mornel Postat 8 november 2005 Postat 8 november 2005 Jag är vaken. Följde du mina råd angående uppsatsen? 😆
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Hur får man in ljud i inputpar 2 på baksidan av E-mu 1616. Asså...det går inte hur jag än försöker. Det hörs inte ens under Playback i hörlurar, trummaskin inkopplad via RCA/tele L/R i inputspar 2 och rattat till max. Mik/linje-paret L/R på fronten funkar liksom inputpar 1 L/R på baksidan. I Patch Mixern så kommer bara inputpar 1 och 2 fram, men inget inputpar 3, som det gör enligt den elektroniska manualen! Om inputpar 1 och 2 finns på baksidn, vad heter då inputparet på fronten? 😆 tradigt//:musik
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 (redigerat) Jag är vaken. Följde du mina råd angående uppsatsen? 😆 Jag bantade bort ett antal kommatecken 🙂 Kyrk-meningen byggde jag om helt 😆 EDIT: Tror jag... 😆 Redigerat 9 november 2005 av MarcusRombo
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Hej! Jag har inte lagt mig ännu!! 😉 :musik
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Läget norrland? Jag har suttit hela natten och äntligen kommit på hur man får in ljud i inputpar 2 på mitt externa ljudkort!! Med lite hjälp från Majken också. Halleluja! 😉 Är världen redo för mina alster? :musik
Pico Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Läget i norrland är underligt. Utomhus är det plusgrader i massor. 😉 Världen är definitivt redo för dina alster! 😄
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Man var tvungen att gå in i E-mu:s PatchMix och själv skapa en ingång för ingångspar 2 s.a.s. Var lite kymigt, med tanke på att den kallas "Input 2 L/R Phono". Den delar med Phono-ingången på baksidan rent fysiskt står det, men skivspelare har ju helt annan känslighet och sånt kan ju skada elektronik. Men det hördes normalt... Jag antar därför att inputpar 2 L/R på baksidan kopplas bort automatiskt s.a.s., den dag jag kopplar in en skivspelare i Phono L/R (som sitter precis bredvid på baksidan). 😉 :musik
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 (redigerat) Jag ska nu välja lämpligt Webbhotell, loopia kanske och webbskaparprogram, kanske Frontpage och sedan köpa ett riktigt cd-brännarprogram också (sonic fullversion eller Nero) och föra över alla tidigare bandkonstellationers produkter till cd. Det blir ca. 27 fullängds-cd, ett antal hundra låtar alltså. Samt inte minst föra in den nya cd:n, samt skapa 2 videos från den och lägga in på hemsidan också. Därefter vidtar inspelningen av en kommande cd. Bara handen blir bra, så... Ja, inspelningen av nya kommande cd:n får väl vänta, men allt det andra ska jag väl klara av även nu. 😉 :musik Redigerat 9 november 2005 av musik
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Får man bombardera Forumet med 10 demos om dan sedan då? 😉😄😄 :musik
Pico Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Får man bombardera Forumet med 10 demos om dan sedan då? 😉😄😄 :musik Ja du... jag vet inte. Du får testa! 😄
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Jomenvisst. Int får ja misse det nu da. I övermon ska jag fara till Musikaffärn. 😉 :musik
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Och det ska änna bli görgôtt och fråga om dom har såna där Gibson Les Pauler i Desert Burst-nyans, till samma sketagoa priser som den på bilden på hemsidan. Annars får la dom bröta lite med hemsidan, den verkar inte helt up to date om man säger så. 😉 :musik
Pico Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Och det ska änna bli görgôtt och fråga om dom har såna där Gibson Les Pauler i Desert Burst-nyans, till samma sketagoa priser som den på bilden på hemsidan. Annars får la dom bröta lite med hemsidan, den verkar inte helt up to date om man säger så. 😉 :musik 😄 Är inte så väldans förtjust i Les Paul. 😄
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Hej! Och jag som trodde att jag skulle kunna lägga mig och sova för natten nu äntligen!! Vad händer då?? Jo, de sätter upp en stor stor ställning i metall utanför fönstrena här nu...¨ 😉 :musik
Pico Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Hej! Och jag som trodde att jag skulle kunna lägga mig och sova för natten nu äntligen!! Vad händer då?? Jo, de sätter upp en stor stor ställning i metall utanför fönstrena här nu...¨ 😉 :musik Gå och riv den! 😄
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Det finns bara ett enda fel med Gibson Les Paul. Framsidan består av TVÅ trästycken , varför det blir en synlig skarv på mitten. Jag har därför övervägt att köpa en i Ebony, d.v.s. svartlackad högglansig, för den är billigare också. Och på de modeller som kostar 6 tusen ytterligare (med ännu fler flammor i träet), så brukar skarven synas ännu mer. Det finns bara ett märke till som kan konkurrera enligt mig och det är Steinberger. Fast de görs ju också av Gibson. 😉 :musik
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Godmorgon Trumslagarpojken!! 😉 :musik
Pazo Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Jag tror jag börjar bli sjuk. Har varit förkyld i två dagar å nu börjar jag kallsvettas och känna mig svag. Är öm lite här å var å känslig för allt 😉 Blä! de suger! 😄
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Hej! Nej, jag måste nog försöka sova i alla fall..... *gäsp* Nu har jag framöver fullt upp med att överföra låtar till cd o.s.v. Tittar in snart igen! 😉 :musik
Pico Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Hej! Nej, jag måste nog försöka sova i alla fall..... *gäsp* Nu har jag framöver fullt upp med att överföra låtar till cd o.s.v. Tittar in snart igen! 😉 :musik God natt! 😄
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Hej! Sjuk i influensa låter det som! Det påminner mig om att jag måste vaccinera mig i år igen. Förra året vaccinerade jag mig mot influensan, men fick den ändå och 40 graders feber i två veckor. Hade väl varit död annars... Drick varmt vatten med riven vitlök, riven ingefära och lite citron i. Det lindrar i alla fall. Kan Jang hjälpte INTE alls på mig iaf. Echinagard var jag nog lite allergisk mot, viss effekt dock. Fick tipset av en modellbrud. Ujuj.... 😉 :musik
Pazo Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Och igår fick jag punka så nu vet jag inte hur jag ska ta mig till skolan 😉
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Skolan, men... ...nu måste du ju vara hemma i 21 da'r. Eller hur? 😉 :musik
Gote Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 (redigerat) 😄 Edit: 😄 Redigerat 9 november 2005 av Gote
Recommended Posts