MarcusRombo (oregistrerad) Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Du, Pico, välkommen tillbaka! 😉
Pico Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Du, Pico, välkommen tillbaka! 😉 En tacker en tacker!
Pazo Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Du, Pico, välkommen tillbaka! 😉 En tacker en tacker! Tja! 😮
mornel Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Uh, jag är så trött på att plugga. Jag funderar nästan på att hoppa av.
Pazo Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Uh, jag är så trött på att plugga. Jag funderar nästan på att hoppa av. ONLY QUITERS QUIT!!! 😉 eller only pussies quit 😮
mornel Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Uh, jag är så trött på att plugga. Jag funderar nästan på att hoppa av. ONLY QUITERS QUIT!!! 😉 eller only pussies quit 😮 Jag förstår vad du menar, men samtidigt känns det rätt onödigt att gå kvar om jag känner att det inte är meningsfullt. Det finns så mycket roligare och mer givande saker att göra än det jag gör nu.
Per_a_55 Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Mornel, två val: 1. Fortsätt och må dåligt. 2. Byt och må bättre? (om nu gräset är grönare på andra sidan)??? Alternativ ett kanske ger dig en möjlighet till något ännu bättre i framtiden?
Pazo Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Uh, jag är så trött på att plugga. Jag funderar nästan på att hoppa av. ONLY QUITERS QUIT!!! 😮 eller only pussies quit 😉 Jag förstår vad du menar, men samtidigt känns det rätt onödigt att gå kvar om jag känner att det inte är meningsfullt. Det finns så mycket roligare och mer givande saker att göra än det jag gör nu. oj, du var allvarlig på riktigt. Som vadå är viktigare? 😉
mornel Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Mornel, två val: 1. Fortsätt och må dåligt. 2. Byt och må bättre? (om nu gräset är grönare på andra sidan)??? Alternativ ett kanske ger dig en möjlighet till något ännu bättre i framtiden? Jo, men det finns ett tredje val också, som blir det jag tar: häng kvar ett tag till och se hur det utvecklar sig, känns det fortfarande kass så får jag börja se mig om efter vad jag ska göra istället innan jag slutar. Men men.
mornel Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Uh, jag är så trött på att plugga. Jag funderar nästan på att hoppa av. ONLY QUITERS QUIT!!! 😉 eller only pussies quit 🙂 Jag förstår vad du menar, men samtidigt känns det rätt onödigt att gå kvar om jag känner att det inte är meningsfullt. Det finns så mycket roligare och mer givande saker att göra än det jag gör nu. oj, du var allvarlig på riktigt. Som vadå är viktigare? 😮 Jag börjar känna att jag lär mig så mycket mer av att arbeta än att plugga. Jag tänkte att sociologin nog skulle ge mig väldigt mycket, framförallt till arbetslivet, men just nu känns det bara som att allt är inriktat på att vi ska bli sociologer, och det var inte alls det jag hade tänkt. En av tankarna med utbildningen var att det skulle bli någon slags språngbräda till projektledaryrket (sociologi ingå i en del projektledarutbildningar) men jag förstår inte hur någon kan ha nytta av det här på det sättet. De enda nyttorna jag kan se är *Om man ska bli sociolog *Om man vill kunna delta i akademiska diskussioner med politiskt intresserade och antropologer över ett glas rödvin Och jag varken gillar rödvin eller vill bli sociolog 😉
Pazo Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 aha!, så du menar mest att du "råkade" välja fel grej?
mornel Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 aha!, så du menar mest att du "råkade" välja fel grej? Nja, jag vet inte om samhällsvetenskapen (eller universitetet för den delen) har något mer rätt att erbjuda.
Pazo Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 aha!, så du menar mest att du "råkade" välja fel grej? Nja, jag vet inte om samhällsvetenskapen (eller universitetet för den delen) har något mer rätt att erbjuda. hmmm...ok, så du ska inte plugga vidare nånting då?
mornel Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 aha!, så du menar mest att du "råkade" välja fel grej? Nja, jag vet inte om samhällsvetenskapen (eller universitetet för den delen) har något mer rätt att erbjuda. hmmm...ok, så du ska inte plugga vidare nånting då? Ingen aning 🙂 Jag vet ju inte ens om jag ska läsa färdigt den här kursen.
Pico Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Du, Pico, välkommen tillbaka! 🙂 En tacker en tacker! Tja! 😄 Tja! 😄
Pico Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Tjaah Pico! Tjenare! Läget? Kottarna hänger där de ska?
Pico Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 aha!, så du menar mest att du "råkade" välja fel grej? Nja, jag vet inte om samhällsvetenskapen (eller universitetet för den delen) har något mer rätt att erbjuda. hmmm...ok, så du ska inte plugga vidare nånting då? Ingen aning 😄 Jag vet ju inte ens om jag ska läsa färdigt den här kursen. Hoppa förfan inte av. Gör inte samma dumheter som jag... 🙂 I second that.. Är just därför jag sliter med skiten nu... 😄
mornel Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Är det verkligen att göra dumheter att hoppa av en 20-poängskurs på universitetet som man inte riktigt trivs på? Jag förstår att ett gymnasieavhopp är dumt, till exempel, eller en 160-poängs yrkesutbildning.
Pico Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Är det verkligen att göra dumheter att hoppa av en 20-poängskurs på universitetet som man inte riktigt trivs på? Jag förstår att ett gymnasieavhopp är dumt, till exempel, eller en 160-poängs yrkesutbildning. Ahh, sorry, jag var inte med i matchen. Har du färdigt gymnasium är det nog inte hela världen. Då har du ju "grunden" 🙂
mornel Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Är det verkligen att göra dumheter att hoppa av en 20-poängskurs på universitetet som man inte riktigt trivs på? Jag förstår att ett gymnasieavhopp är dumt, till exempel, eller en 160-poängs yrkesutbildning. Ahh, sorry, jag var inte med i matchen. Har du färdigt gymnasium är det nog inte hela världen. Då har du ju "grunden" 🙂 Jomen precis. Gymnasiebetyg har jag. Goda sådana till och med 😉 Men att inte gå färdigt den här kursen känns inte riktigt som en förlust. Fast det känns å andra sidan lite lamt. Jag ska sova på saken tror jag.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Är det verkligen att göra dumheter att hoppa av en 20-poängskurs på universitetet som man inte riktigt trivs på? Jag förstår att ett gymnasieavhopp är dumt, till exempel, eller en 160-poängs yrkesutbildning. För fan mornis, lyssna på Sigur Rós istället, dom ordnar alla dina problem. Dom ska tydligen vara skitgrymma på att plugga. Seriöst, jag skämtar inte när jag säger att jag hittat världens bästa låt. Så alla ni andra som inte hittat den än kan sluta leta. Den heter Glósóli. Och i samband med detta måste jag ju också avslöja världens bästa band. Det är Sigur Rós. Det här är den första låten jag hör med dom, men visst fan är dom världens bästa band. Vänta... Tog livet slut nu? Har jag svarat på den största frågan av dom alla?
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 När jag tänker vidare på det är nog videon till Glósóli världens bästa också. Nej nej nej, vad fan säger jag? Självklart är det ju videon till Tiestos Traffic (SJUKT stor portion ironi)
mornel Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Jag lyssnade väldigt mycket på Sigur Rós för ett par år sedan, Agaetis Burjyn och ( ) är två jättebra skivor, men det var länge sedan jag hörde något nu, de har visst släppt åtminstone en skiva sedan jag började tröttna? Livespelningen jag såg med dem på Södra Teatern 2002 var helt fantastisk. Klart bland det bästa jag har sett.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Måste fan önska mig Sigur Rós plattor när jag fyller. Förresten, hur uttalar man Sigur Rós?
mornel Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Nu ska jag sova. Föreläsning klockan nio imorgon. *gäsp*
Recommended Posts