Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Ja undrar bara om det funkar att använda Zoom mrs-4 som mixer typ stoppa in micen där o köra inspelning i datorn? Blir det samma kvalite om ja skulle använda en vanlig mixer?? Tacksam för svar

Annons
Postat (redigerat)

Givetvis går det, men du får ju långt ifrån samma ljudkvalité som med en bra mixer. Skulle rekommendera dig att köpa en billig mic pre-amp istället. Behringer och Art har båda pre-amps som ligger under tusenlappen.

Redigerat av rainydays
MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Det går att köra via din MRS-4. Preamp är ändå, som sagt, att rekommendera!

Postat (redigerat)

Testa att koppla en sladd från utgången på pre-ampen till ingången på ljudkortet ska du se att det sker mirakel 😏

(förlåt men jag har inte sovit på 30 timmar)

Redigerat av rainydays
Postat

ok tack då vet jag iallafall ja tänkte köpa mig en mikrofon idag JJlabs C010B är det bra köp för enbart röstinspelning?

Postat

Ja det är en helt OK mic för sitt pris. Personligen gillar jag TSM MT-87 bättre.

Men om du har möjlighet att testa lite olika så gör det.

Postat

ok passar det här bra ihop eller vad tycker ni för röstinspelning

mikrofon JJlabs C010B

mic premp behringer ULTRAGAIN MIC200

ljudkort esi juli@

Program Cubase sx 3.0

Postat

Kanske ska satsa lite mer pengar på ljudkort/mickar och inte lägga alla dom 10 000kr på SX3. 🙁

Postat
ok passar det här bra ihop eller vad tycker ni för röstinspelning

mikrofon JJlabs C010B

mic premp behringer ULTRAGAIN MIC200

ljudkort esi juli@

Program Cubase sx 3.0

😄

Ja jag håller med Phobos. Om du har så gott om pengar så kan du gott satsa lite mer på bra utrustning. Det finns ju betydligt billigare och kanske för dig lämpliga program om du vill ha en budgetstudio. Din JJLabs kommer ju inte låta bättre för att du kör SX3 😉

Postat

ok ja ångra mig hoppar av jjlabs kanske gå över till mikrofonen Rode NT1 ? Är detn bättre

Postat

Tycker att det borde räcka med att du köper en ART TubeMP kostar ca 600:- ny och låter riktigt bra. Köp sedan en ADK 51e eller en studioprojekts B1. Båda dessa mickar får du för ca 1000:- styck och de låter helt ok.

Röde NT1 är en bra mick men jag vet inte riktigt om jag skulle lagt de pengarna på den, i den prisklassen så får man en Studioprojekts C1 som jag personligen föredrar. Lyssna gärna på några olika mickar, men jag tror inte att du ska behöva betala mer än 1000:- för en bra första mick. Dagens mickar i den prisklassen är faktiskt förvånansvärt bra...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.