Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 2


ViktorDenStore

Recommended Posts

Annons
  • Svar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3256

  • mornel

    2916

  • Gote

    2647

  • Pico

    2094

Postat mest i detta ämne

Nu har jag messat massa med Mikaela (90-talaren) 😉 Vi ska förhoppningsvis ta en sväng förbi Sylvia imorgon och diskutera vårat framtida äktenskap över en latte.

Oh, nice! 🙂

Du får hålla oss uppdaterade. Vad är Sylvia?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Rambo: Däremot går ganska lätt mina muskler av! Som nu t.ex. när ryggmuskeln är av och jag lika gärna kan sitta och skrika rakt ut 24 timmar om dygnet av smärta. Så ont gör det.

Kramp får man väl lättast om man druckit för lite har jag för mig...

Muskler går av, om man inte har tillräcklig genomblödning. Senaste åren har vänster vad, ryggen höger sida och höger triceps gått av.

😉

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Nu har jag messat massa med Mikaela (90-talaren) 😉 Vi ska förhoppningsvis ta en sväng förbi Sylvia imorgon och diskutera vårat framtida äktenskap över en latte.

Oh, nice! 😆

Du får hålla oss uppdaterade. Vad är Sylvia?

Stadens absolut trevligaste kafé. Skitnice inrätt och det ligger snyggt till. Halvägs ut på söder. Och dessutom heter det Sylvia! 🙂 Och har DJs där varje Fredag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag messat massa med Mikaela (90-talaren) 😉 Vi ska förhoppningsvis ta en sväng förbi Sylvia imorgon och diskutera vårat framtida äktenskap över en latte.

Oh, nice! 😆

Du får hålla oss uppdaterade. Vad är Sylvia?

Stadens absolut trevligaste kafé. Skitnice inrätt och det ligger snyggt till. Halvägs ut på söder. Och dessutom heter det Sylvia! 🙂 Och har DJs där varje Fredag.

Oh, det låter ju toppen.

Om du kommer till stockholm får vi ta en latte på svaj ihop 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

När jag var i Stockholm var jag på ett café som hette Finlandia eller nåt. Jag tog nån macka och en dricka, plus en kaka. 121 spänn...

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Hej!

Rambo: Däremot går ganska lätt mina muskler av! Som nu t.ex. när ryggmuskeln är av och jag lika gärna kan sitta och skrika rakt ut 24 timmar om dygnet av smärta. Så ont gör det.

Kramp får man väl lättast om man druckit för lite har jag för mig...

Muskler går av, om man inte har tillräcklig genomblödning. Senaste åren har vänster vad, ryggen höger sida och höger triceps gått av.

🙂

:musik

Vad, öhm, skönt det låter 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Nu har jag messat massa med Mikaela (90-talaren) 😆 Vi ska förhoppningsvis ta en sväng förbi Sylvia imorgon och diskutera vårat framtida äktenskap över en latte.

Oh, nice! 😄

Du får hålla oss uppdaterade. Vad är Sylvia?

Stadens absolut trevligaste kafé. Skitnice inrätt och det ligger snyggt till. Halvägs ut på söder. Och dessutom heter det Sylvia! 😮 Och har DJs där varje Fredag.

Oh, det låter ju toppen.

Om du kommer till stockholm får vi ta en latte på svaj ihop 🙂

Jao, Svaj, lätt! Jag skulle spela där en gång i tiden, men det blev inte av 😉🙂

Har dock aldrig varit där... Hmm... Söder, eller hur? Skånegatan? Eller vad heter den? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN DET VA DÅ HELVETE VAD NI POSTAR INLÄGG!! 😉

...fortsätt med det! 🙂

Tjenare Grahn!

Är du fortfarande intresserad av Crunchtone-pedalen? Den är inte såld än. Jag kan tänka mig att pruta lite på priset 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Rambo: Däremot går ganska lätt mina muskler av! Som nu t.ex. när ryggmuskeln är av och jag lika gärna kan sitta och skrika rakt ut 24 timmar om dygnet av smärta. Så ont gör det.

Kramp får man väl lättast om man druckit för lite har jag för mig...

Muskler går av, om man inte har tillräcklig genomblödning. Senaste åren har vänster vad, ryggen höger sida och höger triceps gått av.

😛

:musik

Vad, öhm, skönt det låter 😉

Men huvva! 🙂

Som frisk har man tusen önskningar. Som sjuk har man bara en...

True, true.

Stackars musik 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
När jag var i Stockholm var jag på ett café som hette Finlandia eller nåt. Jag tog nån macka och en dricka, plus en kaka. 121 spänn...

:musik

Jag har varit i botten på en Finlandia en gång 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nervöst är det också...

...de säger ju att det inte finns någon behandling. Men jag provar egen värmedyna.

Det som gör ont är nerverna som gått av inuti kroppen, de söker febrilt efter nya vägar nu. Hoppas de hittar fram, annars blir muskeln bara ett bihang...utan funktion.

Jag kan inte ens höja handen, får skriva med vänstern...

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN DET VA DÅ HELVETE VAD NI POSTAR INLÄGG!! 😉

...fortsätt med det!  😛

Tjenare Grahn!

Är du fortfarande intresserad av Crunchtone-pedalen? Den är inte såld än. Jag kan tänka mig att pruta lite på priset 😄

Tjenare!

Ja vi får se hur jag ska göra. Har själv tänkt skaffa en annan git.förstärkare istället för den jag har, ett el-piano, 8 kanals mickpreamp, mickrofoner, basrigg och en basgitarr... och kanske ett trumset oxå.

Jag måste fundera lite till.

😆😮🙂

Va vill du ha för pedalen förresten?

900 pix hade jag tänkt mig (sänkt från de ursprungliga 1000. den kostar 1400 ny och är knappt använd. ett felköp, trist som attan till bas.) För 900 kan jag bjuda på frakten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Fick ett satans meddelande från Skatteverket också till råga på allt (står om skiten i en annan tråd)... Där rök den akustiska gitarren...

Fick trösta mig med att köpa Nya numret av Studio (som ÄNTLIGEN gick att få tag på idag!) samt hämta nya numret av Nordic EM-musikkatalog nr 2/2005!

Godis!

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Nu måste jag sova killar. Upp tidigt imorgon 🙂

Ta't lugnt! Jag tänker göra det iaf. Med Mikaela 😉

Ciao! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN DET VA DÅ HELVETE VAD NI POSTAR INLÄGG!! 😉

...fortsätt med det!  😮

Tjenare Grahn!

Är du fortfarande intresserad av Crunchtone-pedalen? Den är inte såld än. Jag kan tänka mig att pruta lite på priset 🙂

Tjenare!

Ja vi får se hur jag ska göra. Har själv tänkt skaffa en annan git.förstärkare istället för den jag har, ett el-piano, 8 kanals mickpreamp, mickrofoner, basrigg och en basgitarr... och kanske ett trumset oxå.

Jag måste fundera lite till.

😆😄🙂

Va vill du ha för pedalen förresten?

900 pix hade jag tänkt mig (sänkt från de ursprungliga 1000. den kostar 1400 ny och är knappt använd. ett felköp, trist som attan till bas.) För 900 kan jag bjuda på frakten 🙂

Det låter intressant. Helt klart. Kan inte bestämma mig nu. Jag blev avstängd i 45 dagar utan lön oxå pga en massa strul... så jag måste ta det lite lugnt nu.

Men snart är jag på banan igen. 😛🙂

Avstängd? Från jobbet? Vad jobbar du med, och varför blev du avstängd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu måste jag sova killar. Upp tidigt imorgon 😆

Ta't lugnt! Jag tänker göra det iaf. Med Mikaela 😉

Ciao! 😛

Sov gott. Hälsa Mikaela! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN DET VA DÅ HELVETE VAD NI POSTAR INLÄGG!! 😉

...fortsätt med det!  😮

Tjenare Grahn!

Är du fortfarande intresserad av Crunchtone-pedalen? Den är inte såld än. Jag kan tänka mig att pruta lite på priset 🙂

Tjenare!

Ja vi får se hur jag ska göra. Har själv tänkt skaffa en annan git.förstärkare istället för den jag har, ett el-piano, 8 kanals mickpreamp, mickrofoner, basrigg och en basgitarr... och kanske ett trumset oxå.

Jag måste fundera lite till.

😆😄🙂

Va vill du ha för pedalen förresten?

900 pix hade jag tänkt mig (sänkt från de ursprungliga 1000. den kostar 1400 ny och är knappt använd. ett felköp, trist som attan till bas.) För 900 kan jag bjuda på frakten 🙂

Det låter intressant. Helt klart. Kan inte bestämma mig nu. Jag blev avstängd i 45 dagar utan lön oxå pga en massa strul... så jag måste ta det lite lugnt nu.

Men snart är jag på banan igen. 😛🙂

Avstängd? Från jobbet? Vad jobbar du med, och varför blev du avstängd?

Jag jobbade men sa upp mig. Då blir man avstängd.

Aha, nu förstår jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arbersförmedlingen handlar inte om att hjälpa folk att få ett arbete, det handlar om att hålla folk utan arbete sysselsatta ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Om man orkar ja...

Det enda rätta är väl att aldrig sluta ett jobb förrän man har ett annat.

Nån som orkat läsa min plommontråd förresten...?

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man orkar ja...

Det enda rätta är väl att aldrig sluta ett jobb förrän man har ett annat.

Nån som orkat läsa min plommontråd förresten...?

😉

:musik

Jag har läst, men det blev lite rörigt på slutet. Summan av kardemumman är väl att du sitter i skiten på grund av att skatteverket är inkompetenta byråkrater. Sånt är jävligt, jävligt surt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man orkar ja...

Det enda rätta är väl att aldrig sluta ett jobb förrän man har ett annat.

Nån som orkat läsa min plommontråd förresten...?

😉

:musik

Jag har läst, men det blev lite rörigt på slutet. Summan av kardemumman är väl att du sitter i skiten på grund av att skatteverket är inkompetenta byråkrater. Sånt är jävligt, jävligt surt.

Jag har inte läst men jag kan tänka mig läget ändå...

Man vill bara kräkas åt allt.

Amen to that. Kräkas var ordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vomeringstimmen?

😛

Synd att det blev rörigt på slutet... 😉

Jag var på jam idag. Var inställd på en Tanglewood akustisk gitarr, men deras sortiment stämmer inte med Tanglewoods hemsida. Vem ligger efter?

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej igen!

Ja, jomenvisst...just denna modellen heter Tanglewood TW12-DS Sundance Pro. Helt solid grahn 😛 i både front och botten. Solid mahogny i hals och sidor.

4450 pluringar kostar kalaset, utan hard case. Fast sån med logga får man rabatterad för 600 pluringar, om man köper gitarren.

Tidigare var jag inne på en för 2795 eller en för 2995, bägge kompetenta gitarrer. Solid grantopp, i övrigt laminat.

Tanglewood var ju dom som fått en gitarr kallad för "Fattigmans-Martin". Den kostar 1995 och har solid garnfront, men i övrigt helt i laminat. Den har vunnit en del tester, men jag tycker den lät mycket sämre än de helt solida.

😉

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Förresten, hur bra är en Gretsch Pro Jet med Bigsby-svaj, jämfört med en Hagström Deluxe? Den senare med i nya EM Nordic-katalogen. Bägge i Silver Sparkle.

För mycket ON topic? 😉

😛

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...