Björn Olsberg Postat 25 mars 2004 Postat 25 mars 2004 Ett urval av innehållet i Studio 3-04 REPORTAGE Inspelningsskolan - del 1 Studio drar igång en inspelningsskola under ett år framöver! Först ut är akustisk gitarr med professionellt resultat. Tipsare är Pontus Olsson och Lasse Halapi, som tillsammans driver studion Almost Heaven. Låtskrivare - Bloodshy & Avant De ger egentligen inte intervjuer, men Studios Olle Niklasson fick ändå en pratstund med svenskarna bakom Britney Spears megahit Toxic. Ljudkodning - förkortningarna du måste känna till Att mp3-formatet är föråldrat känner du säkert till, men vilket format ska bli dess ersättare? Vi reder ut begreppen och berättar om hur ogg vorbis, acc och flac egentligen fungerar. TESTER Apple Garage Band, Quatafire 610, Firewire Audiophile, Masterwriter, Albino 2, CS-80V, Symptohm Melohman, Nord Modular G2, Vocaloid Lola, Tracktion, Crystal, Synth1, Heizenbox.
Pluffo Postat 25 mars 2004 Postat 25 mars 2004 Räknade inte med att ny studio skulle ha kommit ut än men så när jag såg detta gick jag och rotade i posthögen och där hittar man tidningen! Dagen är räddad! 😉
Neosus Postat 25 mars 2004 Postat 25 mars 2004 Skojjit att läsa om lite inspelnings teknik. Tummen upp!! 😉
Plus o Minus Postat 27 mars 2004 Postat 27 mars 2004 Funkade G2-recensionen bra? 😉 kan jag inte säga att den gjorde. kan det vara för att jag enbart skummat igenom den ? 🙂
Björn Olsberg Postat 4 april 2004 Trådstartare Postat 4 april 2004 Inläggen om frågan ifall Studio verkligen var först i världen med test av G2:an har lagts i denna nya tråd.
Björn Olsberg Postat 5 april 2004 Trådstartare Postat 5 april 2004 fan...jag har inte fått min än!...helt skumt! Har du betalat fakturan? I så fall låter det konstigt. Ring vår kundtjänst på 08-453 60 60 så hjälper de dig.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.