamla datorer? 😕

Kan ju tillexempel skaffa ett SATA-kort. Tror inte de skall behöva kosta så jädrans många slantar.

Annars kanske det finns någon form av SATA-to-PATA adapter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...