Drik Postat 28 juni 2005 Dela Postat 28 juni 2005 (redigerat) Hej! Här är två stycken låtar som jag avslutat rätt nyligen E:mortal-Feel feat. Vicky Fee En positiv trance låt med sångare. Länk: Your browser does not support the HTML5 audio tag E:mortal-Lost in Blue En acid trance låt med mystiska vibbar. Länk: Your browser does not support the HTML5 audio tag (bytte namn senare på gruppnamn eftersom det var upptaget, därför BrainChild) Vad tycks? Redigerat 28 juni 2005 av Drik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 28 juni 2005 Dela Postat 28 juni 2005 Hej Drik och välkommen till forumet. Detta är en community så det gäller att jobba lite själv för att få feedback på sina alster. Följ gärna reglerna för demopostningar när du lägger upp låtar: https://www.studio.se/index.php?showtopic=1292 Många som kommer hit postar en låt eller två och dar vidare, räkna därför inte med mängder av svar på dina första postningar. Det handlar om att ge och ta om du vill ha feedback på dina grejor. Lyssna lite på andras alster och ge tillbaka. Gör gärna en presentation av dig själv på presentationssidan. 😉 Lyssnade på E:mortal-Feel feat. Det låter proffsigt. Snygg sång, snyggt arr. Sången blir lite frånvarande bitvis. Tjejen sjunger bra, men ljudet blir ibland så blött av reverb att rösten blir lite anonym. Jag skulle minska kanske ett snäpp för att få henne lite tydligare om du förstår vad jag menar. Möjligen saknar jag lite djup i basregistret. Bra låt som fastnar. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 28 juni 2005 Dela Postat 28 juni 2005 Hej Drik och välkommen till forumet. Detta är en community så det gäller att jobba lite själv för att få feedback på sina alster. Följ gärna reglerna för demopostningar när du lägger upp låtar: https://www.studio.se/index.php?showtopic=1292 Många som kommer hit postar en låt eller två och dar vidare, räkna därför inte med mängder av svar på dina första postningar. Det handlar om att ge och ta om du vill ha feedback på dina grejor. Lyssna lite på andras alster och ge tillbaka. Gör gärna en presentation av dig själv på presentationssidan. 🙂 BUMPIN 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Postat 28 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2005 Tack för att du lyssnade! Jupp, skulle kunna minska reverbet lite 😉 Ska vila mina öron lite och kolla senare ikväll igen och se vad man kan göra. Ska kolla på bas delen lite. Jag har inga riktiga monitorer utan kör en monitorhörlur som kanske inte är så optimal när det gäller denna typ av musik. Jag har för övrigt problem med att få ut bra basljud. Jag kör powercore masterx3 för mastring och de e svårt att få ut bra bas om man vill ha spritt-ljud.. Kanske får köra lite mer bas på eq innan jag lägger över mixen på master pluggen.. Jag ska kika på det sen 🙂 Jag ska glo runt lite senare idag och kolla/kommentera vad andra gjort 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 28 juni 2005 Dela Postat 28 juni 2005 tjena tjena! Låten feel är riktigt skön faktiskt. Låter bra, bra produktion och så. Saknar lite midbas men de är inte mkt. Överlag bra låt. Låter lite fint oldschool. Andra låten Lost in blue verkar vara ett av dina tidigare allster?. Produktionen var iaf lite sämre på den. Pratar mest om trummorna nu. Lite segare var den också. Men det vill jag inte säga att den är dålig. Den funkar liksom bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Postat 28 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2005 (redigerat) Tackar 🙂 Ska kolla in basen hemma o se vad man kan fixa till på den. Ang. den andra låten, vilken version laddade du ner? Jag ändrade nämligen från den vanliga lost in blue till toxic mixen som är betydligt mer genomarbetad. Samma trumma i övrigt på den som i feel. De kanske blev bättre mastring på Feel 🙂 Nackdelen när man sitter med mixning hehe.. efter att ha hört låten i 5 timmar så har man inte direkt friska öron 🙂 EDIT: Aj då.. glömde editera grejset i URL taggen.. nu är den riktiga toxic versionen uppe, sorry 🙁 Toxic mixen är helt annorlunda än lost in blue för övrigt. Redigerat 28 juni 2005 av Drik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 28 juni 2005 Dela Postat 28 juni 2005 eehh...Vet inte vilken versionjag laddade ner. Jag tryckte bara på länken 😛...men jag gjorde de idag iaf. De var nån ride jag störde mig på i lost in blue. Har inte riktigt gillat ridar i trance 😉, men det ör ju bara smaksak. Jo man blir rätt blind när man hållt på med låtar i några timmar 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Postat 28 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2005 Hehe jupp. De va jag som hade tabbat mig och tagit en gammal länk, men det är fixat nu. Sitter o lyssnar på din musik (är på första än bara). Fan va grymt! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 28 juni 2005 Dela Postat 28 juni 2005 oj 😉...man tackar!! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Postat 28 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2005 (redigerat) Bättre bas på Free låten i denna mix? Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 30 juni 2005 av Drik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.