Jump to content
Annons

Dricks


SuperViza

Recommended Posts

Du och din familj/flickvänn/pojkvänn eller kanske bara du själv sitter och äter på restaurang, maten är god, Och fasten det är över 60 st i matasalen och 2 st stackars servitörer/triser jobbar som den för att ta hand om allas beställningar så får du/ni ändå helt ok service. allt som allt så går det på 200 kr per person för en 3 rätters bistro meny.

Hur mycket skulle ni lämna i dricks??

Om man bara äter på restuarang då och då kanske någon gång varranan månad eller kanske mer sällan hur mycket skulle 50 kr betyda för dig. i detta fall inget (i de flesta fall)

Tänk om alla gäster kunde lämna 50 kr så skulle det vara betydligt mycket bättre service och framför allt det hade gjort så jävla mycket för oss restuarang folk. vi skulle kunna leva lite bättre och slippa jobba 250 timmar i månaden för att kunna ha råd med allt.

Lämna dricks när ni går ut och äter och sluta vara så snåla. Många bäckar små bildar en stor åh men fan 2 kr kan händer ofta att servisen får samtidgt som dom får en nerväderande blick och så nått litet "skämt köp dig nått fint.

Fastän jag har låg lön så är jag fan itne snål för det. får man personlig service så lämnar man bänne mig dricks 20kr+

Tänk på det när ni är ute och äter

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Håller med dig till viss del.

Jag tycker det blir dyrare och dyrare att gå

ut på Restaurang och jag tycker inte att en

drickslämning skall göra att man har råd med

mindre saker resten av månaden.

Skall en Pizza inne på er Restaurang behöva

kosta över 100 kronor när dom inte erbjuder

bättre smak än en förortspizzeria? Kanske är

såpass dyrt med tanke på hyran..

Ja du ser, det är ett knivigt problem det här

med pengar.

Skall försöka lägga på några kronor nästa

gång jag äter ute.

Bättre till mods?

Link to comment
Dela på andra sajter