Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

Att sminka sig som man handlar ju inte om att ha läppstift, liksom. Ta er bara en titt på sommartorpet-Ernst, han har en härligt metrosexuell sminkning utan läppstift 😛

Mmm Ernst som är så sexig! julli-lun.gifjulli-lun.gifjulli-lun.gif

http://svt.se/content/1/c6/41/09/65/Ernsttorp_139.jpg

🙂🥰🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägre volt hos Jänkarna är det väl? Klumpiga kontakter.

Ja, amerikanerna har 110 volt i väggen, men de flesta apparater som har extern trafo går att köra på både 110 och 230 volt. I övrigt bör det inte vara något som skiljer. Är det någon specifik produkt du undrar över?

Nätaggen på alla datorer kommer ju med en liten "knapp" med vilken man ställer om voltagen...

Precis, var det jag funderade över... om det bara räckte att flippa den switchen sen funkade det bra i Sverige. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Att sminka sig som man handlar ju inte om att ha läppstift, liksom. Ta er bara en titt på sommartorpet-Ernst, han har en härligt metrosexuell sminkning utan läppstift 🙂

Äsch, jag hajar. Bara driver med uhm... de som tar åt sig. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägre volt hos Jänkarna är det väl? Klumpiga kontakter.

Ja, amerikanerna har 110 volt i väggen, men de flesta apparater som har extern trafo går att köra på både 110 och 230 volt. I övrigt bör det inte vara något som skiljer. Är det någon specifik produkt du undrar över?

Nätaggen på alla datorer kommer ju med en liten "knapp" med vilken man ställer om voltagen...

Precis, var det jag funderade över... om det bara räckte att flippa den switchen sen funkade det bra i Sverige. 🥰

Borde vara så. Dock får du nog köpa skärm här 🥰

Har iaf inte sett omkoplare på skärmar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det har Pazo helt rätt i. På de flesta datorer iaf...

Nej, nu får jag vila ryggen och händerna...

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägre volt hos Jänkarna är det väl? Klumpiga kontakter.

Ja, amerikanerna har 110 volt i väggen, men de flesta apparater som har extern trafo går att köra på både 110 och 230 volt. I övrigt bör det inte vara något som skiljer. Är det någon specifik produkt du undrar över?

Nätaggen på alla datorer kommer ju med en liten "knapp" med vilken man ställer om voltagen...

Precis, var det jag funderade över... om det bara räckte att flippa den switchen sen funkade det bra i Sverige. 🙂

Jo precis, det ska det göra. Om det inte finns någon switch får du köpa en transformator för ett par hundralappar. Finns på clasohlson tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägre volt hos Jänkarna är det väl? Klumpiga kontakter.

Ja, amerikanerna har 110 volt i väggen, men de flesta apparater som har extern trafo går att köra på både 110 och 230 volt. I övrigt bör det inte vara något som skiljer. Är det någon specifik produkt du undrar över?

Nätaggen på alla datorer kommer ju med en liten "knapp" med vilken man ställer om voltagen...

Precis, var det jag funderade över... om det bara räckte att flippa den switchen sen funkade det bra i Sverige. 🥰

Borde vara så. Dock får du nog köpa skärm här 😛

Har iaf inte sett omkoplare på skärmar 🙂

Näe, en skärm skulle jag ändå inte handla. Frakten skulle väl bli lite jobbig. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Att sminka sig som man handlar ju inte om att ha läppstift, liksom. Ta er bara en titt på sommartorpet-Ernst, han har en härligt metrosexuell sminkning utan läppstift 🙂

Äsch, jag hajar. Bara driver med uhm... de som tar åt sig. 🥰

Haha, antyder du att jag skulle "ta åt mig"? Inte då, jag sminkar mig ju inte 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägre volt hos Jänkarna är det väl? Klumpiga kontakter.

Ja, amerikanerna har 110 volt i väggen, men de flesta apparater som har extern trafo går att köra på både 110 och 230 volt. I övrigt bör det inte vara något som skiljer. Är det någon specifik produkt du undrar över?

NJa, det är nog inte så enkelt, jänkarna har en annan frekvens också, 60 Hz ist för våra 50 Hz, så det funkar nog inte så bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att sminka sig som man handlar ju inte om att ha läppstift, liksom. Ta er bara en titt på sommartorpet-Ernst, han har en härligt metrosexuell sminkning utan läppstift 🙂

Äsch, jag hajar. Bara driver med uhm... de som tar åt sig. 🥰

Haha, antyder du att jag skulle "ta åt mig"? Inte då, jag sminkar mig ju inte 😛

Näe, snarare "trolling", kastade ut nätet och de som fastnar de fastnar. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägre volt hos Jänkarna är det väl? Klumpiga kontakter.

Ja, amerikanerna har 110 volt i väggen, men de flesta apparater som har extern trafo går att köra på både 110 och 230 volt. I övrigt bör det inte vara något som skiljer. Är det någon specifik produkt du undrar över?

NJa, det är nog inte så enkelt, jänkarna har en annan frekvens också, 60 Hz ist för våra 50 Hz, så det funkar nog inte så bra.

Säker? Vi hade några amerikanska transformatorer som klarade både 50 och 60hz samt 110 och 230 volt på mitt förra jobb som vi körde i sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägre volt hos Jänkarna är det väl? Klumpiga kontakter.

Ja, amerikanerna har 110 volt i väggen, men de flesta apparater som har extern trafo går att köra på både 110 och 230 volt. I övrigt bör det inte vara något som skiljer. Är det någon specifik produkt du undrar över?

NJa, det är nog inte så enkelt, jänkarna har en annan frekvens också, 60 Hz ist för våra 50 Hz, så det funkar nog inte så bra.

Jo, fick just höra det av en kamrat över ICQ, han visste dock inte om det skulle vara ett problem.

Han nämnde tex några gamla Amigor som "gick snabbare" i USA än i Europa pga just det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Datornätaggregat brukar ha en liten switch för att välja 230V 50Hz eller 110V 60 Hz...

Så då är det bara en strömkabel med europeisk strömkontakt som skiljer.

[anekdot]

Har en kompis som blev nyfiken på aggregatets switch en gång, och tryckte ner den för 110V. Det sa "POFF!" och sen var den datorn död! 🙂

[/anekdot]

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjohej! Fick just lite bilder från spelningen i går!

planktron1.jpg

Jag (mitten) mekar, Justus (höger, inlånad batterist kvällen till ära) ser djupt i glaset.

planktron2.jpg

Tor, jag och Justus koncentrerar oss 🙂

planktron3.jpg

Hemma hos mig. Jag, iförd finaste TB303-tröjan, testar Micro Korgens vocoder medan Justus relaxar i soffan.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Datornätaggregat brukar ha en liten switch för att välja 230V 50Hz eller 110V 60 Hz...

Så då är det bara en strömkabel med europeisk strömkontakt som skiljer.

[anekdot]

Har en kompis som blev nyfiken på aggregatets switch en gång, och tryckte ner den för 110V. Det sa "POFF!" och sen var den datorn död!  🙂

[/anekdot]

Aha, så det är båda som ställs om.

[anekdot]

Har en sån kompis jag med.

[/anekdot] 🥰

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte jag få vara inlånad batterist nån gång 🙂

Självklart! Ordna en spelning till oss i Uppsala så kör vi!

haha...Får väl gå med i de som annordnar försränningen bara för att kunna få med er som band 🥰

Försränningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte jag få vara inlånad batterist nån gång 🙂

Självklart! Ordna en spelning till oss i Uppsala så kör vi!

Jag vill också lira! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte jag få vara inlånad batterist nån gång 🙂

Självklart! Ordna en spelning till oss i Uppsala så kör vi!

haha...Får väl gå med i de som annordnar försränningen bara för att kunna få med er som band 🥰

Försränningen?

på valborg varje år är de en forsränning här i uppsala 🥰.

Då är de även 9 dars fest typ..band som har spelningar å stuff 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte jag få vara inlånad batterist nån gång 🙂

Självklart! Ordna en spelning till oss i Uppsala så kör vi!

haha...Får väl gå med i de som annordnar försränningen bara för att kunna få med er som band 🥰

Försränningen?

på valborg varje år är de en forsränning här i uppsala 🥰.

Då är de även 9 dars fest typ..band som har spelningar å stuff 😛

Styr upp! Vi kommer och spelar 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

Country Conditions for Mailing - Sweden

Prohibitions (130)

Arms and weapons.

Daggers and flick knives.

Firing caps and charged metal cartridges for small arms and artillery fuses.

Human remains.

Live plants and animals.

Lottery tickets and advertisements concerning lotteries.

Radioactive materials.

Restrictions

Addressees in Sweden must obtain prior authorization from the Swedish national food administration to import foodstuffs of animal origin such as meat, sausage, fat, and soups.

Articles of gold or silver must comply with Swedish regulations as to fitness.

Banknotes and coins exceeding 100 Swedish crowns in value, and securities require prior authorization of the Bank of Sweden.

Live bees must be sent direct to the Department of Bee Research of the University of Agricultural Sciences, Lantbruksuniversitetet, Forsoksavdelningen for bin, S-750 07 Uppsala, Sweden.

Pharmaceutical drugs are admitted only by authorized importers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...