Jump to content
Annons

Kan inte alla veteraner presentera sig igen?


Recommended Posts

Annons

Då kör vi väl igång.

Jag heter Stefan, fyller 24 nu i slutet av juli och flyttar snart till en liten studentetta i Växjö. Läser lärarprogrammet med gymnasial inriktning, ämnena är samhällskunskap och geografi. Ämnen som ligger lagom nära för att det skall vara intressant att undervisa om det. Musiklärare avböjer jag mig ifrån, jag vet inte om jag vill arbeta med musik på det viset.

Självklart är det huvudsakliga intresset jag har musik och saker som har med ljud att göra. Jag har byggt en del mjukvarusyntar, och en del kan man till och med ladda hem på min hemsida (som funkar lite si och så) nekostudios. Hemsidan har inte blivit uppdaterad på år och dar, men det har hänt ganska mycket den senaste tiden, och jag har inte riktigt haft tid att ägna mig åt den. Musiken jag helst gör är inriktad på synth. Och det mesta jag gör har en prägel av 80talets sound. Detta är inte en egen utsaga, utan något som jag hört ofta här på forumet, så jag tar upp det här. Men jag gör inte bara 80tals låtar, utan även musik som är lite mer åt EBM och Futurepop. Vidare har jag gjort en del samarbeten med gitarrmusiker som Addic59 och basister som slaptap här på forumet, och här är resultatet. Har även gjort givande samarbeten med maxmaxmax mfl under namnet broken yamahearts. Själv spelar jag inte så superbra, utan jag litar på att redigera midi i efterhand (när jag spelat in mina lite otighta slingor) och känsla. Har med tiden blivit mer och mer hårdvarufreak, så mer och mer av den utrustning jag använder är hårdvara. Jobbar i programmet Orion (fick en 9 i studio när det testades för ett bra tag sedan om jag minns rätt).

Vad jag själv lyssnar på varierar kraftigt, allt från rock och pop till synth. Även om synthmusiken har en ganska stor del i min samling. Gillar allt från gammal 80talssynth till moderna industriella beats. Har dock lite svårt för kraftwerk gillade dem bättre innan, men nu har jag svårt att lyssna mycket på dem.

Har nyligen varit med och startat ett musikkollektiv som nu har ca 15 medlemmar, och som huvudsakligen huserar i Växjö och Göteborg.

När jag inte lirar så tittar jag gärna på film och läser böcker och umgås med flickvännen och polarna. Ser gärna på lite allt möjligt i filmväg. Tänkvärda dramer och lagom hjärndöda komedier. Allt beror på hur jag känner mig för stunden. Tycker om att läsa, men det har blivit lite dåligt med det under våren då jag har fått koncentrera mig på uppsatsskrivande.

Tror det var en ganska god presentation av vad jag gör just nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

...vänta, nu ska ni få höra vad Grahn kan göra:

Jo jag är en simpel gubbe i mina bästa år nämligen 31........eh.....äh.

Spelar:

* Klaviatur instrument typ orgel, piano, synt.

* Gitarr, el och ackustisk

* Bas

* Trummor

* ...och drrrrrrrrrrrragspel (knappdragspel)

Piano är mitt huvudinstrument och på andra plats gitarr. Fast nu spelar jag mer gitarr än piano. Man kanske kan säga att båda instrumenten är mina huvudinstrument. Jaja så jävla nogat är det inte.........

Sedan så fuskar jag på trummor och bas och dragspel....

Men det är lixom piano och gitarr som jag är JÄVLIT duktig på.... 😛😆🙂

Jaja men iallafall sååååeeee har jag gått på skola. Rockmusikerskola vilket är den enda musikskola jag gått.. förutom kommunala skolan men den räknas inte......... ja inte rockskolan heller förresten...eller jo förresten.

Jag påbörjade en kantors utbildning men hoppade av ganska snabbt för jag insåg just då att det skulle bli påtok för mycket studier. Vill juh bara spela. Och specielt kyrklig är jag ju inte heller. Jo kanske lite.

Jaja men iallafall så tycker jag att det är skitroligt att spela rock. Har spelat gitarr i nån amatörrockcoverband. Det var skitroligt.

Nu har jag precis haft rockmusikstudiecirklar där vi var 2 st grupper där jag då lirade gitarr i en grupp och bas i den andra...ja man måste juh ställa upp när det är så lite musiker här på orten. Men roligt som fasen hade vi.

Har även haft studiecirklar i akustisk gitarr.

Stilar som jag spelar är typ jazz, blues, pop, rock. Och så folkmusik förståss då jag har en storebror som lirar nyckelharpa som jag brukar kompa. Oftast kompar jag på akke men även lite dragspel.

Förr har jag lirat bas i ett dansbands gäng och gitarr i en annan.

Har även kompat piano till gospelkör och kyrkokör.

...har jag gjort något mer? *funderar*

...näe. Jaja men iallafall såååååååååååååååååååååå har jag börjat pilla med musik inspelning. Har pillat i några år med det. Skitroligt är det.

När jag spelar in så blir det förståss lite pop,rock synt blippblopp musik. Ja vad nu alla dessa stilar kallas för....

Jaja.

Nänä.

Kommer inte på något mer att skriva så ni får vara nöjd med det.

Ni kan skicka ett PM om det är något ni undrar över.....

... eller ring Poolia.

🙂😆🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hähä.... attans va roligt det hade varit och höra dig presentera dig själv muntligt. Undrar såååååååååååå om det låter "joo alltså ehhhhh men iallafall jaja nänä jooo" även då. 🙂

BTW, får man köra studiecirklar när man är så gammal som du? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Har även kompat piano till gospelkör och kyrkokör.

Hey! Me too! Trodde nästan jag var ensam om det på det här stället. 🙂 Vad hette kören? Var nånstans?

EDIT: Visst var det många fina tjejer på kantorsutbildningen? Det ryktas om det 😉

// David

Redigerat av Diwic
Link to comment
Dela på andra sajter

Har även kompat piano till gospelkör och kyrkokör.

Hey! Me too! Trodde nästan jag var ensam om det på det här stället. 😠 Vad hette kören? Var nånstans?

EDIT: Visst var det många fina tjejer på kantorsutbildningen? Det ryktas om det 🙂

// David

😛😠😄

...gospelkör dels på rockskolan... 😉

...och hemma på ort hade vi en kör oxå. Men det var för länge sedan....när Adam var länsman.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Vaffan är det här? Jag har blivit veteran? Det tror jag inte på. Jag är fortfarande nybörjare och vill bibehålla rätten att ställa puckade frågor. Satan oxå 😉

eller; ska jag presentera mig igen?

Bengan heter jag. Privat är jag ateistisk prästman, tonårsfarsa, tidigare fallskärmshoppare, klättrar gärna högt på granit eller kalksten (ibland men sällan is), vinthundsägare, ungdomsfotbollstränare och nån form av musiker (gitarr o kråkvrål). Hemort Linköping.

Professionellt håller jag på att omskola mig till lärare i matte o fysik. Jag har en drös med år som tekniker/ingenjör inom elektronik/elmiljö bakom mig.

I ett tidigare liv (läs: 80-tal) lirade jag intensivt på alla lokalscener som fanns. Det är sällan jag står på sscen numera vilket är synd. I början av 90-talet var jag oxå programledare för ett par lokalTV-program. Jag upptäckte rätt nyligen det här med musik i datorn, och ibland häpnar jag fortfarande över möjligheterna. Musikaliskt är jag väl varken inkrökt eller allätare. Det får gärna vara hårt, konstigt och bra. Mike Patton är en av några skivsamlingsälsklingar. Fast ibland behöver det inte vara konstigt...gamla Judas och rejäl svensk punk sväljs oxå gärna.

Bra och kul forum detta. Fast i början fattade jag inte ett skit. Mitt första intryck var att jag slängde iväg nåt uselt harmlöst gubbskämt varefter jag blev fullständigt nedsablad av dåvarande fjortismaffian här. Jag har nog lärt mig en del om internetkommunikation här.

Hell well... då kör vi 500 till!

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan heter jag. Privat är jag ateistisk prästfru,

Öh...va? Om din fru är präst borde du väl vara prästman snarare? 😳 *förvirrad*

// David

Jo helt rätt. Det är väl nån form av familjerelaterat fånskämt som hängde med där. Jag tar och ändrar i inlägget.

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...