Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hörde just någon otroligt patetisk remix på Christian Walz's "wonderchild" på NRJ......och måste bara spy lite galla över denna.....

Det låter som något tafatt försök att göra lite RnB över låten, på något tarvligt sätt....någon som hört denna remix? Vet vem som gjort den?

Missförstå mig inte, jag brukar kunna uppskatta bra remixar, men detta under förutsättning att de tillför något, på nått plan....så att det känns lite nytt och fräscht på en inarbetad melodi/låt.....

Men denna remix......*usch*.... en småtrist loop som ligger nästan statiskt rakt igenom låten....och lite effekter och en synthslinga som lirar en melodi som är från låten....och sen sången på detta.......bedrövligt!!!!

Bryr man sig inte om hur en remix på en bra låt blir?

Som remixare: Stressar man fram jobbet? eller kan man helt enkelt inte göra bättre?

Som uppdragsgivare: lägger man bara ut remixjobb utan att bry sig om resultatet? bara det kommer ut en remix så blir alla nöjda och glada....skit i resultatet?!?!?

hmm.... 😕😳😱🙁😠😏😮😲

Annons
Postat (redigerat)

Som remixare: Stressar man fram jobbet? eller kan man helt enkelt inte göra bättre?

Som uppdragsgivare: lägger man bara ut remixjobb utan att bry sig om resultatet? bara det kommer ut en remix så blir alla nöjda och glada....skit i resultatet?!?!?

hmm.... 🙂  🙂  😄  🙁  🙂  😄  😮  😎

Hmm har ju iofs bara gjort hardtrance/hardhouse remixar men RnB remixar vet jag inte. Men vad jag upplevt så försöker man göra remixen så bra som möjligt, hellst bättre än originalet, dock finns det ju alltid folk som tycker att remixen resp originalet är bättre, det är ju upp till var och en, men jag försöker remixa så bra som möjligt.

Redigerat av DjHex
Postat

Om man inte gillar låten själv, och mer ser det som ett nödvändigt ont att remixa låtar för pengar när man hellre vill pyssla med annat så.. nä.

Det är ju skillnad om man gör en remix på en låt enbart för att man tycker låten är så underbart bra.

Postat

oftast lägger ju uppdragsgivaren ut remixen på en artist som han/hon tror kan göra det bra, sen är det upp till remixaren. har iof hört skräckhistorier där originalartisten lägger sig och petar i remixmakarens jobb och kommer med synpunkter och vill göra om och bla bla..

anledningen till att originalartisten ber någon remixa dennes låt är ju för att (förutom de ekonomiska och marknadsföringsmässiga bitarna) få deras låt med ett annat sound, inte för att dom vill ha lite hjälp med mixen liksom. det ska ju vara annorlunda, annars är det ingen idé att ödsla tid på en remix.

sen betyder ju det förstås inte att resultatet blir något som faller orginalartisten (eller publiken för den delen) i smaken, trots att produktionen i sig håller hög kvalité såklart. men då tycker jag snarare att orginalartisten skulle ha bett en producent med det sound man var ute efter från början, hellre än att klaga på det redan färdiga resultatet.

men jag håller med, vissa remixer låter extremt fattigt. som tur är brukar upphovsrättsmannen inte släppa dessa.

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
oftast lägger ju uppdragsgivaren ut remixen på en artist som han/hon tror kan göra det bra, sen är det upp till remixaren. har iof hört skräckhistorier där originalartisten lägger sig och petar i remixmakarens jobb och kommer med synpunkter och vill göra om och bla bla..

anledningen till att originalartisten ber någon remixa dennes låt är ju för att (förutom de ekonomiska och marknadsföringsmässiga bitarna) få deras låt med ett annat sound, inte för att dom vill ha lite hjälp med mixen liksom. det ska ju vara annorlunda, annars är det ingen idé att ödsla tid på en remix.

sen betyder ju det förstås inte att resultatet blir något som faller orginalartisten (eller publiken för den delen) i smaken, trots att produktionen i sig håller hög kvalité såklart. men då tycker jag snarare att orginalartisten skulle ha bett en producent med det sound man var ute efter från början, hellre än att klaga på det redan färdiga resultatet.

men jag håller med, vissa remixer låter extremt fattigt. som tur är brukar upphovsrättsmannen inte släppa dessa.

Mycket förvirrande.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.