Jump to content
Annons

softsynthar för dance/trance


AcidCrawler

Recommended Posts

Annons

Här är en synth med Jp8000 som förlaga

SuperwaveP8 Den är gratis och låter mycket bra. Käkar CPU dock, men klart värt ett försök.

RE FX - Vanguard Vanguarden kostar, (iofs inte onödigt mycket). Den låter mycket fint, ladda hem demon och testa, eller ladda hem demolåtarna från sajten. Ingen Virus, men den gör bra ljud ifrån sig.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Andra bra vstis är väl

Lead / Bass / Övrigt

Native Instruments Pro-53

RGCAudio Z3ta

Linplug Albino (Albino2 finns nu också)

Strings / Pads / Atmospheric

Spectrasonics Atmosphere

Linplug Albino (Albino2 är nog bättre)

Native Instruments Pro-53 (kan få fram ganska kalla hårda ljud)

Drums / Percussion

Native Instruments KONTAKT, KOMPAKT, BATTERY, INTAKT (finns flera alternativ)

Spectrasonics Stylus

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en synth med Jp8000 som förlaga

SuperwaveP8 Den är gratis och låter mycket bra. Käkar CPU dock, men klart värt ett försök.

RE FX - Vanguard Vanguarden kostar, (iofs inte onödigt mycket). Den låter mycket fint, ladda hem demon och testa, eller ladda hem demolåtarna från sajten. Ingen Virus, men den gör bra ljud ifrån sig.

Jag tycker faktiskt att Vanguard är bäst på att emulera en Virus! jag har tyvärr inte testat Albino 2 som sägs vara en mycket bra VSTi. 😆

>Neko har du testat Albino 2 ? isåfall hur star den sig mot Vanguard?

Mvh / Starion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker faktiskt att Vanguard är bäst på att emulera en Virus! jag har tyvärr inte testat Albino 2 som sägs vara en mycket bra VSTi. 😆

>Neko har du testat Albino 2 ? isåfall hur star den sig mot Vanguard?

Mvh / Starion.

Oj... hoppas du är sarkastisk... ja menar vanguard lik virus? knappast... den är närmare JP80x0 isf.. men bara i filtret... men JP80x0 o virusen är såå mycket fetare! jag kan göra en jämförelse om du vill fast inte nu utan det får bli på lördag... hinner inte idag...

Albino2 var lite av en besvikelse faktiskt... alldeles för lik albino1... jag hade hellre använt vanguard förrutom till möjligtvis vissa basslines....

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om någon har någe bra tips när det gäller softsynthar till dance/trance musik. Finns det softsynts cloner av t.ex. jp8000 eller access virus?

Någon som vet?

Tacksam för alla svar!

Finns ju den även en softvariant av Virus på ingång om du har ett Powercore kort, som är en Virus b, fast i datorn. Och du kan ladda virus-patcher och banks etc.

Men annars är borde Synth1 tillsammas med Albino2 kunna ge dig det mesta i ljudväg 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker faktiskt att Vanguard är bäst på att emulera en Virus! jag har tyvärr inte testat Albino 2 som sägs vara en mycket bra VSTi.  😄

>Neko har du testat Albino 2 ?  isåfall hur star den sig mot Vanguard?

Mvh / Starion.

Oj... hoppas du är sarkastisk... ja menar vanguard lik virus? knappast... den är närmare JP80x0 isf.. men bara i filtret... men JP80x0 o virusen är såå mycket fetare! jag kan göra en jämförelse om du vill fast inte nu utan det får bli på lördag... hinner inte idag...

Albino2 var lite av en besvikelse faktiskt... alldeles för lik albino1... jag hade hellre använt vanguard förrutom till möjligtvis vissa basslines....

Nej ingen sarkasm, här 😆 , ser fram emot en jämförelse av dig på lördag om du orkar, 🙂

Mvh / Starion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker faktiskt att Vanguard är bäst på att emulera en Virus! jag har tyvärr inte testat Albino 2 som sägs vara en mycket bra VSTi.  😄

>Neko har du testat Albino 2 ?  isåfall hur star den sig mot Vanguard?

Mvh / Starion.

Oj... hoppas du är sarkastisk... ja menar vanguard lik virus? knappast... den är närmare JP80x0 isf.. men bara i filtret... men JP80x0 o virusen är såå mycket fetare! jag kan göra en jämförelse om du vill fast inte nu utan det får bli på lördag... hinner inte idag...

Albino2 var lite av en besvikelse faktiskt... alldeles för lik albino1... jag hade hellre använt vanguard förrutom till möjligtvis vissa basslines....

Nej ingen sarkasm, här 😆 , ser fram emot en jämförelse av dig på lördag om du orkar, 🙂

Mvh / Starion.

Okay 🙂

skicka gärna en melodi-slinga om du vill... adda mej på msn, icq eller pma så skickar ja min mail..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...