Jump to content
Annons

Like me - Dancelot

Recommended Posts

Hej!

Jag vill gärna att ni lyssnar o säger vad ni tycker om min lilla demo jag lira in i går natt.........

Låten ingår i ett stort projekt jag håller på att spela in.......

Låtnamn: Like Me (Arbetsnamn)

Artist: Dancelot

2005 - mp3

Tack för att ni tog er tid att lyssna på min lilla demo.......

Dancelot

Dela på andra sajter

Annons

Hej Dancelot och välkommen till forumet. Detta är en community så det gäller att jobba lite själv för att få feedback på sina alster.

Följ gärna reglerna för demopostningar när du lägger upp låtar:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=1292

Många som kommer hit postar en låt eller två och drar vidare, räkna därför inte med mängder av svar på dina första postningar.

Det handlar om att ge och ta om du vill ha feedback på dina grejor. Lyssna lite på andras alster och ge tillbaka. Gör gärna en presentation av dig själv på presentationssidan. 😆

Dancelot var fyndigt förresten kan ju lika gärna bli trancealot eller prancealot om man är på det fjolliga humöret. 🙂

Sången är obehagligt falsk. Är det meningen? Annars måste du korrigera det. Lite autotuner kanske?

Kompet är sparsmakat för att inte säga lite tråkigt. Låter oldscoolsynt fast inte med någon särskilld finess.

Svårt att lyssna på när sången är så svajig.

edit: lade till smilie

Redigerat av Egghuvud
Dela på andra sajter

Öhh ... det här var väl inte så bra. Det som sänker låten är framförallt:

1) Sången är obehagligt falsk, men också låg. Man hör den ju knappt.

2) Produktionen är trist; inget händer i låten.

3) Trumproduktionen är omåttligt tråkig. Bara baskagge och virvel kräver ett arrangemang som är mycket genomtänkt.

Dela på andra sajter

Här finns det mycket som kan göras. Att börja med kan vara att tänka på sången. Den hörs dåligt, den är tämligen falsk samt att det engelska uttalet är relativt dåligt. Det kan vara en ganska elak ståndpunkt, men är man inte bra på uttala engelska ska man passa även sig för att sjunga på engelska. Det tenderar att låta konstigt.

Som andypandy skriver händer det inte så mycket i låten. Lite stick, break osv skulle göra den mer intressant. En trumprogrammering med mer variation och liv i skulle göra det mer spännande.

En sväng i mixern skulle vara bra, du har skönaljud i början av låten och basen låter även den bra. Men det skulle behövas en del eq jobb för att få det hela att sitta ihop lite bättre.

Kämpa vidare, allt blir inte tipp topp från första början.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.