Jump to content
Annons

hrr-hrrmm


rainydays

Recommended Posts

Eftersom jag varit medlem här i över 4 månader nu och lyckats bli hatad och ratad av alla som kommit i min väg och inte kan sjunka så mycket lägre i folks ögon så tänkte jag att det inte gjorde så mycket om jag presenterade mig. Loppet är ju redan kört om man säger så.

Mitt namn är Henrik, men går under namnet Bob i privata sammanhang(efter Killer Bob 😆).

Jag bor i den numera bortblåsta barrskogen de kallar Småland och har inte lyckats ta mig härifrån än trots tappra försök.

Under hela mitt liv har jag samlat på mig en rad olika personligheter. Men dessa brukar jag för enkelhetens skull dela in i fyra grupper.

Den ena, som ni säkert redan träffat är den torra tråkiga nerden som sitter nätterna igenom och programmerar, ja när han inte sitter och gnäller på forum det vill säga, vilket nog är det han gör mest om ärligheten ska fram. Han är uppväxt med datorer och började redan som femåring skriva tuffa program på sin Sord M5. Sedemera skaffade han sig flera lekkamrater som bland annat hette C64 och Amiga men växte tillslut upp och förälskade sig i BeOS. Detta vackra kärleksfulla förhållande varade i flera ljuva år, men när hans älskade vackra media-OS plötsligt dog ifrån honom blev han bitter och i ren desperation gick han i säng med Linux och där sover han än i väntan på Haiku.

Den andra är en stollig sprallig spjuver och teaterapa som gillar att hitta på galna upptåg och göra bort sigsjälv och sina vänner på offentliga platser. Hans humor varierar från dagispladder till spydig intelligent sarkastisk satir och allt däremellan. Han kommer dock ofta i kläm mellan nummer ett och nummer tre men lever på hoppet att han en dag tillsammans med nummer fyra ska erövra den gråa vardagen.

Den tredje är den manodeppresiva hippien. En politiskt aktiv vegetarian som kämpar för den lilla människan i samhället och vill krossa allt vad globala företag och stormakter heter. Men efter det att han för några år sedan tittade ut genom fönstret och såg den rådande verkligheten sprack bubblan, hoppet rann ut och ersattes av en långvarig depression. Han blev därmed allt mer tillbakadragen och blyg. Han hade hoppats på att nummer två skulle hjälpa honom ur denna jobbiga situation, men istället fann han en vän hos nummer ett och tillsammans smider de nu sluga planer på hur de ska ta över världen och omvandla den till den utopi som trots allt hela tiden bubblat under hans blåa yta.

Den fjärde är den misslyckade estetwannaben som vägrar förstå att han aldrig kommer att lyckas måla hela världen åt sin lilla mamma. Under hela sitt liv har han fört oväsen, kluddrat och kladdat, knepat och knopat i hopp om att hans lilla ego ska få någon form av uppmärksamhet. Och han fortsätter än idag att göra bort sig både i bild och i text. Som om inte det vore nog så brukar han i sina svagaste stunder inbilla sig att han både kan sjunga och spela. Detta gör han tillsammans med sina två låtsaskompisar i något som han kallar ett band.

Men trots hans totala förvirring så har han ändå lyckats hitta hit till studio-forumet. Något som nummer ett är evigt tacksam över.

Whirled Peas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

* pust * man kan tro att du är hedersmedlem i länkarna, om jag visste hur man gjorde och orkade så skulle jag lagt en länk där till dem förståss 😏

Nåväl, välkommen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...