Jump to content
Annons

Hej då


Shadows

Recommended Posts

Jag vet att jag inte varit speciellt närvarande på forumet den senaste tiden och värre ska det bli imorgon kl 08:00 går bussen till T2 Skövde och början på min 300dagar långa militära karriär. Nåja, så vansinnigt intressant kanske det inte är men nu behöver ni iaf inte undra över varför jag bara kommer posta på helgerna.

/Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sänder också en medlidsam tanke till dig. Ta med gitarren, du får gott om tid att sitta och öva på kvällarna. 😄

Nej, för då måste du sy, bädda, städa och göra andra mannliga saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just det, lycka till och ha det bra.

Jag kanske kan tuta med bilen på er när jag kör förbi Kråkeberget där ni krälar i leran 😉..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Först blir man kompis med Danny, sen lämnar både nattvaktaren och puckobalkan, och nu lämnar du! Vem ska jag nu bråka med här på forumet?!? 😮

Nåja, det var kul så länge det varade. Du var en värdig bråkstake. 😉

edit: missade ett pucko...

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Usch vet hur det är. Satt fast två dagar på Revinge innan det äntligen blev MUCK!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Känns som det är dags för uppdatering nu.

Min sjätte vecka som värnpliktig är över och jag sitter hemma framför datan och slappar. Att sitta framför datorn och slappa är en aktivitet som jag utför mer och mer sällan nu för tiden. Man har helt enkelt inte tid med det när man bara är hemma två dar i veckan. Man måste ju ut och träffa kompisar, ut och dricka, ut och träffa tjejer - ni som gjort lumpen vet vad jag menar. Hursomhelst, detta är anledningen till att jag knappt skrivit något de senaste sex veckorna.

Vad ska man säga om själva värnplikten då? Tja, jag har haft turen att komma med riktigt, riktigt trevligt folk så där kan jag verkligen inte klaga. Utbildningen är antagligen det hårdaste jag gått igenom någonsin. Lite sömn, mycket stress, mycket fysisk aktivitet samt omställningen till ett liv där man har mycket mindre frihet var tuff. Dock så blir det bara bättre och bättre, nu efter sex veckor så går det mesta på rutin och man börjar få mer och mer fritid - saker och ting håller på att ljusna helt enkelt.

Det finns många positiva sidor med lumpen också. Man träffar många nya, trevliga människor - visst det kan man göra på andra ställen också men knappast på samma sätt. Den gemenskapen man får är svår att uppnå på annat ställe, man svetsas samman genom att göra skitjobb tillsammans det är bara så.

Förutom det så är det karaktärsdanande, man klagar inte över saker som man inte kan göra något åt, man lär sig ta skit utan att bry sig, man lär sig att göra saker i grupp och framförallt lär man sig hur viktigt det är att gruppen man arbetar med fungerar på ett bra sätt.

Sen finns det förstås många andra saker som också är kul, t.ex. att köra bandvagn 206. De av er här som har gjort det vet nog vad jag menar. Att leka krig i skogen kan också vara helt ok.

Nej, nu får det vara nog för den här gången. Det kommer kanske fler uppdateringar ifall jag orkar. Fram tills dess, ha det så trevligt.

/Vpl. Nilsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta, mygla, mygla, vänta. Och att prata kiss&bajs-språk. Det var vad jag tyckte lumpen mest handlade om. Iaf när de meniga ryckte in. Innan dess var det helt ok, då lärde man sig att man klarar mer än man tror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...