Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena Hejsan!

Kolla vad jag hitta i nÀtet. Gripmaster

Passar perfekt för mig eftersom jag Àr nybörjare pÄ gitarr..

vet nÄgon hÀr vart man kan köpa dom hÀra? helst i sverige.

Dom Ànda musik butikerna jag kÀnner till Àr Jam och dom har inte, Musik Börsen har inte och Musik centralen har inte.

MERCI!

/MVH ALEX

Redigerat av Alex123
Annons
Postat

prova med:

Name Crafton Musik Ab

Address Truckgatan 2

Rollsbo Industriomrade

442 00 Kungalv, Sweden

Telephone 46303246

Fax 46303925

Email info@crafton.se

Website www.crafton.se

🙂

Postat

Kommer ihÄg att endel jazz och metal-gitarrister satt med sÄdanadÀr under lektionerna nÀr jag gick i plugget. Vet inte om det gjorde varken till eller frÄn. Tror deras konstanta spelande under rasterna hade större inverkan isÄfall.

Vad jag skulle behöva Àr nog nÄgot för att trÀna handleden istÀllet. I endel lÄtar dÀr jag plockar vÀldigt mycket sÄ fÄr jag sÄ ont framÄt slutet sÄ jag knappt fixar spela. LÀr ju fÄ musarm (gitarrarm?) snart om jag inte gör nÄgot Ät det.

En gyroboll kanske? Funkar de?

Postat

Man kan förstöra sig ordentligt med sÄdana grejer.

Att köra gripmaster tills man fÄr mjölksyra och sedan spela slutar bara med muskelinflamationer. Vill ni trÀna styrka i fingrar/hanled för att tex förebygga skador sÄ gÄ till en sjukgymnast först. BerÀtta om vad och varför.

DÄ fÄr ni garanterat korrekt hjÀlp.

Henrik

Postat (redigerat)

Jag har en sĂ„n. Köptes pĂ„ Estrad pĂ„ Folkungagatan alldeles nyligen. Lite rolig sak, men jag undrar om den fungerar. Jag har vĂ€ldigt svaga hĂ€nder och efter ett tag mĂ€rkte jag att vissa av de dĂ€r knapparna blev lĂ€ttare att trycka ner. Men gitarrspelet förĂ€ndrades inte ett skit för det! 😉

Edit: Just det, lite ont fick jag faktiskt ocksÄ ibland, sÄ frÄgan Àr om det Àr sÄ himla nyttigt.

Redigerat av Ravioli
Postat

NÀr jag gick pÄ GIT sÄ varnade dom för att anvÀnda sÄdana saker. Just för inflamationsrisken, det Àr en totalt onödig pryl. Om man vill trÀna upp musklerna man anvÀnder nÀr man spelar gitarr - SPELA GITARR!

Jag lovar att det ger önskat resultat.

Postat

Kan ocksÄ lÀgga till att jag försökte hitta nÄgot liknande till min sambo som just brytit armen och behövde nÄgot redskap att bygga upp den med. Var inne pÄ Estrad och frÄgade. De hade inte nÄgon inne och sÀljaren la till att det kanske var en bra grej för att bygga upp avsomnade muskler med men en helt vÀrdelös pryl för gitarrister eftersom greppet Àr helt fel. Om du dÀremot spelar trumpet kanske det kan vara nÄgot...

Postat
Kommer ihÄg att endel jazz och metal-gitarrister satt med sÄdanadÀr under lektionerna nÀr jag gick i plugget. Vet inte om det gjorde varken till eller frÄn. Tror deras konstanta spelande under rasterna hade större inverkan isÄfall.

Vad jag skulle behöva Àr nog nÄgot för att trÀna handleden istÀllet. I endel lÄtar dÀr jag plockar vÀldigt mycket sÄ fÄr jag sÄ ont framÄt slutet sÄ jag knappt fixar spela. LÀr ju fÄ musarm (gitarrarm?) snart om jag inte gör nÄgot Ät det.

En gyroboll kanske? Funkar de?

Börja spela trummor 🙁

Postat

Det bör gÄ att fÄ fram en sÄn dÀr apparat genom den "lokala sjukgymnasten". Jag fick en sÄdan att trÀna med av min sjukgymnast för ett antal Är sedan efter en skada. SÄ det kan inte vara helt fel att trÀna med den typen av redskap.

Postat
Men om du fÄr ont i handen av att spela gitarr och inte spelar överdrivet mÄnga timmar om dagen, sÄ beror det nog pÄ att du hÄller guran fel. Försök dÄ att kolla om du kan göra nÄgot med hur du hÄller den och fÄ en mera avslapnande vinkell för din handled.

Jo jag har funderat pĂ„ detdĂ€r. AlltsĂ„, vĂ€nsterhanden har jag inga problem med eftersom jag mestadels kompar. Men högerhanden fĂ„r jag vĂ€ldigt ont i nĂ€r jag plockar snabbt en hel lĂ„t igenom. Men det kĂ€nns inte som om jag kan hĂ„lla den handen pĂ„ sĂ„ mĂ„nga sĂ€tt egentligen. Det Ă€r klart jag kan slappna av mer i den och det gör att det kĂ€nns betydligt bekvĂ€mare, men dĂ„ spelar jag Ă„as mer osĂ€kert, slĂ„r an fel strĂ€ngar ibland och riskerar att tappa plektrumet 😏

Kanske ska odla naglar och lĂ€ra mig plocka med fingrarna istĂ€llet? 😳

Postat

En sak och tĂ€nka pĂ„ nĂ€r man skall öva eller spela Ă€r att hĂ€nderna Ă€r uppvĂ€rmda sĂ„ lĂ„t hĂ€nderna vara i en skĂ„l med ljumet vatten, det brukar pianister göra och alltid börja mjukt, det fungerar i alla fall för min del 😏

Postat (redigerat)

Jag fick tipset att anvÀnda en sÄn dÀr manick man trÀnar handen med, ej gripmaster utan den dÀr man klÀmmer nÀven i. LÄter sunt tycker jag eftersom en gripmaster Àr avsevÀrt mycket dyrare och kÀnns inte som rÀtt grej att trÀna pÄ.

Redigerat av MFC
Postat (redigerat)

Jag ville bara trÀnna ring fingret och lill fingret. Jag kan inte ens röra dom.

ska försöka trĂ€nna up fingrarna pĂ„ pianot nu 😼

Redigerat av Alex123
Postat

Ah, KÀnns som att jag har inget sjÀl. Jag kan inte styra ring och lill fingret.

Ska trÀna i flera timmar nu

Postat (redigerat)

Dra alltid en handtralla innan du ska spela gitarr.

Fingrar, underarm, handled och hand fĂ„r trĂ€ning, och sen blir man sĂ„ dĂ€r varm i kroppen... Och, sist men inte minst, det Ă€r vĂ€ldigt nyttigt med en rejĂ€l insmörjning av hĂ€nderna dĂ„ och dĂ„.... 😏

Redigerat av ztevie
Postat
Dra alltid en handtralla innan du ska spela gitarr.

Fingrar, underarm, handled och hand fĂ„r trĂ€ning, och sen blir man sĂ„ dĂ€r varm i kroppen... Och, sist men inte minst, det Ă€r vĂ€ldigt nyttigt med en rejĂ€l insmörjning av hĂ€nderna dĂ„ och dĂ„.... 😏

urk... du Àr sjuk!

Postat

ett bra tips om man vill utveckla sitt gitarrspel och sin fingerfÀrdighet: öva gitarr ...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.