Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena 😄

Jag har sysslat med musik i en massa Ă„r. Mest pop och en del visa har det blivit. "Va! Rockypop du som gjorde jĂ€tteinlĂ€gget om Electronica 😉 ?" Jepp. sedan i höstas har förverkligat en dröm: att göra musik pĂ„ dator 😉 och dĂ„ speciellt Electronica (letar alltid efter nya yttrycksformer nĂ€r det gĂ€ller musik och nu Ă€r det Electronica). NĂ„got mer? jo, gitarr Ă€r Ă€ndĂ„ mitt huvudinstrument, fastĂ€n jag nu försöker göra smĂ„ electronica slingor pĂ„ mitt lilla mini keyboard (M-Audio Ozone) och sĂ„. Studion har jag annars byggt upp kring Ableton Live, med 2st AKG C1000 och ett par hyfsade studiohögtalare Edirol MA-10A. Innan Electronican gjorde jag en massa pop och vislĂ„tar, sĂ€kert 50st, som jag tĂ€nkte börja ta tag i nu nĂ€r jag "pĂ„ köpet" har fĂ„tt en inspeningsstudio 😛 . Jo, jag lirar ihop med en snubbe ocksĂ„, sedan nĂ„got Ă„r tillbaka och vi lirar mest 70-tal Clash, Neil Young, JJ Cale och faktiskt lite jazz och bluses ocksĂ„ - akustiskt!

Det var vĂ€l allt, hoppas jag 😉

(föresten hur fĂ„r man en sĂ„dan bild av sig sjĂ€lv 😉 som alla har?)

Rockypop

Annons
Postat

Tack, det blev en electronica kisse 🙂

Rockypop

Postat

tjaba! Enjoy your stay. 😉

Postat

Thanx guys, börjar kĂ€nna mig vĂ€lkommen 😏

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Tjabba tjena hallÄ!

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Ey.

Postat

Tjenare!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.