Jump to content
Annons

Vad är skillnaderna mellan Fl,Reason,Cubase


Dr_Ahmet

Recommended Posts

Till djhex:.. Det jag menar är att man addar en Layer channel, öppnar channel settings, markerar några samples och sedan tar random i layeringrutan. Då kommer det lagret slumpa en av dess "children" när den triggas.

Om man sedan gör ett lager till och gör den pappa till några andra ljud och sedan randomizar dom med så har man två stycken lager som spelar upp varsitt slumpvis valt ljud när de triggas

det jag vill är att sedan göra ett tredje lager med de två andra randomizeade lagren som barn så att en not på de tredje lagret spelar upp de andra lagrens två slumpvist valda ljud, men det går, vad xdjs än säger, inte i 4.1.. Någon som hade en senare verision sa att det inte heller gick på den.

det är ingen nödvändighet, men underlättar som mycket när jag pillar med att firra trummor.

till xdjs:

Jag e resonlig och snäll även om detta inte kanske låter så, men du postar ganska menlösa inlägg. sorry 😱

Jag är hjälpsam när jag har tid 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Reason är för mig det mest logiska programmet med störst möjlighet att realisera mina ideer. När jag får en rent teknisk ide om hur man kan göra en viss sak så finns det alltid ett sätt att göra det i Reason färdigt i huvudet. Det är helt enkelt ultimat utformat för mitt sätt att tänka, nämligen praktiskt och logiskt. Medans t.ex cubase är mer kunskap och tumregler, det vill säga menyval, inte min största passion direkt. Så om man skall välja så är det högst individuellt, men jag tycker man känner sig begränsad om man bara använder Reason o andra sidan fattig om man inte gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...