Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det någon här på forumet som har provat Imperial Drums och jag undrar vad ni tycker om själva samplingarna. Använder ni Halion eller NI-kontakt??

Funderar kanske själv på att köpa in det.

Ha en trevlig sommar!

M.v.h. Fred

Annons
Postat

Jag har Imperial Drums och tycker att det är det bästa som har hänt på länge... 😆

Ok - jag kanske är partisk eftersom jag säljer dem också, men du kan ju lyssna på demolåtarna, så hör du själv hur bra de är... 😄

Snart kommer förresten XL, så står du i begrepp att köpa, kanske du ska lugna dig tills XL kommer. Då hänger HALion Player med också (precis som med de nya paketen VKC och KGB), så att du inte behöver använda någon sampler...

Jag använder själv annars HALion - och det fungerar utmärkt. 🙂

Resten av Scarbee-biblioteken är kanonbra också. Bor du nära Malmö, så kan du titta in och känna på dem själv (har alla installerade för demoändamål). Normalt finns de flesta biblioteken på lager också... 😱

Postat

Är inte imperial redan nästan onödigt stort? Hur mycket större skall XL bli Claes? Och vad kommer eländet att kosta? Lite sugen blir man ju på att ha det ultimat samplade kittet. 🙂

Postat
Är inte imperial redan nästan onödigt stort? Hur mycket större skall XL bli Claes? Och vad kommer eländet att kosta? Lite sugen blir man ju på att ha det ultimat samplade kittet. 😱

Det blir inte så farligt stort... Bara 8st DVD och 35GB... 🙂

Det innehåller som sagt HALion Player - och bygger på ljuden från S.I.D., men har över 25 nya trummor, exempelvis 5 nya snares, nytt Ludwigset och Rototoms...

Priset inte så fasligt mycket högre än det "gamla" S.I.D. Preliminärt räknar jag med att det kommer att ligga på ca 3500:- inkl moms. 🙂

• 4 veckor senare...
Postat

Inget snack om att dom låter förbannat bra.

Men jag har läst i deras forum om folks laddningstider som i något fall hade varit 15 minuter!!!! Det skulle vara totalt omöjligt för mig att använda. Får panik när nånting laddar i flera sekunder.

Hur lång tid tar det för dig Claes?

Postat

Har aldrig funderat så mycket på det - men det tar ju en stund. Det är en våldsam massa samplingar som ska mappas upp, så man kommer nog aldrig ifrån en förhållandevis lång laddningstid när det rör sig om stora bibliotek... 15 minuter låter ganska extremt, men med de "värsta" uppsättningarna kanske det kan vara relevant med en lite långsam burk...

Jag ska kolla när jag får en stund över - men jag har två diskar i Raid0 till alla ljudbibliotek och en ganska kvick burk (3.6GHz), så jag tvivlar på att det tar något i stil med skräckexmplet... 🙁

• 4 månader senare...
Postat
Ålrajt, tack för infon.

Ska bli kul att höra nya XL om dom nu behagar släppa det nån gång.

Eftersom releasedatum för SID XL är flyttat till 5/12, så får intresserade en ny chans att teckna sig för förhandsbeställning!

Det är mycket kort om tid - jag måste nämligen ha besked senast på tisdag nästa vecka, så passa på NU! Detta är ett kanonerbjudande som inte kommer tillbaks!!!

På grund av valutaförändringar, måste dock priserna justeras upp ca en hundralapp jämfört med det ursprungliga förhands-erbjudandet.

Priser enligt följande, alltså:

Listpris: 2990:-

Förhandsbokning senast 29/11: 2490:-

Vid minst 5st förhandsbokningar senast 29/11: 2250:-

Specialpriset på samplingsbiblioteken (WEP, RSP73 och J-Slap'n Fingered), behåller jag fram till releasedatum för SID XL. 😉

Vad som kommer att gälla, är förskottsbetalning när jag har meddelat pris. Postleverans (förmodligen REK-brev) bjuder jag på. 😉

MVH

Claes

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Satan vad exemplen på din sida låter bra, Claes. Synd att tomten inte har hittat hit till mig bara.

Postat
Satan vad exemplen på din sida låter bra, Claes. Synd att tomten inte har hittat hit till mig bara.

Exemplen på sidan är från det gamla SID. Det nya SID XL är försett med ett ännu mer utbyggt ljudbibliotek - så det blir ännu bättre! :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.