Jump to content
Annons

Midsommarrapport!


®offe

Recommended Posts

- Nå? Hur var det?

Själva startade vi vid lunchtid med massor av olika sill, lax, paj, köttbullar, potatis, öl och snaps. Var hos en polare i Upssala. Därefter blev vi överbjudna till en granne, som bjöd på olika sorters Whiskey....

Kring femsnåret blev jag så trött så trött, sa jag blev tvungen att gå och vila..

(Claes har en poäng i man håller sig piggare med Coca-cola)

Men halvåtta vinglade jag upp igen som gubben i lådan, tog en treo, och några öl...

-LIKET LEVER ! !

Plockade fram gitarren, men kom inte ihåg vare sig text eller ackord till någon låt, så jag whailade melodierna och höll takten på gitarren. Vid den tiden kunde inte heller någon annan några texter så alla whailade med 😏 (misstänker att en brandvarnare hade höjt kvalitén ordentligt på insatsen)

Sedan tog jag min kompis el-moppe och åkte runt i kvarteret och sjöng

- MOTO-MOTO RUUUUNINGGGG ! ! ! ! Den gjorde cirka sju knyck men jag kände mig snygg och farlig ! Ingen hjälm, det hade pajjat imagen! Grannarna tog in sina barn och husdjur allteftersom jag passerade förbi. MOTO-MOTO-RUNNING !

En snigel körde om mig och gjorde "sprötet". (sniglars motsvarighet till "fingret".

Runt tvåsnåret var det mörkt i alla hus, tog en sista cigg, hostade upp ena lungan och ramlade i säng. Vaknade tidigt med huvudvärk, och ungarna gnällde över att pappa luktade illa. Tog två treo, tuggade ner lungan som låg kvar ute på gården, kollade att elmoppen var hel och gick tillbaka till sängen....

Kort sagt: EN HELLYCKAD AFTON ! ! !

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag satt och söp mig dyngrak nästan helt ensam

Hur bär du dig åt då? 😏

Midsommar spenderades på arbetsplatsen med facistoida kollegor vilka systematiskt nattade tant efter tant med början vid fyrasnåret. Det kallar jag svensk midsommar!

Fortsatte i hög fart hemåt för att sedan fortsätta därifrån. Med en kasse öl. Hamnade bland jordgubbar och datanerdar på en veranda inte alltför långt bort.

Varpå det hela abrupt avbröts och föll samman då nått ljushuvve tyckte att svensson svensson, the movie, följt av full frys (nu gav jag upp, fastnade i dörren och diskuterade avlidna föräldrar till somliga närvarande individer..) var en strålande ide! Gudars skymning.

Tur att det finns en morgondag. En midsommardag. För annars hade jag inte varit bakfull idag. Å då hade ju hela poängen med midsommar gått förlorad.. Schkål!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gräddigt väder, alla var glada, redan på eftermiddagen var man lagom salongsberusad. En vild fotbollsmatch utbrast bland alla medleålders gubbar.

Sillen var perfekt, ölet gott (allt utom det som heter semester som smakade som kiss blandat med hallonsaft)

På det hela taget en perfekt dag och kväll... 😳

edit: inte för att jag vet hur kiss och hallonsaft egentligen smakar. Vill bara varna er för ölet "semester"

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Sill,jordgubbar..jorå ser ru...men jag hade/har influensa så det var väl inte så kul som det brukar.....hade varit kul att testa bakfylla med 38 graders feber.....NOT 😳

edit:stavning = krattta

Redigerat av Duende
Link to comment
Dela på andra sajter

11.00 Silning av citronsnapsen

12.00 Avmarsch till skogen

12.30 återkomst med fyra nedhuggna björkar (tunga)

13.00 Full fart på björkklippning, ölhävning och annat eftermiddagskul

14.00 Stången kläds för fulla muggar med ackompagnemang (jag skiter i stavningen) av lite snapsande och några öl till

15.00 resning och jordgubbstårta med kaffe och snaps

16.00 vila

18.00 Knytkalas med sill, sill, sill, sill, potatis gräddfil öl, snaps, snaps, snaps,och annatt gott inklusive en helvetes massa snapsvisor.

20.00 Almännt störigt

22.00 Kubb

24.00 Vinglig avfärd till dansbanan

10.30 Uppvaknande med betongkeps och små funderingar om hur hemkomsten gick till

Kort sagt LYCKAT SOM FAN!

edit: jaja, jag kan inte stava

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

15.00 resning och jordgubbstårta med kaffe och snaps

Kort sagt LYCKAT SOM FAN!

edit: jaja, jag kan inte stava

ni fick alltså stånd,åt tårta och... 😎

f´låt...

Redigerat av Duende
Link to comment
Dela på andra sajter

hehe jooo för man ville ha kul, men så blev det inte så...så då hände det mig just det att jag inte fick kul, fastän det egentligen inte hände nått.. 😱

Redigerat av Midori
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken helg, vilket väder och vilket fruktansvärt

obeskrivligt smärttillstånd jag befinner mig i nu.

Vi tog gamle Bettan upp till Lysekil och nog fick

hon jobba alltid. Går som en grymmebil i början

men sen går det stadigt utför ju längre man kör.

Kommer upp på midsommarafton runt 10:30

efter en helt köfri väg. Pyser upp en liten bira

som får agera bränsle under de fåtal minutrar

jag fick anstränga mig med tältet. Efter detta

pyser det var 5'e minut under 2 dagar ungefär.

Tänkte jag skulle ta av mig på överkroppen

för att ge de CS-tränade axlarna lite sol för en

gångs skull och HERREMINJÉ vad hett det var.

Det räcker att jag skall sträcka mig efter ölen

så känns det som hele axelpartiet skall falla av.

En sådan fruktansvärd smärta var det länge-

sedan jag kände.

Sikken helg!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det var det jag menade...haha jag hade lite svårt att förstå vad jag egentligen menade...men jag tror du förstod vad jag menade i alla fall...Det lät ju bra det du skrev i alla fall...hah

Link to comment
Dela på andra sajter

Började med mogen lunch hos en kompis, slutade med att jag sprang svärandes efter bussen och fick gå hem. Däremellan kan ni själva räkna ut ungefär vad som hände =)

På det hela taget väldigt trevligt men väldigt mycket bakis dagen efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...