Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Hur får man in ljud i inputpar 2 på baksidan av E-mu 1616. Asså...det går inte hur jag än försöker. Det hörs inte ens under Playback i hörlurar, trummaskin inkopplad via RCA/tele L/R i inputspar 2 och rattat till max. Mik/linje-paret L/R på fronten funkar liksom inputpar 1 L/R på baksidan. I Patch Mixern så kommer bara inputpar 1 och 2 fram, men inget inputpar 3, som det gör enligt den elektroniska manualen! Om inputpar 1 och 2 finns på baksidn, vad heter då inputparet på fronten?

😆

tradigt//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag är vaken.

Följde du mina råd angående uppsatsen? 😆

Jag bantade bort ett antal kommatecken 🙂 Kyrk-meningen byggde jag om helt 😆

EDIT: Tror jag... 😆

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Läget norrland?

Jag har suttit hela natten och äntligen kommit på hur man får in ljud i inputpar 2 på mitt externa ljudkort!! Med lite hjälp från Majken också. Halleluja!

😉

Är världen redo för mina alster?

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Man var tvungen att gå in i E-mu:s PatchMix och själv skapa en ingång för ingångspar 2 s.a.s. Var lite kymigt, med tanke på att den kallas "Input 2 L/R Phono". Den delar med Phono-ingången på baksidan rent fysiskt står det, men skivspelare har ju helt annan känslighet och sånt kan ju skada elektronik. Men det hördes normalt...

Jag antar därför att inputpar 2 L/R på baksidan kopplas bort automatiskt s.a.s., den dag jag kopplar in en skivspelare i Phono L/R (som sitter precis bredvid på baksidan).

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag ska nu välja lämpligt Webbhotell, loopia kanske och webbskaparprogram, kanske Frontpage och sedan köpa ett riktigt cd-brännarprogram också (sonic fullversion eller Nero) och föra över alla tidigare bandkonstellationers produkter till cd. Det blir ca. 27 fullängds-cd, ett antal hundra låtar alltså. Samt inte minst föra in den nya cd:n, samt skapa 2 videos från den och lägga in på hemsidan också.

Därefter vidtar inspelningen av en kommande cd.

Bara handen blir bra, så... Ja, inspelningen av nya kommande cd:n får väl vänta, men allt det andra ska jag väl klara av även nu.

😉

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Och det ska änna bli görgôtt och fråga om dom har såna där Gibson Les Pauler i

Desert Burst-nyans, till samma sketagoa priser som den på bilden på hemsidan.

Annars får la dom bröta lite med hemsidan, den verkar inte helt up to date om man säger så.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det ska änna bli görgôtt och fråga om dom har såna där Gibson Les Pauler i

Desert Burst-nyans, till samma sketagoa priser som den på bilden på hemsidan.

Annars får la dom bröta lite med hemsidan, den verkar inte helt up to date om man säger så.

😉

:musik

😄

Är inte så väldans förtjust i Les Paul. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Och jag som trodde att jag skulle kunna lägga mig och sova för natten nu äntligen!! Vad händer då?? Jo, de sätter upp en stor stor ställning i metall utanför fönstrena här nu...¨

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Och jag som trodde att jag skulle kunna lägga mig och sova för natten nu äntligen!! Vad händer då?? Jo, de sätter upp en stor stor ställning i metall utanför fönstrena här nu...¨

😉

:musik

Gå och riv den! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det finns bara ett enda fel med Gibson Les Paul. Framsidan består av TVÅ trästycken , varför det blir en synlig skarv på mitten. Jag har därför övervägt att köpa en i Ebony, d.v.s. svartlackad högglansig, för den är billigare också. Och på de modeller som kostar 6 tusen ytterligare (med ännu fler flammor i träet), så brukar skarven synas ännu mer.

Det finns bara ett märke till som kan konkurrera enligt mig och det är Steinberger. Fast de görs ju också av Gibson.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Nej, jag måste nog försöka sova i alla fall..... *gäsp*

Nu har jag framöver fullt upp med att överföra låtar till cd o.s.v. Tittar in snart igen!

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Sjuk i influensa låter det som! Det påminner mig om att jag måste vaccinera mig i år igen. Förra året vaccinerade jag mig mot influensan, men fick den ändå och 40 graders feber i två veckor. Hade väl varit död annars...

Drick varmt vatten med riven vitlök, riven ingefära och lite citron i. Det lindrar i alla fall. Kan Jang hjälpte INTE alls på mig iaf. Echinagard var jag nog lite allergisk mot, viss effekt dock. Fick tipset av en modellbrud. Ujuj....

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...