Jump to content
Annons

? Buggar forumet?


k9 (oregistrerad)

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)

Vissa inlägg jag läst försvinner men de innan och efter är kvar.

Dessutom hittade ja inte sökfuktionen ett tag, men nu är den tillbaks.

Brygde kanske lite för starkt morgonkaffe, eller buggar det för flera än mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 85
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

MarcusRombo (oregistrerad)

Det jag irriterat mig på ett tag är detta:

"; var mep1 = "&Site=idg&Section=Studio&Subsection1=Forum&Subsection2="; document.write(if_tag); //-->

mitt i inläggen, där den där texten slutar tar det stopp, går ej att gå längre ner på sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

"; var mep1 = "&Site=idg&Section=Studio&Subsection1=Forum&Subsection2="; document.write(if_tag); //-->

mitt i inläggen, där den där texten slutar tar det stopp, går ej att gå längre ner på sidan.

har precis samma problem. kör du också med firefox?

Link to comment
Dela på andra sajter

"; var mep1 = "&Site=idg&Section=Studio&Subsection1=Forum&Subsection2="; document.write(if_tag); //-->

mitt i inläggen, där den där texten slutar tar det stopp, går ej att gå längre ner på sidan.

har precis samma problem. kör du också med firefox?

Har också det problemet och jag kör med Firefox

Det går ju att se inläggen efter om man trycker på svara knappen och läser de senaste tio inläggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
"; var mep1 = "&Site=idg&Section=Studio&Subsection1=Forum&Subsection2="; document.write(if_tag); //-->

mitt i inläggen, där den där texten slutar tar det stopp, går ej att gå längre ner på sidan.

har precis samma problem. kör du också med firefox?

Japp, jag kör Firefox.

Link to comment
Dela på andra sajter

"; var mep1 = "&Site=idg&Section=Studio&Subsection1=Forum&Subsection2="; document.write(if_tag); //-->

Netscape stoppar också vid det här. Men vad är det för skit egentligen? Det är ju det enda som står i inlägget. Illasinnad wannabe-hacker eller 😳

Redigerat av Rapid Wanker
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig sett några sådana felaktigheter - men så kör jag också Explorer - som faktiskt fungerar i alla väder, så att man slipper fundera på om det är browsern eller siten som är kass... 😛

Micro$oft rulez! 😳

Byt till en fungerande browser, så löser det sig alltså snabbt och smärtfritt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

texten ni ser är ifrån ett javascript som finns på första sidan. tyvärr så ligger scriptet inte innanför head-taggarna, utan -konstig nog- i själva bodyn på slutet av sidan.

skulle tippa på att det skulle bli bättre om det placerades i headen i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

"; var mep1 = "&Site=idg&Section=Studio&Subsection1=Forum&Subsection2="; document.write(if_tag); //-->

mitt i inläggen, där den där texten slutar tar det stopp, går ej att gå längre ner på sidan.

har precis samma problem. kör du också med firefox?

Samma problem. Samma Firefox.

Men hallå Explorer kan man inte köra. Dags att kolla in Opera då?

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

"; var mep1 = "&Site=idg&Section=Studio&Subsection1=Forum&Subsection2="; document.write(if_tag); //-->

mitt i inläggen, där den där texten slutar tar det stopp, går ej att gå längre ner på sidan.

har precis samma problem. kör du också med firefox?

Samma problem. Samma Firefox.

Men hallå Explorer kan man inte köra. Dags att kolla in Opera då?

😛

Explorer reder ju t o m ut om koden inte är riktigt korrekt, medan de flesta andra browsers är väldigt kinkiga... Det känns därför som om det är ett bättre alternativ än övriga som har nämnts här, eftersom det ju bevisligen fungerar. Jag kommer i alla fall aldrig att byta så länge det fungerar så bra som det gör. Att bojkotta Explorer bara för att det är "stora stygga vargen" Microsoft som har gjort det, är bara tramsigt... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

"; var mep1 = "&Site=idg&Section=Studio&Subsection1=Forum&Subsection2="; document.write(if_tag); //-->

mitt i inläggen, där den där texten slutar tar det stopp, går ej att gå längre ner på sidan.

har precis samma problem. kör du också med firefox?

Samma problem. Samma Firefox.

Men hallå Explorer kan man inte köra. Dags att kolla in Opera då?

😛

Explorer reder ju t o m ut om koden inte är riktigt korrekt, medan de flesta andra browsers är väldigt kinkiga... Det känns därför som om det är ett bättre alternativ än övriga som har nämnts här, eftersom det ju bevisligen fungerar. Jag kommer i alla fall aldrig att byta så länge det fungerar så bra som det gör. Att bojkotta Explorer bara för att det är "stora stygga vargen" Microsoft som har gjort det, är bara tramsigt... 😳

Där sa du några sanningens ord faktiskt... kanske borde återgå till IE

🙂

.Viktor

EDIT: satte ihop åter & gå till återgå... http://skrivihop.nu/

Redigerat av ViktorDenStore
Link to comment
Dela på andra sajter

"; var mep1 = "&Site=idg&Section=Studio&Subsection1=Forum&Subsection2="; document.write(if_tag); //-->

mitt i inläggen, där den där texten slutar tar det stopp, går ej att gå längre ner på sidan.

har precis samma problem. kör du också med firefox?

Samma problem. Samma Firefox.

Men hallå Explorer kan man inte köra. Dags att kolla in Opera då?

😏

Explorer reder ju t o m ut om koden inte är riktigt korrekt, medan de flesta andra browsers är väldigt kinkiga... Det känns därför som om det är ett bättre alternativ än övriga som har nämnts här, eftersom det ju bevisligen fungerar. Jag kommer i alla fall aldrig att byta så länge det fungerar så bra som det gör. Att bojkotta Explorer bara för att det är "stora stygga vargen" Microsoft som har gjort det, är bara tramsigt... 😳

Vi är på samma sida, Claes. Det luktar onekligen lite palestinasjal om Firefox. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåja Palestinasjalar och datanördar är väl sällan på samma sida. Ett annat bra skäl för firefox är att du inte alls är lika utsatt för spyware och dylikt. Iaf var det så när jag bytte nu kanske IE skärpt till sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Explorer reder ju t o m ut om koden inte är riktigt korrekt, medan de flesta andra browsers är väldigt kinkiga... Det känns därför som om det är ett bättre alternativ än övriga som har nämnts här, eftersom det ju bevisligen fungerar. Jag kommer i alla fall aldrig att byta så länge det fungerar så bra som det gör. Att bojkotta Explorer bara för att det är "stora stygga vargen" Microsoft som har gjort det, är bara tramsigt... 😳

Vi är på samma sida, Claes. Det luktar onekligen lite palestinasjal om Firefox. 😏

Citerar Datomagazin Special, nr.1 2005, sid 9:

"Numera rekommenderar säkerhetsexperter att helt överge MSIE till förmån för något säkrare alternativ, exempelvis Mozilla, Firefox eller Opera."

Dessa säkerhetsexperter och deras jämrans palestinasjalar... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåja Palestinasjalar och datanördar är väl sällan på samma sida. Ett annat bra skäl för firefox är att du inte alls är lika utsatt för spyware och dylikt. Iaf var det så när jag bytte nu kanske IE skärpt till sig.

Inte samma sida, men samma tankegångar. Krossa kapitalet och allt det där.

Att IE är mer utsatt säkerhetsmässigt beror ju på att det har fler funktioner och att fler nördar försöker exploatera säkerhetshål i IE i ren protest mot Microsoft. Krossa kapitalet och allt det där.

Firefox kommer oxå att utöka i funktioner efterhand. Om man skulle rikta lika många hackers åt varje håll, den dagen båda bläddrarna har lika mycket funktionalitet, skulle de oxå ha lika många säkerhetshål blottade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Explorer reder ju t o m ut om koden inte är riktigt korrekt, medan de flesta andra browsers är väldigt kinkiga... Det känns därför som om det är ett bättre alternativ än övriga som har nämnts här, eftersom det ju bevisligen fungerar. Jag kommer i alla fall aldrig att byta så länge det fungerar så bra som det gör. Att bojkotta Explorer bara för att det är "stora stygga vargen" Microsoft som har gjort det, är bara tramsigt... 😳

Vi är på samma sida, Claes. Det luktar onekligen lite palestinasjal om Firefox. 😏

Citerar Datomagazin Special, nr.1 2005, sid 9:

"Numera rekommenderar säkerhetsexperter att helt överge MSIE till förmån för något säkrare alternativ, exempelvis Mozilla, Firefox eller Opera."

Dessa säkerhetsexperter och deras jämrans palestinasjalar... 😉

...och hur många av dessa alternativa browsers fungerar på de säkra banksidorna...? 😳 IE fungerar vart man än styr stegen på Nätet - men tyvärr har de andra inte kommit lika långt i utvecklingen. Hade de gjort det, så hade jag kanske också funderat på att testa annat - men varför ge upp något som fungerar utmärkt och gå över till något som är helt okänt och troligeninte fungerar över allt...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Explorer reder ju t o m ut om koden inte är riktigt korrekt, medan de flesta andra browsers är väldigt kinkiga... Det känns därför som om det är ett bättre alternativ än övriga som har nämnts här, eftersom det ju bevisligen fungerar. Jag kommer i alla fall aldrig att byta så länge det fungerar så bra som det gör. Att bojkotta Explorer bara för att det är "stora stygga vargen" Microsoft som har gjort det, är bara tramsigt... 😳

Vi är på samma sida, Claes. Det luktar onekligen lite palestinasjal om Firefox. 😏

Citerar Datomagazin Special, nr.1 2005, sid 9:

"Numera rekommenderar säkerhetsexperter att helt överge MSIE till förmån för något säkrare alternativ, exempelvis Mozilla, Firefox eller Opera."

Dessa säkerhetsexperter och deras jämrans palestinasjalar... 😉

Datorexperter, säkerhetsexperter..... och mediahoror.

Det är så dj-vla lätt att kalla sig expert och få en artikel i en datorblaska. Jag vet, jag har varit en av dem. Allt för att få lite PR, både som person och företag.

De där "experterna" tar av någon anledning sällan i beakt hur många kritiska affärssystem som inte fungerar med Firefox. Och alla användare som ringer ner Helpdesk. De tänker privatpersoner, de tänker inte större.

Kostnaden som orsakas av IE's säkerhetsluckor kan visst då vara stor. Men för större företag ska den vägas mot kostnaderna av att konfigurera och implementera Firefox för (tio)tusentals användare, utbilda både dessa och IT personalen, och validera om alla web-applikationer.

Vi har c:a 60,000 användare och planerar INTE att byta till Firefox.

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJA DEN LILLE!!!!!!!!!!!!!!!!

😉

Problem med potensen? 😳

Det är därför han heter Firefox!!!!!!!!! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJA DEN LILLE!!!!!!!!!!!!!!!!

😳

Problem med potensen? 😳

Det är därför han heter Firefox!!!!!!!!! 😏

Hehe...

Jag tror du ledde in oss på sanningen där. Engelskans "fox" betyder ju inte bara räv eller snygg tjej. Det betyder även förbrylla, lura, bedra..

Hela Firefox-rejset är bara en konkurrensbluff från Microsoft själva för att slippa undan åtal! Sanningen är att de äger Mozilla bakom kulisserna! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJA DEN LILLE!!!!!!!!!!!!!!!!

🙂

Problem med potensen? 😉

Det är därför han heter Firefox!!!!!!!!! 😉

Hehe...

Jag tror du ledde in oss på sanningen där. Engelskans "fox" betyder ju inte bara räv eller snygg tjej. Det betyder även förbrylla, lura, bedra..

Hela Firefox-rejset är bara en konkurrensbluff från Microsoft själva för att slippa undan åtal! Sanningen är att de äger Mozilla bakom kulisserna! 😛

Det säger du bara för att den ska slakna!

Visst jag tror dig.

Varför tror du att jag envisas om en revolution?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag struntar i om det är Stygga Vargen Microsoft som har producerat Internet Explorer eller inte - browsern suger. Bara det faktum att den inte har tabbar gör den näst intill oanvändbar. Firefox tillägg gör den också långt överlägsen. Surfandet har aldrig blivit bättre av något än när jag installerade adblocker. Ingen reklam, inga störiga flashfilmer som blinkar och tycker att man ska köpa domännamn av Spray. Ingenting som jag inte vill ha.

Sen att IE inte följer webstandarderna utan istället utnyttjar att den är marknadsledande och gör livet surt för alla webmasters jorden runt gör ju inte saken bättre.

Därmed inte sagt att Safari skulle vara något att ha. Faktum är att jag tycker att Safari är _ännu_ sämre än IE.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett detta inträffa en gång i Firefox, och det berodde då på att citeringen i inlägget inte var kodad rätt. Jag gick helt sonika in i inlägget, tog bort citatet och... voilá.

Hade hoppats kunna göra en uppdatering av forumet innan sommaren men det har inte funnits tid. Om någon ser detta inträffa igen med någon tråd - skicka mig ett PM, eller be en moderator som är inloggad titta på om citeringen ser konstig ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag struntar i om det är Stygga Vargen Microsoft som har producerat Internet Explorer eller inte - browsern suger. Bara det faktum att den inte har tabbar gör den näst intill oanvändbar. Firefox tillägg gör den också långt överlägsen. Surfandet har aldrig blivit bättre av något än när jag installerade adblocker. Ingen reklam, inga störiga flashfilmer som blinkar och tycker att man ska köpa domännamn av Spray. Ingenting som jag inte vill ha.

Sen att IE inte följer webstandarderna utan istället utnyttjar att den är marknadsledande och gör livet surt för alla webmasters jorden runt gör ju inte saken bättre.

Därmed inte sagt att Safari skulle vara något att ha. Faktum är att jag tycker att Safari är _ännu_ sämre än IE.

IE följer ju webstandard, men begränsas inte till det, utan klarar även till viss del att visa en sida med felskriven kod. Det är bl a därför den är bättre.

Jag har i alla fall aldrig stött på en site som IE inte kan visa korrekt.

Om det var en hemlighet för dig, så kan jag upplysa om att IE också blockerar både cookies och popups om man vill... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...