Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad gör jag för fel? Mina markers hoppar runt lite hur som helst! Jag skulle vilja kunna låsa dom så att dom stannar där jag har satt dom!! 😱

Annons
Postat
Vad gör jag för fel? Mina markers hoppar runt lite hur som helst! Jag skulle vilja kunna låsa dom så att dom stannar där jag har satt dom!! 😄

Hur skapar du en marker, eller rättare sagt, vilka inställingar gör du? Syftar då på "reference" dvs Bars n Beats eller absolute reference.

Postat

Sitter inte framför den datorn nu men tror att det är Bars n Beats. Stannar dom om jag väljer absolute?

Postat

Hepp!

Kör Absolute.

Jag använder alltid "Selection" istället för "Marker" samt alla General Properties rutor ikryssade. enda gången markersarna inte stämmer då är då jag kört i shuffle mode.

/E

Postat

När vi är inne på ämnet..

Hur gör jag för att behålla mina markers där jag satt dem t.ex. för varje vers /Refr om bandet jag spelar in vill inserta/deleata 8 takter mitt i en låt?

Postat
När vi är inne på ämnet..

Hur gör jag för att behålla mina markers där jag satt dem t.ex. för varje vers /Refr om bandet jag spelar in vill inserta/deleata 8 takter mitt i en låt?

Under menyn MIDI så har du "Insert Time " eller "Cut Time", prova det.. Tror iofs att det dök upp först i 6.7

Postat

Super!

Har laddat hem alla dina nya workflows också! ;-)

Riktigt bra!

• 1 år senare...
Postat

Ibland så försvinner alla markers till vänster om de bars som jag har insertat/deletat.

Vad är det för inställning jag missat?

😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.