Jump to content
Annons

Fonkar?  

6 röster

1. 1. Fonkar?

• 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      3
    • 5
      0

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: Tides

* ARTIST/GRUPP: Wire Moves

* GENRE: Rock/Indie/Emo/Grunge?

* LÅTLÄNGD: 5:08

* KOMPOSITÖR: Wire Moves

* PRODUCENT: Jonas Sundberg

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 7.1MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK:

I väntan på att nya demon ska bli mixad så plockar jag fram gammal skåpmat.

Vi gjorde en ommix på denhär där inte sången är så dubbad, men generellt blev den mixen sämre, så whatever. Det får vara såhär, det är inte min favorit bland våra låtar så. Men nog den mest personliga texten jag skrivit.

Annons
Postat

Jag tycker att det låter typiskt som en gitarristmix. 😆 Sänk gitarrerna lite så att sången kommer fram. Jag tycker också att den elektriska gitarren i verserna dominerar alltför mycket i mellanregistret.

Trumljudet är bra, basen och sången helt okej vad jag kan höra. Lite mycket dist på basen, fast å andra sidan är det fräckt på något sätt.

Låten är mysig, ger lite retroindievibbar. 🙂

Postat

Produktionen saknar bett! Men det är svårt att få... Jag tror att låten skulle lyfta sig markant med lite fler dubbningar och en mastring. Betyg: 3/5!

Jobba på!

Postat

Jäkligt bra "emo-riff" Dock så är trummorna lite tunna sången för låg och gitarrerna för höga. Rätt ok låt annars, kul att höra emo här.

Postat

aaahhh......Indie...detta är en genre jag älskat intensivt och länge!

Ni gör det bra. Det låter bra. Jag tycker inte alls trummorna är för låga.

Sången kunde vara aaaaningen tydligare bara. Och jag gillar inte riktig hans (ditt?) sätt att hänga på ändelserna i varje mening.

gitarrerna är gudomliga. Kanske lite för torr mix överlag?

4 av 5 från mig 🙂

Postat

Oj oj, bara treor och fyror. Det är ju de bästa betygen 😉 trodde den skulle bli sågad jag.

Tack så mycket 🙂

Jo jag håller med om allt ni sagt om mixen, jag är inte heller riktigt nöjd med den. Dessutom finns det mycket produktionssaker jag skulle vilja testa. Men den spelades in på en halv dag eller något, och mixades och mastrades på 2 timmar, så det är ju lite hastjobb. (iaf för tre slöa gossar som vi)

Det jag stör mig mest på är att sångdubben ligger så högt. Får en jobbig chorus/fasfels-effekt på sången som grumlar till och förstör känslan. Men som sagt, den får vara som den är.

Tack återigen 🙂 nu fick mitt ego en liten kick

Postat

Jättebra låt. Klar fyra.

Ang. mixen: Hur mycket jag än älskar The Beatles så tycker jag inte att all musik måste ha sången lika högt mixad som dom killarna (om man inte sjunger som McCartney det vill säga 😏 ), så kritiken att trummorna och sången ligger för lågt håller jag inte med om. Personligen tycker jag att lite lägre mixade trummor skapar en enhetligare, "pseudo-slamrigare" känsla. Min PC stereo är ingen höjdare, men jag hör knappt basen.

Postat

Tackar och bockar för den yessongs 😉

Jag tycker också om när sången är ganska lågt mixad. Och det är inte för att det är jag som sjunger och skäms, utan för att jag gillar bättre när sången blir ett instrument bland de andra. De andra två i bandet har motsatta åsikten, så demokratin får råda och sången blir lite högre på den nya demon. Dock är den lite för låg på sina ställen i denna inspelningen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.