Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag undrar vilken Mick folket här på forumet skulle rekomendera till sång inspelning, men även till repningar osv. Är inte så duktig på sådant här...Vill försöka komma undan på runt 1000kr, så vad har ni att tipsa mig om?

Annons
Postat

Inspelningmick: Studio Projects B1

Om du vill kunna ha den i livesammanhang också är det mindre bra med en kondensatormick. Om du måste kompromissa och vill ha en mick som funkar till både och kan du tex köpa en shure SM58.

Postat

Jag föreslår också Studio Projects B1, som enligt min mening är tveklöst bäst i budgetklassen. 😳

Kvista gärna över till min testsite, så kan du lyssna på exempel på hur den och många andra kan låta.

Nästa helg räknar jag med att lägga upp testinspelningar av ytterligare 14 micar på siten... 😏

Postat

jag köpte Studio project B1 för ett par månader sedan.

grymt bra mic plus bra tillbehör,

Ljudet låter inte färget, passar lika bra till sång/instrument

den brusar inte mycket heller. den slår istort sätt alla mickar i siin prisklass.

Men som sagt många säger att det är bättre att teste mickar först innan man köper dem. Vissa röster passar vissa mickar bättre. men StB1 är klart en bra och mång sidig mick passar de flesta röster

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.