northpaw Postat 1 juli 2005 Postat 1 juli 2005 Efter runt femton års musikskapande på tomgång har jag ett färdigt alster! Kul att äntligen kunna visa upp nåt, och att kunna göra det på det här forumet. Låten är en jingel till ett företag, som tänkt använda den i marknadsföringen av sina produkter. LÅTNAMN: Bagsnatcher ARTIST/GRUPP: Northpaw GENRE: Jingel LÅTLÄNGD: 27 sekunder KOMPOSITÖR: Northpaw PRODUCENT: Northpaw EV. MEDVERKANDE: Northpaw, Cubase, Reason INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 524 kilobyte STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag
Tilly Postat 1 juli 2005 Postat 1 juli 2005 jag tycker om det. Gitarren låter väldigt tung, ungefär ett rammstein ljud? vet dock inte om det är en "riktig" gitarr som spelas eller om det är samplat, kan inte av göra sådant, men vad spelar det för roll när det låter bra? Nä men den var skön!
northpaw Postat 1 juli 2005 Trådstartare Postat 1 juli 2005 Gitarren är en sampling, ett helt vanligt långt "blaaannnnngggg"-ackord, som jag fixat lite med. Jag klippte bort allt utom första tiondelarna, sen vände jag ljudet bakfram och la till det efter sig självt. Fick på så sätt ett "badkarsljud", symmetriskt kring mitten. Sen har jag distat och komprimerat, så det låter inte alls som samplingen. Annan kul grej: "sången" (ordet Bagsnatcher) spelade jag in på memofunktionen på min mobiltelefon, och bluetoothade till datorn, där jag fetade till det. Jätte-lo-fi. Använde det dessutom som modulator till en vocoder, där en orgel fick vara bärsignal. Kul att leka!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.