Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

Nej, nej...själv är jag uppe och bakar bröd.

Är det någon som vet var man kan få tag på Greenoak Crystal ( och nej...jag tänker inte bli medlem på yahoo )...Kanske till och med någon vänlig själ som kan skicka den via MSN?

Och nu snackar vi OS X här såklart 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

sticker in huvudet snabbt genom dörren och viskar lite tyst:

"jag känner sveriges näst bästa DJ (DJ Ego aka Joaquin Martinez) som en riktig kompis. jag tar ut ackord till en av hans låtar till hans nya album...

 

...bara för att skryta."

försvinner ut i ingenstans igen ännu en gång. spårlöst försvunnen...

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

sticker in huvudet snabbt genom dörren och viskar lite tyst:

"jag känner sveriges näst bästa DJ (DJ Ego aka Joaquin Martinez) som en riktig kompis. jag tar ut ackord till en av hans låtar till hans nya album...

 

...bara för att skryta."

försvinner ut i ingenstans igen ännu en gång. spårlöst försvunnen...

🥰

JAHA.. men jag känner... jag känner.. hmm

Jag känner mig yr.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Leo! 😄

Tjena Pazo!

Hej Viktor... 🥰

Amen tjenare! 🙂

Tjena 🙂

Allt väl Mornel?

Absolut! Sket i bion och hyrde en rulle istället. Efter 20 minuters velande i videobutiken bestämde vi oss för japanska Steamboy. Den var verkligen inte uppseendeväckande dålig, men inte särskilt bra heller. Lite tråkigt. Men men, den var i alla fall en fröjd för ögat! Kolla vad snyggt:

steamboy1.png

steamboy2.png

Hur är det med dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Leo! 🥰

Tjena Pazo!

Hej Viktor... 🙂

Amen tjenare! 🙂

Tjena 🙂

Allt väl Mornel?

Absolut! Sket i bion och hyrde en rulle istället. Efter 20 minuters velande i videobutiken bestämde vi oss för japanska Steamboy. Den var verkligen inte uppseendeväckande dålig, men inte särskilt bra heller. Lite tråkigt. Men men, den var i alla fall en fröjd för ögat! Kolla vad snyggt:

steamboy1.png

steamboy2.png

Hur är det med dig?

Coolt 🙂

Ser iofs ut som en barnfilm men cool verkar den ju va 😄

Bra, fast det är nog dags att sussa nu/snart...

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt animerat är inte barnfilmer, även om den här kanske inte riktade sig till intellektuella gubbar och gubbar så tyckte jag att den var ganska trevlig 😄 Min 7-åriga lillebror skulle nog förstå den, men den var lite väl våldsam och snabb i vändningarna för att rikta in sig på den allra yngsta publiken. Tycker jag. Snarare tolvåringar.

För animerad vuxenfilm, försök få tag på Grave of the Fireflies från japanska Studio Ghibli! Det är bland det bästa jag har sett. Och jag är egentligen inte så förtust i animé. Den är baserad på en verklig historia om en pojke och hans lillasysters grymma öden i andra världskrigets japan. Otroligt gripande, svinsnygg och jättesorglig.

Link to comment
Dela på andra sajter

För animerad vuxenfilm, försök få tag på Grave of the Fireflies från japanska Studio Ghibli! Det är bland det bästa jag har sett. Och jag är egentligen inte så förtust i animé. Den är baserad på en verklig historia om en pojke och hans lillasysters grymma öden i andra världskrigets japan. Otroligt gripande, svinsnygg och jättesorglig.

Grave of the fireflies var inte det gladaste jag sett... Kontrar med Tokyo Godfathers.

tokyogodfathers.jpg

Glad film detdär. Lite tokrolig.

Ur Ghibblis katalog gillar jag nog mest Princess Mononoke

p-monoke2-l.jpg,

även om Nausica

nausicaa.jpg

och Spirited Away är starka kandidater.

B00008O895.03.LZZZZZZZ.jpg

Har även fastnat lite för Patlabor 2, Jin Roh och liknande . Inte minst för eftertanken bakom filmerna.

B00005UW7E.01.LZZZZZZZ.jpg

Sist men inte minst vill jag nog säga att Cowboy Bebop - filmen är den snyggaste animén jag sett. Gits 2 föll mig inte i smaken, snyggt, men lite överproducerat.

351_img2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Grave of the fireflies var inte det gladaste jag sett... Kontrar med Tokyo Godfathers.

Låter spännande. Den måste jag kolla upp!.'

Ur Ghibblis katalog gillar jag nog mest Princess Mononoke

Ah, den är fantastisk, men klår ändå inte Grave of the Fireflies 😛

Har även fastnat lite för Patlabor 2, Jin Roh och liknande . Inte minst för eftertanken bakom filmerna.

Har jag inte sett. Eftertanken, hur menar du då? Jag blir nyfiken.

Sist men inte minst vill jag nog säga att Cowboy Bebop  - filmen  är den snyggaste animén jag sett.

Intressant! Får bege mig mot videobutiken genast.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fantastiskt att jag klev upp klockan nio en söndag! Haja hur mycket tid jag har idag 🙂

Hoppas att du gör någe konstruktivt! 😛🙂

Absolut, här är min plan:

Se två avsnitt av Seinfeld säsong 4

Promenera över till mina föräldrar för att hämta mina glasögon som jag glömde där häromdagen (jag har dem inte alltid på mig och har ett extra par hemma, så det går ingen nöd på mig)

Avskedsfika med en kompis som ska resa runt i Asien i tre månader

Repa

TV4 Allt om Stockholm Bäst i Stan-fest på Mondo (gratis mat!)

Repa med Planktron inför spelningen på tisdag

Bra dag, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 Men vad skall jag hitta på att göra idag då! 🙂 Borde ju börja flyttpacka men det går väll att göra imorgon med? 😛

ska du flytta? Jag trodde inte att det blev av med den där kyrkan..?

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 Men vad skall jag hitta på att göra idag då!  🙂  Borde ju börja flyttpacka men det går väll att göra imorgon med?  😛

ska du flytta? Jag trodde inte att det blev av med den där kyrkan..?

Hittade ett hus som i nuvarande stund har en boendeyta på 300 kvadratmeter, pluss en våning med ett gym på som är lika stor den, sedan så går vinden ganska lätt att bygga om till boende eller studio, räknar man då in källaren med så har jag ungefär 1 200 kvadratmeter att röra mig på. Gymet kanske en av mina vänner taröver och flyttar rill en annan bygnad. Gör han det så drar jag kanske igång mitt studiomöbels snickeri som jag är sugen på att starta. Men först och främst så drar jag i gång min studio och hyr ut en del av källaren som replokal.

Oj jisses! Vilken grej! Grattis! Var i sverige ligger det här slottet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...