PreacherX Postat 24 juni 2005 Postat 24 juni 2005 The GrotesQue Som titeln säger, Denna musikstil är för mörk för att hiphopparna ska tycka om den. Så jag undrar om man har bättre lycka bland hårdrockarna kanske?! Kolla in låtarna som ligger uppe och säg vad ni tycker, tack på förhand. The GrotesQue
Bone Postat 24 juni 2005 Postat 24 juni 2005 Det funkar inte, för mig, att ta hem din låt. Vet inte om det är nåt tillfälligt. Du kan ju kolla upp det. Du får ju faktiskt ladda upp låtar på forumet. Utan att länka. Max 6.5 meg.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 24 juni 2005 Postat 24 juni 2005 Funkar för mig. Stråkgrejen är småmysig, men beatet låter som en riktigt gammaldags & trött electrosampling. Passar inte alls den hårda stilen som du försöker skapa. Låter jättesnällt & när rapparna försöker låta sådär raspigt crunkhårda så blir det bara konstigt. Den här typen av tuff hiphop som du försöker göra bygger oftast på en stenhård basgång. Här hör jag ingen bas alls, förutom i den ovanligt klena kicken. Testa att trycka upp beatet med hårdare samplingar & stenhårt tweakade snares & kickar. Stråkgrejen är som sagt det enda den här låten egentligen har. Rapparna vill jag helst inte kommentera eftersom rhymesen är det tröttatse jag har hört sedan The Iceberg. Vore kanske trevligare om dom rappade med sina naturliga röster & röstlägen istället för att försöka lägga sig till med någon sorts Sydstats/skräckfilmsmanér. Tyvärr, det här duger inte alls.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.