Ganesha Petter Postat 26 juni 2005 Postat 26 juni 2005 LÅTNAMN: Jag vet vad du gjorde med havet ARTIST/GRUPP: The ganesha GENRE: Instrumentala sagor LÅTLÄNGD: 09:37 KOMPOSITÖR: The Ganesha INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 6.6 Mb STATUS: Färdigt Demo Your browser does not support the HTML5 audio tag Det var jättekul att se så många som lyssnade på vår förra truddelutt så här kommer en till. The ganesha består av fyra vilsna pojkar som bestämmde sig för att spela musik ihop. Vi skuttade in i en studio och spelade in lite låtar Live. Detta är en av dem. Var in blyga för att rösta och skriva kommentarer! Glöm nu inte att titta in på The Ganesha om musiken faller er i smaken eller om ni i brist på andra sysselsättningar tycker det är roligt att skriva fula ord i demobands gästbokar.
Stolle Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 Så jäkla bra! Världen behöver mer sådan här musik! Möjligtvis att jag hade velat ha lite mysig hammondorgel och lite mellotron för att göra det ännu mer trollskog. Bra jobbat gubbar. Skall masa mig över till er sida och lyssna på de andra låtarna. MVH: Kristoffer
Maya (oregistrerad) Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 Blir glad - lycklig, lugn! Man måste ge sig tid ibland. Underbar titlel! "Jag vet vad du gjorde med havet". Tänker på Tsunamin just idag. Och på en massa annat som flyter. Keep on! 😄
Ganesha Petter Postat 27 juni 2005 Trådstartare Postat 27 juni 2005 Kul att ni gillar! Hammond orgel har varit något som vi pratat mycket om i bandet, det hade varit grymt. Tyvärr har vi inte lyckats hitta någon som spelar :/ Ska kolla om Bo Hansson e sugen 🙂 Maya - Glad lycklig och lugn, det måste vara bland den bästa komplimangen vi fått. Precis dem känslorna vi strävar efter att väcka. Måste säga att vi själva är rätt stolta över titeln 🙂 Märkligt att du nämde Tsunamin, reflekterade över sambandet först igår. Tack än en gång!
Egghuvud Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 Vattnet ja.. jodå för katten man får en riktigt submarin felling. Lite segt intro, men för all del, det är fräckt. Känns väldigt jammigt. Som en utomhuskonsert typ. man sitter på en filt med sina mackor och öl och myser i solskenet. Jag skulle kanske inte köpa skivan, men jag skulle nog se er live. 😉
rainydays Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 finfina bananer! låter lite som alice in chains har börjat lira post-rock. det enda jag inte gillar är väl ljudet på kompgitarren. alldeles för mycket bas och för mycket chorus. annars låter det grymt. spelning på emmabodafestivalen snart kanske?
Ganesha Petter Postat 27 juni 2005 Trådstartare Postat 27 juni 2005 Jo, utomhusspelningar är klart goast. Rasslefestivalen hade vart kul, får se vad som händer på den fronten. Kul att du la märke till kompgitarr ljudet 🙂 Det var en väldigt spartansk Live inspelning, vi hade inte 2 gitarrförstärkare så kompgitarren spelade genom en basstärkare. Vi hade strul med trummorna också, fick gaffa ihop 2 olika trumset. Det yttrades många svordomar om virveln också, vet inte vart vi hittade den. Någon vind någonstanns tror jag... Det var ren ondska i den hursom.
Thimmie Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 Allt jag har att säga: Soft... Eller vänta nu, jag har visst mer... Trummorna är riktiga va? Han/hon/programmeraren halkar efter på kantslagen. Men, soft...
Ganesha Petter Postat 28 juni 2005 Trådstartare Postat 28 juni 2005 Kul att du diggar 😉 Men du, kantslagen. På ett par ställen ligger han kanske lite efter lr lite innan. Fattar inte riktigt hur du menar. Jag lyssnade igenom ett par gånger men tycker det låter tight. Meningen är ju att rytmiken på kantslagen ska låta lite glitchigt, inte konsekvent lika liksom.
yessongs Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Ozric Tentacles möter Gong (med en superstenad Steve Hillage på leadgitarr) 😄 . Sånt här skall man ju se och höra live, inte som en MP3a genom PChögtalare, men känslan lyckas ändå förmedlas genom virrvarret av ettor, nollor, och silikon. Ljudet lämnar trots allt en hel del att önska: gitarrerna är extremt rena för denna sortens improvisationsmusik (tycker lilla jag). Och choruset flyttar fokuset farligt nära Janne-Schaffer-spelar-bingo-lotto-temat, i ställer för att bejaka er släktskap med Bo Hansson och hans geliker. Wha-wha pedalen förlåter dock det mesta 😏 .
Ganesha Petter Postat 2 juli 2005 Trådstartare Postat 2 juli 2005 Hehe, vi kanske måste ta en titt på chorus-rattningarna. Hade vart tråkigt att hamna i bingolottoträsket 🙂 Kanske borde smutsa ner gitarrljudet lite, fattar vad du menar med det rena.
zkitz Postat 2 juli 2005 Postat 2 juli 2005 ha! Fräckt värre! Skön Wah-Wah effekt @ gitarren, fet inledning och så. Världen behöver lite mer sån här musik.
Ulrik Postat 3 juli 2005 Postat 3 juli 2005 Kalasbra! Mer sån här musik åt folket! En solklar 5:a av mig
Tophe Postat 3 juli 2005 Postat 3 juli 2005 TYPISKT! Jag råkade rösta en 4:a.. det skulle varit en 5:a. Det var det bästa jag hört här!
Ganesha Petter Postat 4 juli 2005 Trådstartare Postat 4 juli 2005 Ojoj, vilka komplimanger. The Ganesha bockar och bugar.
olke Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 soft.. lite händelselöst för min smak, dock.. men jag gillade tempoändringen i slutet.. det var grymt. synd att det bara var en sån grej i låten ... hade nog velat ha lite mer progressiva vibbar kanske.. men å andra sidan är det riktigt chill med sånhär lite 60-tals-flum-känsla. så bra jobbat iaf : )
Holmqvist Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 (redigerat) Riktigt skön ju! 😮 Skum, men jag gillar sånt. Edit: Jag skrev innan ja lyssnat klart, den blev ännu bättre. Satte femma. / Jacob Redigerat 4 juli 2005 av Holmqvist
Ganesha Petter Postat 6 juli 2005 Trådstartare Postat 6 juli 2005 Olke - Kul att du tycker det låter soft. Men som dem flesta låtar vi gör, och alla demoband för den delen så blir det olika experiment. Här i att försöka bygga upp dynamiken och att improvisera under lång tid och fortfarande behålla 'suget'. Holmqvist - gött att det faller dig i smaken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.