Jump to content
Annons

War of the worlds


Drik

Recommended Posts

Grym film tyckte jag!

Inte mycket alls till story och man lär knappast se om den.

Men jävlar vilken spänning och vilka grymma effekter!

Sci-fi action/skräck på hög nivå 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har faktiskt inte sett originalet. För gammalt... 🙂

Tss, du skulle nog må bra av att se lite gammal film. Det gjordes några höjdarkortfilmer i slutet av 1800-talet. Lite poliser som jagar tanter och annat kul. Tidig buskis! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att det är en bra film. I äkta Independence Day-anda.

Har inte sett den än, men det får nog bli ett biobesök. Å andra sidan ska denna sortens filmer avnjutas med pizza och cola på en bakfyllesöndag i goda vänners lag. Det är då dom funkar bäst. (och man har rätten på sin sida om man vill slumra till en stund i mitten. Denna sortens filmer brukar ändå vara helt meningslösa just då, och så vaknar man upp igen när det börjar smälla.. perfekt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har hört eller kanske rentav är ägare till Jeff Wayne's musikaliska tolkning från 1978 av H.G. Wells bok? Med Richard Burton som berättare och allt. 😛

B00004SKNF.02.LZZZZZZZ.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt inte sett originalet. För gammalt...  😉

För gammalt för vad? Jag var knappast heller född 1952, men har sett den ändå. 😛

Vet inte.. om jag ska vara ärlig så känns det inte så värst tilltalande för mig att bänka mig ner o glo på en film från 50-talet, ren personlig åsikt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte.. om jag ska vara ärlig så känns det inte så värst tilltalande för mig att bänka mig ner o glo på en film från 50-talet, ren personlig åsikt. 😉

Läs boken! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt inte sett originalet. För gammalt...  😄

För gammalt för vad? Jag var knappast heller född 1952, men har sett den ändå. 😳

Vet inte.. om jag ska vara ärlig så känns det inte så värst tilltalande för mig att bänka mig ner o glo på en film från 50-talet, ren personlig åsikt. 🙂

Ett tips, spana in "ED WOOD" med Johnny Depp, sen kommer du garanterat bli sugen på att spana in gamla rullar....!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt inte sett originalet. För gammalt...  😄

För gammalt för vad? Jag var knappast heller född 1952, men har sett den ändå. 😳

Vet inte.. om jag ska vara ärlig så känns det inte så värst tilltalande för mig att bänka mig ner o glo på en film från 50-talet, ren personlig åsikt. 🙂

Ett tips, spana in "ED WOOD" med Johnny Depp, sen kommer du garanterat bli sugen på att spana in gamla rullar....!

Hehe, jag har en Plan 9 From Outer Space-affisch i köket. Ed Wood rulz! Jag skulle gärna se Glen or Glenda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Najs, e den bra?

Boken är riktigt bra. Handlingen är ursprungligen förlagd till London med omnejd under förra sekelskiftet. Boken skrevs 1898. Den svenska översättningen ska heta "Världarnas Krig" D'oh. 😛

Hoppas att du ger den ett försök! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har hört eller kanske rentav är ägare till Jeff Wayne's musikaliska tolkning från 1978 av H.G. Wells bok? Med Richard Burton som berättare och allt.

Helt fantastiskt bra! Snygga låtar och ett skönt sätt att berätta en historia på.

Men det är ett stort fel i den nya filmen även om jag inte sett den. Det är helt enkelt fel århundrade. Hela grejen med War Of The Worlds är ju att H.G. Wells skrev om rymdskepp, robotar och utomjordingar med laserpistoler för över etthundra år sedan. Boken handlar om desperationen när de stackars människorna försöker ha en chans med ångbåtar och kanonkulor medan de en efter en dör som flugor.

Rysligt bra historia, antar att jag måste ge mig iväg till bion även om det är med lite motstånd 😄

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang Skivan: Ja det albumet aktualiseras i låtlistan med jämna mellanrum. Riktigt bra. Den ska finnas översatt till tyska också. Det vore intressant att höra den versionen.

Ang. Filmen: Nu är väl jag inte berättigad att döma ut Spielbergs rulle då jag inte sett den men jag har på känn att filmen hade blivit nog så mkt häftigare om den hade utspelats då runt förra sekelskiftet! Med dagens resurser inom specialeffekter så borde väl det inte ha varit några problem. Jaja, det blir väl till att fortsätta att drömma. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Den kan bara vara usel. Finns det något tråkigare än Steven Spielbergfilmer? Har ni inte tröttnat på hans sciencefictionfilmer med den där scientologen ännu?

Möjligen kan filmen vara något bättre än den gamla versionen men där hade man ju det där Atombombsevangeliet.

Slår vad om att marsianerna i Spielbergs version egentligen är nazister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har hört eller kanske rentav är ägare till Jeff Wayne's musikaliska tolkning från 1978 av H.G. Wells bok? Med Richard Burton som berättare och allt.

Helt fantastiskt bra! Snygga låtar och ett skönt sätt att berätta en historia på.

Rysligt bra historia, antar att jag måste ge mig iväg till bion även om det är med lite motstånd 🙁

/Majken

Någon som har hört eller kanske rentav är ägare till Jeff Wayne's musikaliska tolkning från 1978 av H.G. Wells bok? Med Richard Burton som berättare och allt.

>Helt fantastiskt bra! Snygga låtar och ett skönt sätt att berätta en historia på.

Haha! Den har jag nyss hört på en superaudiosuperduperstereoanläggning (Fredrikmos) med säkert minst fem kanaler. Fräck discomusik ju! Berättarrösten låter både spännande och farlig men det är väl hjälten. Han har iallafall bättre röst än scientologen. Om en kvinna kunde fått vara hjälten hade jag valt Sigourney Weaver!

>Men det är ett stort fel i den nya filmen även om jag inte sett den. Det är helt >enkelt fel århundrade. Hela grejen med War Of The Worlds är ju att H.G. Wells >skrev om rymdskepp, robotar och utomjordingar med laserpistoler för över >etthundra år sedan. Boken handlar om desperationen när de stackars >människorna försöker ha en chans med ångbåtar och kanonkulor medan de en >efter en dör som flugor.

Vad var det jag sa 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har hört eller kanske rentav är ägare till Jeff Wayne's musikaliska tolkning från 1978 av H.G. Wells bok? Med Richard Burton som berättare och allt. 😉

B00004SKNF.02.LZZZZZZZ.jpg

Den är helt enkelt lysande. aj löv it

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)
Någon som har hört eller kanske rentav är ägare till Jeff Wayne's musikaliska tolkning från 1978 av H.G. Wells bok? Med Richard Burton som berättare och allt.  :rolleyes:

B00004SKNF.02.LZZZZZZZ.jpg

Givetvis! Var tvungen att köpa den på CD eftersom vinylen gett upp efter allt spelande. Ett måste för den som är intresserad i musikberättande. Chris Thonpson, senare i Manfed Manns Eartband, suverän. T.O.M David Essex, dåtidens pojkbandare är bra. Phil Lynnot, bra som alltid. Har lyckats indoktrinera min tjugoårige som och en del av hans poloalre till att lyssna oich gilla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...