Jump to content
Annons

Thimmie och Addic59 med pop/rock!


Grilla oss!  

23 röster

  1. 1. Grilla oss!

    • Låt och produktion svänger som fän!
      5
    • Låt och produktion godkänd
      11
    • Låt godkänd, produktion underkänd
      1
    • Låt underkänd och produktion godkänd
      2
    • Låt och produktion underkänd
      0
    • Låt och produktion suger!
      0


Recommended Posts

Vill säg att produkten är lite mittemellan. Ska utveckla det:

Produktionen är ganska "hård" (vilket man skulle kunna förvänta sej av producenten 😳 ), dvs lite för mycket dist på gurorna & lite för framträdanade trummor... Detta i sej passar ju inte riktigt låten eftersom den e ganska soft. Kontrasten blir lite märklig. Men det är bara för att vara petig. Jag vet ju att ni båda presterar en bra bit över medel här i forumet 😉

+ : Det låter jäklit välproducerat å snyggt. (som förväntat från addic, (som blir bättre å bättre för varje månad))

- : Det jag gnällde om överst.

= : Keep up the good, men stäm av med genren 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker virveltrumman ligger på tok för långt fram i timen på verserna och att ni får fixa till introt, tycker inte alls man får rätt känsla gämfört med resten av låten, kanske hämta lite drag från refrängen eller nått. Annars tycker jag refrängen är bra som satan och att det är skit snyggt prodat där. Lite mycket Svenerubins om bryggan. Överlag tycker jag det är mycket bra, men det är ju alltid lättare att hitta saker att klaga på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här genren har jag svårt att uttala mig om, har inte kunskaperna för vad som "gäller", men rent spontant så: bra sång (förutom att jag inte lyckas höra vad du sjunger i refrängen - kan du kan du......?) och väldigt bra ljudbild, arret är lite hattigt tycker jag, jag skulle vilja ha ett längre "inkännande" intro så man hinner komma i stämning.och för att få fram texten bättre (bra text!) skulle jag vilja ha en mycket längre versdel, refrängen kommer för tidigt.

virveln i vers o intro ligger, i mitt tycke, fel

I det hela skulle jag vilja få en chans att hinna "komma in" i låten, ge den mera rymd...hmmm...jag vet inte, kanske några mellanspel där man som lyssnare hinner sjunka in?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja! jo, det är nåt i början, trummorna slår lite för hårt så att de "slår sönder" känslan...flytta tillbaka / ta ner de lite, är mitt förslag - början är ju så viktig på en låt! ...Snyggt där vid 01:40 men rytmen...Bra låt!

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

freddie//

Ja, det blir ju lite "metal-pop" när jag och Addic träffas. Det är på gott och ont om jag säger så. Jag hindrar honom från att bli för mycket metal och han mig från att bli för popig. "Jag vet ju att ni båda presterar en bra bit över medel här i forumet" Tack och bockar djup. 😆

Tobbe//

Jo, det är många som kommenterat virveln och den ska väl ner lite i ljudbilden. Kanske hjälper om man höjer gitarrerna. Ingen dum idé att ta refrängdrag som intro, vi gjorde det på en annan låt vi spelade in rätt nyligen, det är väl därför vi sket i det den här gången.

Gött att du diggar det! 😉

Ulrik//

Kan du inte höra vad jag sjunger i refrängen? Hehe... jag slänger med texten då så får du se. Får funderar på att ha ett intro! Tack för kommentarerna!

Det var svart eller vitt för dig

Kom så målar jag om din värld

Ett par mörka moln på din himmel suddar jag enkelt bort

 

Kan du, kan du kan så också jag

Men långsamt, långsamt glömmer du också mig

Kan du, kan du kan så också jag

Men långsamt, långsamt glömmer du också mig

Likt en dröm som bleknat bort

 

Musiken var det enda

Som kunnde få mig att vara tyst

Det är tystnaden som ger utrymme att diskutera sanningen

 

Kan du, kan du kan så också jag

Men långsamt, långsamt glömmer du också mig

Kan du, kan du kan så också jag

Men långsamt, långsamt glömmer du också mig

Likt en dröm som bleknat bort

 

Jag håller handen för din mun

Vill inte höra mer!

Att jag är en skeptisk clown i en värld av drömmar

Rockypop//

Japp, vi verkar vara överens om virveltrumman. Kul att du gillar sticket. Det är lite udda. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, nu när jag ser texten så blev det ju självklart... 😆

det var den här raden: Kan du, kan du kan så också jag

Tackar!

Hehe... gött, gött, nu är det bara för dig att sjunga med! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...